GEEN alcohol dit weekend.. help..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Janneke21, 3 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik weet dat het heel slecht is.. ik ga ook niet drinken..
    maar help me aub nog even.. Ik weet waar ik het voor doe, maar het is voor mij soms echt zwaar.. Ik dronk vroeger nogal veel..
    Eerlijk gezegd heb ik al 1 keer gezondigd deze zwangerschap met 2 glazen wijn op een lange avond verdeeld.. Ontzettend slecht.. en stom...
    Dus please wrijf het me er nog even in, zodat ik echt die fout niet nog een keer maak :( Ik heb me 2 maanden schuldig gevoeld, ik was toen net een maand ver ofzo.
    Ik rook niet, doe geen drugs, ik eet gezond, ik hou me aan alle regeltjes, maar deze valt me af en toe gewoon echt even zwaar als ik veel aan me hoofd heb.
    En dan hoor ik iedereen aandringen en zeggen dat 1 glaasje echt geen kwaad kan, en iedereen drinkt gewoon hier tijdens zwangerschap.. Mn moeder heeft 3 gezonde kinderen gekregen en heeft altijd doorgerookt en alles...
    Ik weet dat dit geen excuses zijn, maar op sommige momenten als ik erg zwak ben dan is het ff een fractie van een seconde toch weer moeilijk...

Dus meiden, please vertel het me nog 1 keer, want niemand anders steunt me hier echt in :S

2. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    meid, denk aan het wondertje in je buik. Hou dat beeld vast en je drang naar de alcohol zal minder worden.
    Denk aan die mooie baby die je over een paar maanden vast gaat houden.

Sorry meer tips heb ik niet, ik weet ook niet hoe het voelt want ik lust sowiezo geen alcoholische dranken.

sterkte,

conny

3. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    gewoon niet drinken...
    Is toch niet zo moeilijk?

Je hebt een baby in je buik...dus het lijkt me nogal logisch.

4. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ja ik heb alles over voor dat kindje.. het gaat me af en toe om het feit dat het lijkt alsof het helemaal geen kwaad kan... terwijl ik een heeeel klein risico al erg vind, maar af en toe is dat zo abstract..
    Voor mn zwangerschap heb ik zo'n beetje alles gedaan, geprobeerd en genomen wat slecht voor je is... maar ik weet het.. moet aan de baby denken... pff... ik weet dat het voor heel veel mensen totaal niet moeilijk is...
    Ik vind het weer heel moeilijk om te geloven dat niet-roken zo moeilijk is, simpelweg omdat dat niet mijn verslaving is (geweest).

5. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Als je zo'n moeite hebt met een glaasje wijn laten staan, ben je dan nog wel een gezelligheidsdrinker?
    Hoef ik geen antwoord op hoor, maar dat kun je jezelf wel afvragen... en misschien iets mee doen als je denkt dat je toch wat meer problemen er mee hebt dan normaal is.
    In ieder geval: google eens op gevaren alcohol ongeboren kind, print het uit en laat het je moeder lezen. ;)

6. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Alcohol is zoooooooooo onwijs schadelijk voor de kleine...!
    De kleine word letterlijk ook dronken van jou "pleziertje"

En ik zou me idd afvragen of je wel een geze;schapsdrinker bent als je het zooo mist.
    Heb al heel wat verjaardagen gehad waar heel wat afgezopen werd tijdens mijn zwangerschap...en dronk voor mijn zwangerschap ook flink mee...maar heb er zelf geen seconde aan gedacht om ook een glaasje te nemen!

Gewoon een DON'T en dus niet doen!

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Voordat ik zwanger raakte heb ik me eigen uitgeleefd, op vakantie zonder kinderen met een goede vriendin van me, we hebben t erg gezellig gehad, ik heb een lekker genoten met een glaasje alcohol (drink normaal nooit, durf ik niet met kids).
    Ik heb wijn staan maar drink het niet, ik werk zelf in een ziekenhuis en je ziet van alles.
    De KA bij osn aan de overkant is geregeld op tv over alcohol bij jongeren onder de 16 jaar, het remt hun groeiprocess en zo ook bij een ongeboren kindje.
    Ik denk niet dat je wilt dat je baby al geboren moet worden met 32 weken omdat het niet groeit?

Weet je, de een zegt t mag, de ander zegt niet.
    Kijk, ik deel de mening dat je best wel een glaasje wijn zou mogen MAARRR ik doe t niet, ik vind t teveel risico!
    Terwijl mensen van de verpleegkundige bij osn weer zeggen dat t geen kwaad kan....tja...ik doe t niet, want je zal maar net bij die paar horen waarbij t fout gaat! Nee mij niet gezien!

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik vraag me af in hoeverre jouw drinkgedrag nog normaal is. Je geeft zelf al aan dat het een verslaving is. Je kunt hulp vragen bij je huisarts. Doen hoor, want dit is niet goed voor je kleintje, maar ook voor jou niet! En laat anderen aub lullen. Zij weten duidelijk niet hoe het moet!

9. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Juist omdat het nu niet mág maakt het zo moeilijk voor je denk ik? Of zit ik er helemaal naast!?
    Hou anders een papiertje bij je in je tas met alle schadelijke gevolgen die het kan hebben en zorg dat je die altijd bij je hebt.

Sterkte meid! Als je het al die weken al kon, kan je het de komende tijd helemaal!

10. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Wat ik altijd vraag aan mensen is of ze het op hun geweten willen hebben dat het mis kan gaan. Stel je voor dat er straks iets gebeurt (nu of tijdens de bevalling, misschien zelfs pas op latere leeftijd) Zou je dan kunnen leven met de gedachte dat jij misschien de oorzaak op je geweten hebt door toch dat glaasje te drinken. (of welk slecht iets dan ook)
    Ikzelf zou het mezelf nooit kunnen vergeven en zou me levenslang schuldig voelen hierover.
    Ik hoop dat dit jou ook aan kan sporen om het gewoon te laten. Want is dat kleine beetje genot nu het de schade aan je kindje waard nu of later?

11. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik kan je wel een beetje begrijpen hoor. Ik ben absoluut niet zo dat ik constant zat te drinken voor ik zwanger was, maar ik heb graag af en toe een biertje of wijntje. En ik ben inderdaad ook van het gezelligheidsdrinken, ik drink niet alleen.

Tijdens mijn zwangerschap neem ook nu ook af en toe wel eens een wijntje, maar nooit meer dan een en soms ook weken niet. Ik drink als we visite hebben vaak maltbier. Ik lust het gewoon graag, het is niet omdat er alcohol in zit.

Tegenwoordig doet iedereen hartstikke krampachtig over zwanger zijn en dat soort dingen. Roken is ook slecht, drinken ook, maar slechte voeding ook. Als er hier iemand begint over anorexia tijdens de zwangerschap zijn er nog mensen die dat zomaar kunnen begrijpen, maar als je af en toe een glaasje of een peuk doet, ben je ineens de slechtste moeder op aarde en springt iedereen er bovenop.

12. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    denk dat als je echt zo een problemen hebt om aan glaasje te kunnen laten staan je eigenlijk wel een probleem hebt en er verder mee moet.

het is verschrikkelijk voor je kleintje type maar eens in bij Google dan krijg je pagina's vol met echt verschrikkelijke dingen die alcohol kunnen veroorzaken zelfs al bij 1 glaasje.

en al die mensen die zeggen dat het geen kwaad kan...die weten het echt niet beter het kan wel echt kwaad.
    het is echt gokken wat je doet want het kan zijn dat je gezonde kinderen krijgt terwijl je rookt en drinkt maar het kan ook zijn dat je kleintje er de gevolgen van moet dragen, en als dat gebeurd zou jij jezelf dan kunnen vergeven?
    als je niks verkeerd doet tijdens je zwangerschap hoef je jezelf ook dan niet te gaan afvragen of het jou fout was.

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ergens op een amerikaanse site gelezen over FAS, een gezichtsaandoening (en niet het zicht, maar echt het gezicht ziet er dan raar uit) die kleintjes kunnen krijgen als de moeder alcohol gebruikt tijdens de zwangerschap.
    Ik denk niet dat het gezond is als je er zo naar hunkert, ik vind het wel jammer maar ik laat het makkelijk staan. Drink nu af en toe een maltbiertje, en ik ruik soms even aan wijn haha :)

14. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik stel me ook vragen over je 'onschuldige drinken' als je er zoveel moeite mee hebt om te stoppen meid..
    Misschien moet je er met iemand over praten bv je vlos of iemand anders want mss heb je wel een probleem?
    En niet naar praatjes luisteren dat het geen kwaad kan. Het kan wél kwaad! Je geeft je pasgeboren baby toch ook geen flesje wijn? Dus waarom zou je niet geboren baby dat al wel moeten drinken?
    Sommige mensen zijn gewoon onwetend maar denken dat ze alles weten en geven je dan slechte raad. Maar ik lees dat jij heus wel beseft dat het niét goed is, doe het dan ook niet!
    Ik ben nergens aan verslaafd, dronk ook amper toen ik niet zwanger was dus ik kàn niet begrijpen wat er zo moeilijk aan is ;)

Als je moet kiezen tussen je baby en dat glaasje dan is de keuze snel gemaakt hoop ik.

Succes!

15. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Klopt, FAS is het Foetaal Alcohol Syndroom. Hier een website met meer info: http://www.fasstichting.nl/

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Sjonge, 9 maanden laten staan. Is dat nu zo moeilijk? Je eet toch ook geen rauw vlees etc?
    Sterkte...

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    zoiezo in het algemeen al was je niet zwanger vind ik alcohol niet ALTIJD nodig als je niet zonder kan (zeker in deze periode van je leven, zwanger en al) kan je volgens mij wel zeggen dat je een (klein) probleem heb en zou ik daar hulp voor zoeken.

Je baby maakt honderden cellen aan per uur een glaasje alcohol kan dat proces beinvloeden en ja het zal met 1 glaasje ook echt wel meevallen maar besef dat je met elk glaasje honderden celletjes kapot maakt en dat dit onnodig en gevaarlijk is, je baby heeft er niet om gevraagd om in jouw buik te mogen komen zitten, jij bent zwanger geworden dus JIJ moet de consequenties hiervan ervaren, als je echt moeite ermee hebt zou ik hulp zoeken beter hulp vragen als niet durven en je kindje "beschadigen"

18. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Iedereen zegt het mij ook: ach, 1 glaasje kan geen kwaad. Ik heb een paar redenen waarom ik het gewoon heel goed vol kan houden.
    - ik wil een gezond kind
    - na 1 glas wil je altijd meer
    - als je drinkt tijdens de zwangerschap en je kindje loopt iets op vergeef je jezelf dat nooit. je blijft altijd denken: als ik nu eens niet dat glaasje wijn had genomen.

Ik vond het wel heel erg saai om altijd maar aan de fris te zitten tijdens feestjes dus voor mij was alcoholvrijbier een uitkomst!

Succes!

19. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Tegenwoordig doet iedereen hartstikke krampachtig over zwanger zijn en dat soort dingen. Roken is ook slecht, drinken ook, maar slechte voeding ook. Als er hier iemand begint over anorexia tijdens de zwangerschap zijn er nog mensen die dat zomaar kunnen begrijpen, maar als je af en toe een glaasje of een peuk doet, ben je ineens de slechtste moeder op aarde en springt iedereen er bovenop.[/quote]

Helemaal mee eens!

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Dat je zelf drinkt is jouw keuze, nu er een baby in je buik zit en je gaat drinken, kies jij voor de baby dat hij alcohol krijgt.
    En allerlei zwamverhalen over opaatjes die 100 werden en een pakje per dag rookten, moeders met gezonde kinderen die hebben gedronken en gerookt tijdens de zwangerschap etc. Je weet toch zelf ook wel beter dat het niet altijd effect hoeft te hebben, maar dat je de kans er mee vergroot. Wil je dat op je geweten hebben? Ik niet, ik heb tijdens mijn zwangerschap alles laten staan, mijn kleine wurm is me alles waard.

Deel Deze Pagina