Iets anders dan aardappels?

Discussie in 'Voeding' gestart door sandraske, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter eet (naast groenten en vlees) alleen aardappels(in alle vormen), rijst verdwijnt linearecta op de grond en pasta vind ze ook niet echt geweldig. Dat snap ik want droge pasta en rijst vind ik ook niet echt lekker. Tomatensaus lust ze niet overigens en ze is gevoelig voor tomaat en appel.

Ik heb even geen idee hoe ik pasta en of rijst lekkerder kan maken met kruiden ofzo, kan wel overal appelmoes bijgooien maar ze mag niet te veel appel en dat lijkt me echt niet de bedoeling.. Dus heeft iemand tips?!?!

aub niet te ingewikkeld want ik ben echt geen kookwonder :D:D:D

2. adi

adi Niet meer actief

Pasta met roomsaus, risotto, ovenpasta, rijstpannetje met vlees en groente enz

Sorry, zit op mn tel dus kan geen recepten typen. Maar als je hierop googlet krijg je veel leuke simpele recepten.

3. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    In het boek opperdepop staan leuke receptjes!

Rijst zou ik geven met wat groente en vlees.
    Hier is ze gek op rijst met boontjes en gehakt. Beetje prutje van maken. Wat is haar favo groente? Die anders lekker mengen met de rijst en bv. gehakt erdoorheen voor wat extra smaak.

En pastagerecht wat hier favoriet is: pasta met broccoli en dan zelf een sausje maken van boter, bloem, melk en kaas ( soort bechamelkaasje.

4. Lentes

Lentes Niet meer actief

Kijk een op smikkels.nl en keukenkikker.nl haal ik vaak lekkere/makkelijke recepten vandaan.
    Ik zie dat jou kindje al wat ouder is maar dan pureer je gewoon niet of alleen de ingrediënten waarvan je saus maakt

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ovenschotel met rijst of pasta, nasi, bami, kip kerrie met rijst, etc etc etc....

Droge rijst eet ik zelf ook niet, getsie, dat vind ik geen avondmaaltijd ;).

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat heb ik al geprobeerd maar dan vist ze de groenten en het vlees eruit en de rijst laat ze liggen ;)

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoe kruid je de nasi en bami dan, ik gebruik altijd conimex. Kipkerrie zal ze hier niet krijgen, want dat lust mama niet :D

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik gebruik ook Conimex :) gewoon zo'n klein zakje van een paar cent. I. eet dat mee vanaf haar eerste verjaardag. Mihoen koken, Chinese roerbakgroenten met kip in de wok, als die gaar zijn de kruiden er doorheen, mihoen erdoorheen, even opwarmen, klaar! Binnen 10 minuten op tafel en iedereen vindt het heerlijk :)

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    dacht dat daar te veel zout in zat?

Zal het eens proberen van de week ;)

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Er zit inderdaad zout in, maar goed, zolang je niet elke dag zulke kant en klare kruidenmixen gebruikt heb ik daar persoonlijk geen moeite mee.

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    gebruik het inderdaad maar zelden..

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Je kan ook van conimex de losse kruiden kopen, dan heb je maar een beetje nodig en geen zout. Wij gebruikten altijd pakjes en dus vorige week een paar conimex potjes ingeslagen. Heb gewoon op de verpakking gekeken van de mixen en de "normale ingredienten" zo gekocht en dan heb e dus niet alle e-nummers en het zout. Ik heb nu Djintan (gamalen komijnzaad), Serehpoeder (gemalen citroengras), Ketoembar (gemalen koriader), Djahe (gemalen gemberworstel) en Koenjit (gemalen kurkuma). Als je wil kan je ook knoflook toevoegen, wij koken verse knoflook eerst even om het milder te maken. Ze at het hier echt met veel smaak en veel geluid op :)

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    das ook een goed idee.. Ik heb bijna geen kruiden in huis, peper en zout alleen.. :D

14. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Wij hadden ook niets hoor maar ja die van ons eet erg makkelijk dus wilde haar bami mee laten eten. Het is dat ik de ingredieneten van het pakje af kon kijken hoor :) Maar je kan ook bijvoorbeeld eens rijstepap proberen met desserrijst en kaneel met bijvoorbeeld abrikozen, misschien dat ze dat lekker vind en misschien rijst wat gaat accepeteren.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Pasta is hier het lievelingseten van de kinderen, dus daar kan ik je niet echt mee helpen. Ze willen daar liefst geen saus op, maar gewoon pasta met een beetje olijfolie. Groente en evt. vlees graag apart.
    De vorm maakt veel uit! Geen slierten, maar leuke vormpjes die ze goed kunnen pakken of prikken (wieltjes, strikjes, wokkels).
    En het aller-, aller-, allerlekkerst vinden ze gevulde pasta's (ravioli, perline, tortellini). Dan wel die 'verse' van Bertolli of AH. Je kunt het ook zelf maken.

Rijst is wel eens lastig. Ze vinden het lekker, maar voor m'n dochter is het niet zo makkelijk te scheppen, die droge korrels. Wat er héél goed in gaat, is rijst met bruine bonen en risotto.

Ten slotte zijn ze allebei gek op bami van de chinees. Geen idee waarom, ze houden immers niet echt van spaghetti, maar dit gaat er altijd in als koek.

Ik kook de pasta en de rijst iets zachter dan ik voor mezelf het lekkerst vind; ze zijn geen liefhebbers van al dente (maar ook weer geen prut).

16. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.321
    240
    63
    Op de Serehpoeder na gebruiken wij dezelfde, alleen nog Laos erbij. Heel lekker om daar de nasi en bami mee te maken. Daarnaast gerbuik ik nog altijd sambal er doorheen omdat wij de nasi en bami wel wat pittiger willen.
    Ik heb ook een potje 5 powder staan, dat is 5 chinese kruiden in een.

Wij wokken geregeld groente en doen daar rijst met woksaus bij. Er zijn verschillende woksausjes te verkrijgen.

Risotto is ook heerlijk of couscous.

Zoonlief houdt niet van aardappelen of hollandse kost. Die wil alleen gerechten met rijst, pasta etc.

17. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier eet de kleine mee met alles eigenlijk wat wij eten. Dus kwa rijstgerechten bijv. chickentonight, vind hij heerlijk of chinees smikkelt hij net zo makkelijk mee. En bijv. lasagne vind hij ook heel lekker. Is toch ook weer anders. Hij wilt graag variatie en is ook niet echt een aardappel eter. Aardappel anders vind hij dan weer wel heerlijk.

Deel Deze Pagina