Pasgeboren baby in vuilniszak gedumpt door moeder die zwangerschap wilde verbergen De Duitse politie heeft ternauwernood een baby kunnen redden die door haar moeder in een vuilniszak achter haar huis in de struiken was gelegd. Na drie uur in de vuilniszak was de zuurstof bijna op, zei justitie vandaag. Het meisje, dat een lichaamstemperatuur van nog maar 31 graden had, is inmiddels buiten levensgevaar, maar moet nog wel behandeld worden. https://www.tubantia.nl/buitenland/pasgeboren-baby-in-vuilniszak-gedumpt-door-moeder-die-zwangerschap-wilde-verbergen~a1778504/
Wat maakte die vrouw zo radeloos dat dit voor haar een oplossing leek? Het is op geen enkele manier goed te praten. Maar óf er is psychisch iets heel erg mis óf er is iets in gaat situatie wat haar deze wanhoopsdaad liet doen.
Ja dat lijkt me ook. Maar is toch bizar. Ook dat je verloofde van niks weet. Dan ben je het ook wel langer van plan lijkt me
Hoe kan je nou geen zwangerschap opmerken? Je zou toch denken dat ie in die 9 maanden zijn eigen vrouw toch wel een keer naakt heeft gezien?
In Duitsland heb je babyluikjes (vondelingenluikjes) in iedere grotere stad EN door heel Duitsland kliniken voor een anonieme bevalling met aansluitende adoptie. Onafhankelijk of je verzekert bent of niet. De reclames hiervoor hangen op dameswc in bioscopen, snelwegrestaurants etc. En nog doen "mensen" dit
Ik denk eerder forse problematiek dan 'wat bezielt je'. Natuurlijk is dit met geen enkel excuus goed te praten,. maar we kennen haar achtergrond niet en weten niet wat er speelt en wat haar tot dit gedreven heeft.
Wat triest voor het kindje maar ook voor de moeder. Zoiets doe je niet zomaar in een vlaag van. Ik hoop dat ze goede hulp krijgt
Nou ja in het geval van forse problematiek dan was dat dus wat haar bezielt. Het is van mij vooral onbegrip voor wat je zo ver kan drijven dit te doen...
Dan kun je je toch alsnog afvragen wat iemand hier toe brengt? Het is zo makkelijk om iemand meteen af te schrijven als mens bij zoiets ('welke moeder doet dit nou?'), maar het is een voor zowel moeder als kind in en in triest dat dit gebeurd is.
Dit soort topics leveren vaak veel discussie op. Mensen die zeggen ‘hoe kan dat, sneu mens, ze moet de grootste straf krijgen’ krijgen als commentaar: je hebt depressies, ze moet hulp hebben, ze is ontoerekeningsvatbaar, blablabla. Mensen die zeggen ‘wat erg dat de moeder haar kind en alles kwijt is’ krijgen te horen: het is een misdrijf, ze moet gestraft worden. Ik ga mijn opgezouten mening geven en tegelijkertijd kritiek op mezelf hebben, omdat ik me niet in de situatie kan verplaatsen en geen ervaring heb met dergelijke problematiek. Gelukkig maar. Ik vind het walgelijk. Een misdrijf. Ik vind ook dat zulke misdrijven niet maar zomaar opzij gezet hoeven te worden wegens psychische problemen. Dat klinkt namelijk heel gemakkelijk, als een excuus om achter te verschuilen. Maar ik denk dat het veel gecompliceerder is dan dat. Ik weet niet wat er speelt en ze zal vast psychische problemen hebben en misschien bijv. psychoses hebben waardoor ze ontoerekeningsvatbaar is. Ik denk dat alleen professionals hierover kunnen oordelen. Maar niemand is van nature al ontoerekeningsvatbaar denk ik. Er gaat waarschijnlijk een heel leven aan vooraf. Ik vind dat er in dát stadium al hulp had moeten zijn. Hoe dan? Ik heb werkelijk geen idee. Een baby dumpen in een vuilniszak is mijns inziens echt misselijkmakend. Hoe iemand tot zoiets precies komt weet ik niet. Maar bij een vol verstand zal deze dame natuurlijk niet zijn geweest. Is geen excuus en maakt het niet goed, maar voegt denk ik wel nuance toe, een context. Al met al vind ik dat een hele droevige situatie, maar gelukkig is de baby nu wel buiten levensgevaar.