Eten is te goedkoop?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door puzzelstukje, 17 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.997
    3.961
    113
    Vrouw
    Ik geloof niet dat de prijzen van gezonde voeding zal zakken.
    De overheid en zeker de farmaceutische industrie moet geld verdienen en dat kan alleen als we geld uitgeven aan zaken die ons ziek maken om daarna geld uit te geven aan behandelingen die symptomen bestrijden. Niet genezen, alleen bestrijden.

Het is al lang bekend dat vlees zorgt voor heel veel ziektes. Of eigenlijk alle dierlijke producten en zeker het bewerkt voedsel niet vergeten.

Maak cola lekker goedkoop, laat de dieren snel en goedkoop vet worden zodat dat bij de kiloknallers terecht kan, gooi overal maar aspartaam in en de mensen zullen vroeg of laat wel komen aankloppen. Dan kunnen ze maanden of jaren betalen voor medicatie en dan krijgt iedereen hun geld.
    Zeggen dat mensen hun voeding moeten aanpassen is niet nodig want dan verdienen ze er niks meer aan.

De prijzen zullen stijgen. Alleen niet op de juiste manier.

wishfulthinking vindt dit leuk.
  2. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik vond het een hilarische uitspraak. Kijken naar een percentage en dan cherrypicking: "kijk, we besteden procentueel minder aan eten!"
    Maar waar gaat het geld dan heen? Welk percebtage waren we destijds kwijt aan vaste lasten, zorg, dat soort dingen?
    Het besteedbaar inkomen is de afgelopen 40 jaar alleen maar gedaald en het aantal gezinnen dat niet meer rond kan komen is enorm gestegen. En in een dergelijke situatie wil ze dat huishoudens ook nog eens meer gaan betalen voor voedsel. Over het verlagen van de vaste lasten uiteindelijk geen woord.
    Gewoon klimaat als melkkoetje in zetten en zieltjes pikken.

Ik ben helemaal voor dat boeren meer geld krijgen voor hun producten, maar die rekening hoort niet direct bij de consument te komen te liggen.

SAARC, Oceanna, Zonnestralen en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.657
    8.404
    113
    Vrouw
    Wat kweek je? Ik heb vanwege dit topic toch nog maar wat zaadjes de grond in gedaan. Voor het meeste was het al te laat dus ik ga nu voor courgette en stokbonen.

Zwierezwaai vindt dit leuk.
  4. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Je kunt bij de tuincentra ook nog heel veel plantjes kopen, pompoen en komkommer etc, zag dat er ook al het eea in de aanbieding was hier. En sla, wortel, bietjes, radijs etc ku n je nu ook echt nog wel doen. Wintergroenten ook.

Ik heb ook.een moestuin, maar of het écht scheelt... het gaf iig een hoop lol :)

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.657
    8.404
    113
    Vrouw
    Dat heb ik een paar jaar terug gedaan. Bij de interatuin. Maar die leken gemaakt om niet echt meer door te groeien waardoor de opbrengst erg laag was. Ik had bijv paprika en daar heb ik maar 1 vrucht aan gehad. Van wat ik zelf zaaide kreeg ik veel meer.

Ik doe het voor een deel ook voor de kinderen. Die vinden het een leuk idee dat er eten in de tuin gaat groeien. De zaadjes had ik nog maar zijn een stuk over datum. Dus het is nu nog even hopen dat het wat gaat doen. Ik ben nu ook gelijk aan het experimenteren met kweken in potten. Daar vind ik die stekjes te duur voor. Voor wortels en radijsjes is de echte grond handiger. Maar ik hoor geruchten dat de grond verontreinigd is en ik wil dat risico niet nemen.

Wat heb jij allemaal staan?

Deel Deze Pagina