Eten jullie biologisch vlees?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 19 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Eet jij biologisch vlees?

1. Ja

2. Nee

3. Soms

4. Nee, ik ben vegetarisch.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

2. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Wij eten zo veel mogelijk biologisch vlees ja. Verder eten we al niet veel vlees dus voor ons is het qua kosten prima te doen. Moet wel zeggen dat er soms voor bepaalde dingen geen biologisch alternatief is en ik dus wel eens moet uitwijken, maar dan probeer ik wel iets te vinden met minimaal 1 ster van de DB.

Verder hebben we zelf kippen voor de eieren en komt er komend voorjaar een grote moestuin in de tuin. Zijn afgelopen zomer verhuist naar een gedeelte van een boerderij met een grote tuin en dit is altijd al een wens geweest :)

3. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Bio gehakt is voor mij nog wel te betalen, maar 7 euro
    Voor twee stukjes kipfilet is helaas voor mij te duur.

4. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    nee ik let er eerlijk gezegd helemaal niet op. en pak dan ook gewoon de plofkip in de supermarkt.

zodra de boodschappen weer een beetje betaalbaar worden dan word het een ander verhaal. maar op het moment vind ik alles zo ontzettend duur.
    ik kan bijna niet voor minder dan 70 euro in de week boodschappen halen en dan mis ik al een heleboel lekkere dingetjes die ik normaal wel altijd in huis heb.

zou liever nog minder besteden aan vlees maar helaas.
    enne geen vlees is niet echt een optie

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Nee tegen duur

6. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Soms!
    Proberen wel wat meer biologisch te eten, vind mijn man lekkerder.
    Mij maakt het niet uit, alles smaakt hetzelfde.

7. Koon

Koon Niet meer actief

Zo veel mogelijk. Groenten, aardappelen, fruit en kaas en andere melkproducten ook.

8. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Mijn lief is sous-chef en werkt(e) alleen maar met biologische producten. Wij proberen sinds een jaar minder vlees te eten en nu zelf ook zo biologisch mogelijk te eten. Ik vind toch dat je het vaak aan de kwaliteit merkt en dus vind ik het niet zo erg om wat meer te betalen.

9. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Nee nooit. Omdat ik er niet in geloof dat de beesten het echt heel veel beter hebben.
    Daarnaast is het veel te duur. Wij doen voor 50 Euro in de week boodschappen, m meer is er gewoon niet.
    Geen vlees eten is voor ons geen optie omdat er het gewoon lekker vinden

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Goed om te lezen dat een aantal toch biologisch vlees kopen. Ik volg een opleiding tot natuurvoedingsadviseur en wat je dan allemaal te weten komt . Zelf ben ik vegetarisch en mijn man en kids eten af en toe biologisch vlees. Als je 2 a 3 keer per week biologisch vlees haalt ben je net zo duur uit als elke dag niet bio vlees. En het is nog gezonder ook :D

Ik vind het wel apart dat een aantal van jullie het hebben over de omstandigheden van de dieren. Maar als je alleen al naar de kwaliteit van het vlees kijkt en weet dat je bij niet biologisch vlees heel veel troep (hormonen, preventieve antibiotica) binnenkrijgt, is de keus al snel gemaakt voor ons.

11. knap

knap Niet meer actief

Nee vind het te duur.

12. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ja, wij eten zo veel mogelijk biologisch vlees (maar we eten niet iedere dag vlees) en ook andere biologische producten. Hoeft trouwens helemaal niet zo duur te zijn. Ook de Lidl verkoopt bijvoorbeeld biologisch gehakt en vlees met een aantal sterren (Beter Leven), en ook diverse groenten en fruitsoorten.

13. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hier altijd biologisch. Eten gemiddeld 3 x per week vlees want ik vind te veel ongezond. Tsja, de prijs, lijkt me redelijk voor wat je koopt. Ik snap wel dat sommigen het helaas niet kunnen betalen.

Maar, een kijkje naar de documentatie over de bio-industrie helpt wel om geen plofkip te kopen, echt walgelijk hoe het gaat.

14. sjak

sjak Niet meer actief

Meestal wel... Vind het ook lekkerder trouwens. Niet altijd, als ik iets snel en makkelijk wil en voorgesneden/gekruid/bewerkt vlees wil is dit niet altijd biologisch.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee, te duur en bovendien is halal biologisch vlees helemaal lastig (zo niet niet) te vinden.

Wel eten wij niet overdreven veel vlees, sowieso 1 keer in de week vis en meestal nog 2 dagen vegetarisch

16. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Nee het pas helaas momenteel niet in ons budget...

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Nee ook wij vinden het te duur.

18. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee, wij vinden het te duur!

19. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik eet altijd biologisch vlees.

Ik heb vanzelfsprekend respect voor ieder die gewoon moeite heeft met rondkomen. Ik snap dat er soms uberhaupt geen keuze is. Maar voor degene die het er niet voor over hebben meer uit te geven voor biologisch vlees vraag mij af of de mensen weten wat er allemaal in het 'gewone' vlees zit. Veel mensen hebben hier namelijk geen idee van. Het is natuurlijk duurder (hoewel je wel voordelig kan kopen als je weet waar) maar wat mij betreft weegt het niet af tegen de voordelen.
    Het is namelijk niet alleen beter voor het dier namelijk (wat veel gedacht wordt) maar er zitten ook geen medicijnen en hormonen in het vlees. Dieren uit de bio industrie krijgen namelijk preventief medicatie en antibioticakuren, wat allemaal terug te vinden is in het vlees. Zo ook het stresshormoon wat het dier aan maakt tijdens zijn verschrikkelijke leven en transport naar slachthuis. En tijdens het verwerken gaan er nog allemaal E stoffen in. En dat krijg je als mens allemaal binnen, beetjes antibiotica, stresshormoon, groeihormonen en E stoffen.

Ik moet ook behoorlijk op mijn geld letten momenteel dus mijn gezin eet om de dag biologisch vlees en de andere dagen vegetarisch.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    ja wij ook...

Beter vlees en dan maar minder

Maar eerlijk gezegd eet ik liever vis dan vlees

Deel Deze Pagina