Met peuter knutselen voor kerst

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Luuz, 6 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dames,

Ik heb hier een enorm knutselkontje in huis :D Onze zoon is gek van kleuren, stiften, plakken en vouwen..
    Dit jaar voor ons geen boom, maar wil het natuurlijk wel een beetje leuk aankleden in huis voor kerst..

Nu had ik het idee om van een rol behang een grote kerstboom te maken.. Tekenen en uitknippen.. Lenn kan m dan versieren met verf, kleurtjes, stiften, propjes crepepapier etc.

Maar goed, wat kunnen we nog meer doen? Kerstballen hebben we vanmorgen al uitgeknipt en ingekleurd.. maar alleen een boom is zo saai.. Vind het wel leuk als hij nog meer kerstdingen kan knutselen..

Iemand nog leuke ideeën?

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
  3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.045
    453
    83
    Vrouw
    Of een leuke slinger met kerststerren? Of, zag ik in een blad, van een jampot zo'n sneeuwbol maken: leuk figuurtje aan de binnenkant van een deksel plakken, water in de pot met glitters, dichtdraaien en schudden maar!

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ikkelies
    Bedankt voor de link. Had ik vanmorgen nog niet gevonden.. Heb wel zitten googlen, maar kwam weinig leuks uit..Ja, voor mij wel leuk, maar lenn is voor veel dingen nog te klein of te moeilijk..

Poema
    He dat is een leuk idee! Zal eens kijken wat ik nog aan dingetjes in de kelder heb om er in te plakken.. Glitters heb ik ook nog wel staan denk ik.. Leuk :D

Rol behang van zolder geplukt en straks een kerstboom uittekenen..

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    wat een leuk idee van die kerstboom TS! Leuk idee ga ik ook doen haha. plak het op de deur en kan mijn zoon Het versieren met zijn knutelwerkjes :)

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja hier gaat ie ook op de deur.. Hingen eerst zijn knutselwerkjes en tekeningen aan, maar die heb ik nu weggehaald.. Kind kleurt en tekent zoveel elke dag:)

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hebben trouwens nu deze gemaakt vanmorgen. Die plak ik op een lege keukenrol en zet 'm voor het raam.. Heb een bakje waar nepsneeuw in komt.. Deze boom er in en klaar weer..

8. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Ha leuk.. ik zie een Tip de Muis kleurboek. Heeft onze dame hier ook. Is helemaal "Tippie" verslaafd :D

Leuke ideetjes staan er weer bij. Esmae heeft vorig jaar op het dagverblijf waxinelicht-glaasjes beschilderd. Was erg leuk. Ik wil dit thuis ook doen met haar. Zijn ook leuke weggevers voor opa's en oma's.

Als je er een vensterbank voor hebt, kun je natuurlijk een plekje maken waar je "sneeuw" maakt (met watten of dat spul dat je bij de tuincentra kunt kopen) en daarin kun je een heel dorpje maken met huisjes, sneeuwpopjes, boompjes.

Ik lees lekker mee voor nog meer leuke ideetjes.

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dat is ook wel een leuk idee! Heb net tijdens zijn slaapje de kerstboom uitgeknipt (wat een rowerk:$) en een engeltje gemaakt van papier.. Gewoon even simpel en snel dus vanavond kijken hoe ik die mooi kan krijgen..

Heb twee weken geleden een sinterklaas gemaakt van een lege wcrol en papier.. Watten als baard.. Meiter erop geplakt.. Kan natuurlijk ook met een kerstman.. Heb nog wel fleecestof liggen, voor de kerstmuts.. Tjonge, krijg helemaal ideeën zo haha

10. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18
    Wat leuk om te zien dat er nog iemand van dat ouderwetse "Beiers bont" op de tafel heeft liggen!

Mijn zoontje vind het geweldig om met de zelf drogende klei van de action te prutten. Erg mooie (niet erg knoeiende) klei voor weinig geld. Ik wil er kerst ballen van gaan maken, zelf beschilderen en dan voor in een pot of schaal.Voor aan de boom zijn ze een beetje te zwaar,vermoed ik.

Groetjes Floor.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Haha ja mijn oma maakt voor ieder kleinkind dat het huis uit gaat een tafellaken, schort, pannenlappen etc.. Ze is nu bezig voor mijn zusje, die zal over een jaar of wat ook wel vertrekken en die krijgt ook een heel pakket mee naar huis.. Evenals een handdoek met borduursels en de naam. Lenn heeft er ook twee gekregen haha.. Wel leuk :)

Zal eens kijken voor klei morgen.. Heb wel klei in huis, maar daar kijkt hij niet naar om.. Vind er niks aan.. Verven wel, maar dat is met 5 minuten wel klaar.. Met kleuren en stiften kan hij een half uur bezig zijn..

12. Mayon

Mayon Niet meer actief

O mijn dochter kan ook zo frunniken! Zij vindt stickers het einde. Alles boven op elkaar en weer los halen en weer, en héle verhalen er bij, haha. Ook kleren vind ze geweldig, stiften begin ik nog niet aan. Leuke foto Roeltje!

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    En hier het resultaat.. straks nog even de geknutselde kerstballen er in plakken..

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    En hier het knutselspul erin..
    Niet op de rommel letten, had echt geen zin meer om op te ruimen :D

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    wat leuk zeg :) Echt een leuk en orignieel idee :) Je zoon vind het vast ook prachtig!

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Heb hem gewoon een gekleurd papier gegeven met kleurpotloden en stiften.. Daarna ballen en bomen er uit geknipt.. Eerst knippen en dan inkleuren was geen succes haha.. Zo ging het prima..

Boom moet alleen nog opgehangen worden, maar dat komt één dezer dagen nog wel..

17. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Erg leuk geworden zeg! Ik zit nu ter plekke te bedenken dat het ook leuk is dit op stevig karton te doen, zodat je ook nog je kerstkaarten erin kunt steken.

Heel leuk geworden!

18. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb bij de xenos van die piepschuimballen gekocht (5=1,00 dacht ik). Geen idee wat we ermee gaan doen maar ik kan zo al wel 10 dingen bedenken. Ik vind het geweldig om te knutselen met mijn dochter!

19. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier ook een grote kerstboom gemaakt ;) is een succes haha. Zoon heeft zitten verfen en ik knip er ballen uit als het droog is.

20. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.045
    453
    83
    Vrouw
    Ok, ik moet nodig knutselspullen halen, dat zie ik alweer! ;)

Deel Deze Pagina