Waarschijnlijk (als de kennismaking goed verloopt) ga ik binnenkort iemand begeleiden en word ik betaald vanuit een PGB-budget. Ik heb contact met de andere begeleider van de cliënt, deze vraagt nu of ik zelf al een uurloon in gedachten heb? Nou ehhh... Nee, niet echt. Ik heb echt totaal geen idee wat redelijk is? Zijn hier dames die betaald krijgen vanuit een PGB-budget, wat is een redelijk uurloon? (bruto bij begeleiding, geen huishouding of verzorging) Alvast bedankt!
Heb je het niet met hun erover gehad wat ze je gaan betalen dan? Ik neem aan dat ze elke begeleider wel hetzelfde betalen en niet de één meer dan de ander
Ik betaal zelf vanuit een pgb, dus maak ik afspraken over het loon. Daar zit dus wel een behoorlijk verschil in: betaal ik iemand via een stichting, is het uurloon max 60.00 p.u, maar ik heb bijv ook een zzp-er gehad, die betaalde ik 30.00 pu, komt daar nog wel reiskosten, kaartjes voor entree etc etc overheen. Ligt er ook nog aan: wat ga je doen? hoeveel begeleiding is nodig? intensief, of minder intensief etc.
Ik verdien bruto 20 euro per uur, reiskosten komen er nog bij en het bedrag met ORT ligt hoger. Werk ook voor een organisatie, daar kost het 50 euro per uur en met ORT dus nog meer. Denk dat je zelf een bedrag in gedachten moet hebben en dan hun een aanbod laten doen. Zoals hierboven al geschreven, hangt het wel een beetje af van de zorg die gevraagd wordt.
Heel veerschillend. Ik krijg zelf 14 bruto per uur. Maar de begeleiding is dan ook absoluut niet intensief. Helpen met zijn spreekbeurten, schoolwerk oefenen en leuke dingen doen. Ik ben daar ook begonnen toen ik 17 was en ben altijd op dat uurloon blijven hangen waar ik geen problemen mee heb. Het ligt er heel erg aan wat voor ervaring je hebt, welke opleidingen, hoe intensief is het etc. Ikzelf heb SPW gestudeerd en had op dat moment alleen stage ervaring maar geen echte werkervaring. Het kantoor waar ik voor werkte (ik werkte zowel op de administratie als ook in de buitendienst) rekende 45 euro per uur voor de gediplomeerde (dus HBO en/of hoger) zorgverleners. Ga je daar via een kantoor werken of rechtstreeks via de klant zelf?
Ik heb SPH gestudeerd, ik ga rechtstreeks voor de client werken, de begeleiding kan ik nog niet veel over zeggen, ik verwacht niet dat die heel intensief zal zijn. Lastig....
Mijn dochter heeft een PGB en ik meen me te herinneren dat de bruto bedragen om iemand in te huren voor persoonlijke begeleiding flink aan banden is gelegd door de absurde uurlonen van zo'n 30,- per uur. Er is een site waar je met dit soort vragen terecht kunt, per Saldo heet dat. Mijn dochter heeft geen PB meer in haar budget dus ik weet niet meer wat de max bedragen precies zijn. Ik gaf mezelf 2 jaar terug 16 euro bruto per uur om mijn dagloon te compenseren dat ik misliep omdat ik een dag minder moest gaan werken om alles voor mijn dochter te bolwerken, daarmee heb ik rekening gehouden met de heffingskorting die ik niet ontving op dit bedrag zodat ik ong uitkwam op het netto bedrag dat ik anders van mijn werkgever verdiende. De beste maatstaaf is kijken naar wat je anders bij een werkgever bruto had kunnen verdienen.