Eten jullie anders vanwege de kinderen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Pepijnn, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    En dan heb ik het voornamelijk over het diner. Zijn jullie anders gaan koken, andere dingen klaar gaan maken? Dat je minder gekruid eet is logisch natuurlijk, maar hebben jullie verder aanpassingen gedaan?

Ik ben hier wel benieuwd naar :)

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    We zijn gevarieerder gaan eten, dat wel. Heb ook eens in de zoveel weken een Hello Fresh box, en daar zitten lekkere dingen in. Soms eet ze mee, soms niet. Ik kook niet apart voor haar overigens, hele gekruide gerechten maak ik wel milder, of haal er eerst iets uit voor haar, voordat ik verder ga kruiden.

Eet ze niet, dan doe ik het in een bakje in de vriezer. Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat ze iets perse niet at aan tafel, maar de volgende dag het prima op het kdv wel at ...

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Gezonder vooral. ;)

Voordat we kinderen hadden dineerden we regelmatig met een pak koekjes. :p

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ja we hebben ons kookpatroon structureel aangepast, koken nu alleen met verse producten, meestal biologisch, zonder zout en met verse kruiden.
    Pittige kruiden voegden we ieder voor zich op het bord, inmiddels kinderen ook, maar natuurlijk niet zo pittig als bijv mijn man.

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Nee, ik houd het meeste van aardappels en groente en dat eten we een dag of 4-5, op zondag soep en 2 dagen iets anders.

Ik kook alleen zonder koemelk en soja omdat de jongste daar niet tegen kan maar al een paar jaar eerder was ik (gelukkig) gestopt met pakjes en zakjes.

Wacht, eerst deed ik standaard zout op aardappels en groente en nu achteraf naar smaak. Of niet dus.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Nee klinkt heel stom en uit de hoogte waarschijnlijk maar wij aten al heel bewust. Niet zelf zout toevoegen bij het eten, geen pakjes en zakjes, veel groente en fruit. En vers..potten enz vonden we zelf al niet te vreten.
    Sinds een half jaar smullen we wel van geitenkaas trouwens omdat ons zoontje kma heeft. We eten zelf ook nog gewone kaas hoor maar hebben dit eerder nooit op en nu geproefd omdat we het toch voor hem moesten halen.

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wij zijn overgegaan op suikervrij eten. (Geraffineerde suikers)
    Erg tevreden mee.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee. Ik maak nog steeds dezelfde dingen. Als dat dingen zijn die zij ook lekker vinden/kunnen eten houd ik een deel apart wat ik dan niet of minder kruid.
    Als het iets is wat ze niet kunnen eten krijgen ze of iets vers uit de vriezer (wat ik al eerder heb klaargemaakt) of een potje Olvarit.
    Over het algemeen eten ze goed mee. Ik vind zelf dat wij wel redelijk gezond eten. Sowieso vaak 3x per week hello fresh!

9. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    We eten eigenlijk nog precies 't zelfde.
    Met zout koken deed ik eigenlijk al niet. Kruiden stelt onze peuter juist zeer op prijs.
    Hier zijn favoriet: sushi, pittige rijstgerechten, bami en pasta's en toevallig houden wij daar ook heel erg van.

10. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Katenhond: ja, lust je peuter ook pittig eten? Hier zijn ze inmiddels wel gewend aan knoflook en alles, maar spicy gaat er echt niet in. Dus houden vriend en ik ons in haha.

Leuk om de verschillende antwoorden te lezen :)

11. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Is dit een grapje? Ik hoop het wel voor je, ik zou dicht groeien :$

12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ja, wij koken nu bijna altijd vers, zonder zout en suiker en grotendeels biologisch.

13. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    We eten niet anders qua gerechten, wel eerder op de avond, en altijd aan tafel :D

Toen we nog met ons tweetjes waren, deden we vaak pas boodschappen na ons werk en kookten daarna nog. Tussen 19 en 20u aten we dan, met de borden op de schoot / salontafel en de tv aan :)

14. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Wij eten nu eerder en vaker aardappels . Onze zoon houdt niet van pasta of couscous of rijst en ik heb niet altijd zin om 2x te koken.

15. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Wij eten hetzelfde. Hij eet bijna alles mee. We kruiden sowieso op ons bord en niet in de pan.

16. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Wij hebben kleine aanpassingen gedaan. Ik gebruik minder potjes en pakjes dan voorheen en zorg ik dat er altijd genoeg groente in of bij wordt geserveerd. Dus extra veel (grof gesneden) groente bij de pasta of nasi. De grootste aanpassing is geen zout meer toevoegen. Dit deed ik voorheen ruimschoots en dacht dat ik er nooit aan zou kunnen wennen. Maar na een week was ik er al zo aan gewend dat ik ook geen zout meer apart op mijn bord gooide:D. Verder eten we vooral een heel stuk minder junkfood als avondeten. Voorheen was het makkelijk om s avonds een patatje of shoarmaatje te halen;)

17. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik denk dat peuter meer pittig verdraagt dan de gemiddelde "nederlander";)
    Maar wij eten soms ook erg pittig en vaak erg gekruid.

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nee geen grapje. Gezond leven was rond mijn twintigste niet echt een prioriteit voor mij. Is allemaal goed gekomen hoor. Nu eten we gezond en vers. ;)

19. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Gelukkig! Ik moet eerlijk bekennen dat ik in mijn studententijd wel eens een paar dagen geleefd heb op augurken, knakworstjes en bier. No judging ;)

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hahaha precies dat ja. :D

Deel Deze Pagina