Wij beginnen onze dochter te voeden vanaf dat ze 6 maanden is. Nou zei het cb maandag dat ze dan nog in de wipstoel moet. Maar ik dacht eigenlijk dat ze vanaf een half jaar wel in een kinderstoeltje mochten (we hebben voor het begin zo´n simpele van de ikea)? Hoe zijn jullie bij 6 maanden begonnen? Vind het zelf wel wat prettiger als ze met eten gewoon rechtop in een stoeltje zit dan dat ze half zit/half ligt...
Ik geloof dat prut wel in een wippertje kan, maar Rapley wordt zeer streng afgeraden ivm dat een kindje het eten makkelijk moet kunnen uitspugen/kokken.
Wij hebben haar trouwens eerst twee weken gewoon op schoot gehad met het eten, nu sinds een paar dagen hebben wij haar ook in de Ikea stoel. Tijdelijk, want ik wil de Stokke kinderstoel nog kopen
Jullie hebben helemaal gelijk. Eten in een wipstoel is lastig, de kans op verslikken is veel groter. Als een kind goed recht op zit gaat het slikken veel gemakkelijker (probeer zelf maar eens halfhangend te eten). Rechopzitten kunnen ze in het begin nog niet zo lang. Maar in het begin duurt eten ook niet zo lang. Rechtopzittn kan in een kinderstoel evt. Gestut met wat kussentjes,of gewoon bij je op schoot.
Hier was dat vrij rechtop in de wipstoel/cosy of op schoot. In de kinderstoel kan dan echt nog niet voor de rug.
Ik het HET advies. Koop de Bumbostoel. Wij hebben hem ook, en het is een geweldig ding. Ze mogen er in vanaf 3 maanden en zitten mooi rechtop. Het is een glad stoeltje dat ook heel makkelijk weer af te soppen is..
O'ja gewoon op schoot is natuurlijk ook nog even een optie in het begin. Zal ik vervolgens ook wel helemaal onder de wortel zitten, hahaha! En Maartje zit jullie kindje gewoon 'los' in dat ikeastoeltje, of moet je haar dan nog wat ondersteunen met kussentjes of zo?
Hier heeft ze de eerste week ofzo op schoot gegeten en toen in de ikea stoel. Die is lekker smal en met het bijpassende ( lelijke ) kussentje zat ze hier prima in voor hoe kort het eten duurde. In de wipstoel eten geven vind ik hardstikke gevaarlijk en geen goede houding om te eten ook ( Net als op een zitzak ofzo )
Hier in de stokke, met kussens. Tot hij ging wiebelen voor mijn gevoel, dat was meestal na een minuut of 10. Zou persoonlijk nooit bijvoeding geven in een wipstoel, dan liever rechtop op schoot. Hier zat hij naast de Stokke ook meteen goed in de Ikea stoel (met dat lelijke gestreepte kussentje erin)
Tot 7 maanden in de wipstoel rechtop (haast net zo recht als een kinderstoel maar met meer ondersteuning in de rug, heb een titanium swing) maar wel enkel gepureerd eten. Iets eerder kon ze al in de ikea kinderstoel (met kussen) in mijn eigen kinderstoel en in de Stokke vond ik haar toen nog niet goed genoeg zitten (ze kieperde voorover en krijg er dan maar eens een lepel in ).
tot ze zelfstandig kunnen (blijven) zitten krijgen ze het hier als puree en in de maxicosi. Als ze goed kunnen zitten in de kinderstoel en dan stukken
Wij zijn met 6 maanden begonnen en meteen in de kinderstoel van de IKEA. Niks tijdelijk, het is de enige die we hebben In het begin duurt een hapje groente maximaal 10 minuten dus dat kan best, en we hadden ook dat kussentje erbij.
Hangt van de maat van je kind af denk ik. Knoeien hoeft niet hoor, hier ging het eten altijd zonder veel smeren naar binnen.
Hier ook. Maar het kussentje was wel nodig, terwijl ze toch al 10 mnd was! Het geeft steun aan de zijkanten he dat vond ik het belangrijkst omdat ze zo scheef zakken. zelfs nog wel handdoeken erbij gehad in het begin! Terwijl ze toch goed op de grond kon zitten.
Omdat wij vanaf 4 maanden al bijvoeding gaven zijn we begonnen in het wipstoeltje. (Waarom is dat gevaarlijk? Kindjes drinken toch ook liggend?) Als je kind brood gaat eten etc, dan zou ik het wel in een stoel zetten ivm verslikken. Maar dat deden wij pas bij 7 maanden. Het ruggetje etc is met 6 maanden volgens mij nog niet sterk genoeg om op eigen kracht te zitten.
Hier eerst op schoot, vanaf (bijna) 6 maanden in de kinderstoel met kussentjes, alleen voor het eten dus heel kort (5 a 10 minuten). En als ze scheef zakt haal ik haar eruit en eet ze op schoot verder. De wipstoel konden we wel goed rechtop zitten maar toen de rugleuning tot 3x toe losschoot en naar beneden zakte waren we er wel klaar mee, en onze dochter helemaal, die wilde er niet meer in. Dat was een TopMark trouwens, behoorlijke miskoop (sorry, off-topic )