Inleiden zonder ontsluiting

Discussie in 'De bevalling' gestart door Gean85, 8 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Even een vraag, ik ga waarschijnlijk binnenkort ingeleid worden.
    Afgelopen woensdag was er nog geen ontsluiting. Had ik ook niet verwacht na twee zwangerschappen waarbij ik 10 en 7 dagen over tijd liep.
    Nu wil de gyn ervoor zorgen dat de kleine niet rond de 8 pond komt, omdat dat voor mij lastig wordt ivm mogelijk brede schouders (dystocie) net als de broers.
    Woensdag moet ik weer naar de gyn en gaat ze het weer bekijken. Mocht er dan nog niets aan de hand zijn, ben ik benieuwd waar ze voor gaat kiezen.

Bij wie is de bevalling voor de 40 weken ingeleid zonder dat er ontsluiting was?
    En hoe ging dat?

En bij wie is de bevalling ingeleid bij wel ontsluiting en was dat een zware bevalling evt in vergelijking met gewoon spontane bevallingen?

Hier namelijk twee makkelijke bevallingen gehad, op het blijven vast zitten met de schouders na, maar ik heb altijd begrepen dat een bevalling die ingeleid wordt veel langer duurt.

Veel vragen dus ;)! Ben benieuwd naar jullie reacties!

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ingeleid zonder ontsluiting bij 41 weken.
    Het duurt langer omdat je van verder af komt zeg maar.
    Bevallen is meestal geen appeltje eitje...maar goed komt het zeker ;)

3. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik ben ingeleid zonder ontsluiting bij 40+1 weken.
    Bij mij is 's avonds rond een uur of 22 een ballonnetje ingebracht. 's Ochtends 2 cm ontsluiting. En om 17.30 die dag is mn dochtertje geboren.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Bij mij ook zo, en uiteindelijk heel snel bevallen!

5. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    2x bevallen dmv inleiding en met beide al 2cm en 3cm ontsluiting.

Hoe het was geweest als ik "normaal" had bevallen weet ik niet, wel weet ik dat de weeen meestal heviger zijn en je gemakkelijk in een weeenstorm terecht komt.

Bei beide helaas weeenstorm:( eerste bevalling duurde ruim 9 uur ging van 5cm naar 10cm ontsluiting.

Tweede bevalling van het moment dat ik ween kreeg en de vliezen doorgeprikt werden. 2 uur en 40 minuten. Toen had ik m'n meisje in mijn armen.

Ging van 4cm ontsluiting binnen half uur naar 10. Niet fijn:$

6. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik ben ook ingeleid zonder ontsluiting. Heeft niet lang geduurd bij mij. Eerste gel om 9 uur, en om 15.44 is ze geboren :)

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hoi gean,

Ik ben bij m'n eerste spontaan bevallen en bij m'n tweede niet. Tweede zijn de vliezen doorgeprikt en is er afgewacht of er weeën kwamen, zo niet dan aan infuus. Weeën kwamen echter zonder opwekkers en bevalling was een koekie. Had wel al ontsluiting.

8. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Hier bij 38 wk ingeleid zonder ontsluiting.
    Kreeg gel om 15.00 & deed niks. Toen 19.00 weer gel . Had om 22.00 net krap 1 cm ontsluiting maar weeën( been weeën!) trok ik niet meer dacht dit gaat nog mega lang duren. Toen vliezen gebroken en 23.00 ruggenprik gehad. 00.00 volledige ontsluiting en nog even op m'n zij gelegen omdat mannetje niet goed lag. 01.00 mocht ik persen en 01.14 was hij er ( niet veel van gevoeld voelde geen/nauwelijks persweeen , voelde wel dat er wat uitkwam natuurlijk ;) )

9. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Bij mij gebeurde niks.... werd dus een keizersnede

10. Enjoy84

Enjoy84 Actief lid

8 mei 2009
    274
    0
    0
    Friesland
    Bij beide zwangerschappen ingeleid voor de 40 weken zonder ontsluiting. Eerste keer met een hormoonveter en de tweede keer met een ballon. Beide keren was de baby niet genoeg ingedaald en dat deden ze tijdens het inleiden ook niet, waardoor ik beide keren (na 35 & 38 uren) een keizersnede heb gehad.

11. mamiesamie

mamiesamie Nieuw lid

9 feb 2014
    2
    0
    0
    fotografie
    Rotterdam
    Ik ben ingeleid met pilen bij 37 weken.
    zijn donderdag ochtend begonnen en vrijdag op zaterdag nacht om 01.00 is mijn zoontje geboren.
    maar begon pas echt op vrijdagavond met weeën en ontsluiting de eerste pillen hebben weinig gedaan.

12. RozeWoeffie

28 jul 2013
    49
    4
    8
    NULL
    Utrecht
    Ik ben ingeleid met 38.6 weken. Ik had wel al 3cm ontsluiting zonder ooit een wee gehad te hebben, dus ze konden meteen de vliezen door prikken. Dat is om 9.00 uur gedaan en om 14:23 had ik mijn zoontje vast. Ondanks vele enge verhalen ober inleiden vond ik het emigzins "meevallen" in vergelijking met mensen die soms zoveel uren weeën hebben.

13. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Hier ingeleid met 37 weken zonder ontsluiting met gel. En uiteindelijk binnen 4,5 uur bevallen vanaf dat de gel geplaatst werd

14. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt meiden voor alle reacties.

Het is sowieso heel verschillend per persoon hoe er op het inleiden wordt gereageerd.
    Ben heel benieuwd wanneer het hier gaat gebeuren, hoop toch wel op iets ontsluiting, dat bevorderd het wel iets geloof ik?!

15. Yc86

Yc86 Actief lid

15 jul 2012
    295
    0
    16
    Zuid-Holland
    ingeleid met 37,3weken. Had al 2/3cm ontsluiting. Binnen 4,5uur bevallen van 1e kindje. Hoe het zonder ontsluiting was weet ik niet. Maar mij viel het alles mee.

16. miep84

miep84 Niet meer actief

Hier ingeleid op uitgerekende datum, had al 2cm ontsluiting, ook zonder een wee gehad te hebben. Uiteindelijk heeft t 6 uur geduurd van vliezen breken tot geboorte. Wel 2x weeenstorm gehad, erg heftig! Schijnt vaker voor te komen bij een inleiding

17. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hier ingeleid bij 41 weken zonder enige ontsluiting of uberhaupt verweking. Bevalling duurde 21uur en kreeg een overheerlijke weeenstorm. ;) (mijn meisje draaide op het eind ineens nog even, daarom duurde mijn bevalling nog een paar uur langer)

Bij inleiden heb je meer kans op dat het langer duurt, zeker als de baarmoedermond nog niet verweekt is. Dat kan al uren duren voordat je pas op ontsluiting over gaat. (Dat was bij mij het geval) ook heb je meer kans op een weeenstorm met weeenopwekkers.
    Maar het hoeft natuurlijk niet zo te gaan! Als ik het zo lees zijn er ook genoeg meiden die het 'makkelijker' hebben gehad :)

18. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik ben met 37 weken ingeleid zonder ontsluiting.

8 uur s'avonds werd de ballon ingebracht en sochtends om half 8 had ik 3 cm. Daarna zijn m'n vliezen gebroken en heb ik geen opwekkers oid. Nodig gehad. Om kwart voor 2 is mijn dochter geboren.

De eerste 3 cm (s'nachts) heb ik niks van gemerkt, geen weeën oid. Die kwamen pas nadat m'n vliezen waren gebroken.

Ik heb de bevalling redelijk makkelijk ervaren, op het eind was het zwaar maar dat kwam meer omdat ik al 2 nachten niet had geslapen. Verder viel het me heel erg mee maar ik kan het natuurlijk niet met iets anders vergelijken want het was m'n eerste bevalling.

Deel Deze Pagina