Wij hebben onze Sophie de Giraf bijtring uitgekookt met de andere speentjes etc, en nu is het water geel. Is het normaal dat natuurrubber (want dat zou het materiaal zijn) geel afgeeft bij uitkoken? Hebben anderen deze ervaring ook? (zie Sophie de Giraf So Pure bijtspeentje)
ik heb ook ooit eens een bijtring uitgekookt en toen was het spul eruit gegaan, dus misschien zijn die dingen wel niet om uit te koken. voor de zekerheid zou ik een andere geven.
Bijtringen mag je niet uitkoken of in de magnetron. Alleen afwassen in warm water of vaatwasser. Deze kan je nu weg gooien. Die is niet veilig meer.
Deze is volgens mij niet gevuld met water ofzo, maar volledig van natuurrubber, lijkt me dat je dat wel uit mag koken (mag met de hevea-speentjes bv ook, meen ik?). Maar verder heb ik er ook echt geen verstand van... mijn man heeft een heftige allergie voor natuurrubber, dus zodoende houden we het ook voor de zekerheid uit de buurt van onze dochter.
Ik heb alles van sophie weggemikt toen ik hoorde dat ze in Duitsland uit de handel waren gehaald, die komt er bij mij niet meer in.