kinderen en honden

Discussie in 'De lounge' gestart door evietje, 2 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Goedemiddag dames,

Een vraagje voor de honden eigenaars:
    Ik vroeg mij af hoe jullie dat doen met het uitlaten.

Stel je hebt een baby/kind(eren) die je niet alleen kan laten.
    Niet zo een heel gekke vraag toch hier.

Maar je hebt ook een hond als huisdier, die moet natuurlijk uitgelaten worden. Maar je partner is nog op het werk dus je staat er even alleen voor. / Of misschien ben je wel alleenstaande

Hoe doen jullie dat dan?

Ik neem aan dat je de kids niet alleen kan laten, ook niet voor een snel klein rondje tot de hoek van de straat.

Een rondje met het hele gezin? Of hoe moet ik me dat voorstellen?

Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid hoe anderen dat doen.

2. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Mijn man doet het s morgens voor hij naar zijn werk gaat. Dan kan ik rustig de oudste naar school brengen en fiets ik halverwege de ochtend een mooi stuk met de hond. Tegen eind van de middag/ halverwege de middag ga ik nog een keer. Dan gaan beide jongens meestal mee of de oudste ( 6 jaar) blijft buiten spelen. In het laatste geval fiets ik een klein rondje waarvan het grootste stuk langs het fietspad achter ons huis en ik de oudste dus kan horen of zien.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Nee, ik zou een kind nooooooit alleen laten met een kind.
    Het is en blijft een beest.

Grootte van een hond zegt helemaal niks.
    Mijn chihuahua kon bijvoorbeeld heel gemeen bijten.

Sowieso zou ik m'n dochter nog geen seconde alleen laten.

4. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Hoe ik het gedaan hebt en nog doe:
    Met de 1ste als echte kleine baby altijd mee in de wandelwagen. Wanneer ze in slaap viel tijdens het uitlaten lekker laten slapen in de gang. Toen ze overging in een slaapje tussen de middag liet ik de honden uit wanneer ik zeker wist dat ze vast sliep. Een half jaar heb ik dit gedaan met mijn gsm in mijn zak die een open lijn had met onze huistelefoon. Wanneer ze dus toch eens (maar 1x gebeurt) wakker werk snelde ik naar huis. Die rond deed ik altijd in de buurt van ons huis.

Toen onze 2de kwam, ging die ook altijd mee in de echte babytijd. Dochter sliep toen nog in de middag dus die lag op bed. En dan ging het middag rondje zoals hierboven.

Nu is dochter 4 en gaat naar school, zoon is bijna 2 en slaapt soms nog 's middags en dan laat ik ze uit wanneer hij slaapt. Zoals hierboven.

Dus:
    ochtendronde om 9 uur met z'n allen groot rondje.
    middagronde rond 13 uur met baby daarna zonder
    avondrondje rond 17 uur samen

Soms verzet ik nu de middagronde wanneer dochter uit school komt, om 2 uur. Voordeel is dat ze dan kunnen wachten tot na het avondeten en dan is mijn man er weer.

Zal vast nu iedereen over me heen krijgen omdat ik mijn kids alleen laat/liet. Maar geloof mij, wanneer ik niet zeker wist dat ze echt sliepen ging ik echt wel later of haalde ik ze uit bed en nam ik ze mee.

Nu bv. is dochter op school en zoon ligt net op bed. Die slaapt nu diep en rustig dus ga ik gerust nu een rondje met de honden over 5 minuten. Dan ben ik na 15 minuten weer terug. De honden zijn gelukkig nu al wat ouder 10 en 11 en van een groot ras dat ze daar prima even mee geholpen zijn. Vanmorgen heb ik met zoon een rondje van een uur gelopen.

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik werk als gastouder en moet dus rekening houden met de slaaptijden van 5 kindjes én de hond en dit lukt eigenlijk altijd. Manlief laat de hond tussen 630 en 700 uit voor hij naar zijn werk gaat, ik ga tussen 11-14 uur met alle kindjes en de hond wandelen, klein stukje minuut of 10 (of als ik weinig kids heb soms een uurtje wandelen) en manlief doet de hond als hij uit zijn werk komt, meestal rond 17 uur. Als mijn man er niet is doe ik hem zelf met dochterlief als de gastkindjes weg zijn en zodra zij in bed ligt (20 uur) en s avonds laat (23uur). Dan is ze dus alleen thuis maar ik heb het geluk dat ik de hond letterlijk 10 meter van de voordeur af kan uitlaten en dus én de deur in de gaten kan houden én binnen twee minuten weer binnen sta. Was dit niet het geval dan zou ik haar niet alleen laten. Als manlief gewoon thuis is gaat 1 van ons met de hond en uiteraard dan wat langer.

6. KimK

KimK Niet meer actief

Uhm, verschillende opties:
    - Je gaat wandelen met de kinderwagen
    - Je gaat wandelen met de draagzak/doek
    - Je gaat wandelen als de kinderen in bed liggen (en dan bedoel ik in de buurt waar je huis nooit uit het oog is etc.)
    - Je wacht tot man thuis is

Bij mij zijn t alle vier de opties. Soms wandel ik met kids, soms liggen ze in bed en neem ik de babyfoon mee. Veldje ligt hier voor de deur en ik zie mijn huis de hele tijd dus ja.

7. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Geloof niet dat je de vraag juist gelezen hebt... :D

Ik doe ´s morgens een grote ronde wanneer mijn man en dochter thuis zijn.
    ´s Middags even tussen het werk naar huis voor een klein rondje.
    Als ik en dochter thuis komen en mijn man er nog niet is, dan hangt het ervan af. Soms blijft ze gewoon thuis voor de tv hangen en doe ik een klein rondje (ze weet naar waar ik ga en we wonen in een heeeeeeeeeeeeeeeeele rustige buurt waar iedereen iedereen kent). Of ze gaat mee op haar fiets en doen we direct een grote ronde.

8. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Ik heb al helemaal in mijn hoofd hoe ik dat wil. Vriendlief laat voornamelijk de hond uit, dus voor de baby komt er een draagzak of draagdoek en een buggy met draagmand, baby kan zo mooi mee met uitlaten en dan kan mama ondertussen een dutje doen :D
    Een hond hoeft ook maar een drie/vier keer per dag uit. Met een peuter is dat inderdaad al wat moeilijker, maar die kan ook gewoon in de buggy mee lijkt me. En daarna gewoon mee gaan wandelen op de eigen voetjes, goed voor de gezondheid ook...
    En eens ze wat ouder zijn kunnen ze wel heel even alleen blijven (heb het dan over een jaar of 8 en 10 minuutjes weg zijn) lijkt me.

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

In principe altijd met kind. Baby in draagzak en als ze kunnen lopen lopen.

Als het keihard regent of ze is niet lekker als baby als ze dan vast sliep gewoon naar t einde van de straat met de babyfoon mee. Nu ze wat ouder is kan ze wel voor de tv blijven zitten maar dan ook alleen eind van de straat.

En das echt alleen bij mega regen/onweer noem maar op of ziek zijn.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wij wonen in een verlaten dorp dus nu vraag ik gaan jullie mee of blijven jullie hier. en recht tegenover ons huis is een grasveld ter grootte van 3/4 voetbalveld dus dat is niet zo moeilijk.

Shannon alleen gaan mee. Colin mag zelf weten ook als ik verder ga , ik vertel hem wel waar ik ben . dus of het veld tegenover huis of parkje op 50/100 meter afstand.

S avonds doet mijn man hem uitlaten en als hij wat moet doe ik ook rustig voordeur open terwijl ik de post pak ofzo .kan hij zijn gang gaan.

Dat ze kleiner waren s ochtends voordat de andere weg gaat , s middags met kind(eren) en s avonds weer als de ander thuis is.

11. Olliebol

Olliebol Actief lid

23 jan 2014
    245
    91
    28
    Vrouw
    Wij maken gebruik van een uitlaatservice. Normaliter natuurlijk alleen op de dagen dat we beide werken, maar nu het lopen en trekken (het is een grote, sterke labrador) zo aan het eind van de zwangerschap best wel zwaar wordt voor me met langere rondes gaat hij gewoon elke dag mee, ook al ben ik alle dagen thuis. Dit zal straks in het begin ook nog wel even zo zijn, maar ik ben in elk geval van plan om uk eerst met de kleine rondjes mee te nemen in de draagdoek/draagzak en dit als dit goed gaat later ook zo te doen met de grotere rondes. En als dit eerst te veel gedoe is dan gaat de hond gewoon wat langer fulltime met de uitlaat mee, ik doe hem er alleen maar een plezier mee :D

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik neem onze dochter overdag altijd mee met uitlaten.
    Mijn man heeft wisselende diensten, als hij vroege dienst heeft dan laat hij de hond uit voor hij gaat werken en ga ik halverwege de ochtend en in de middag samen met onze dochter. In de avond gaat een van ons alleen met de hond.
    Bij een late dienst doet een van ons de hond 's ochtends alleen en smiddags/begin van de avond doe ik het samen met dochter. Man doet het dan nog een keer als hij uit zijn werk komt.

Een heel enkele keer komt het voor dat man 2 dagen weg is (2x per jaar) en niet thuis slaapt, dan moet ik de hond voor een plas doen als dochter op bed ligt. Meestal vraag ik dan even hulp van familie in de straat. Ik vind het geen fijn idee om de deur achter me dicht te trekken en dat er iets met me kan gebeuren (wat uiteraard in huis ook kan, dat realiseer ik me heel goed) zonder dat iemand weet dat onze dochter alleen in huis is. Familie in de straat kan mij zien lopen en hebben tegelijkertijd zicht op onze voordeur (zicht daarop verlies ik zelf ook niet). Ik voel me daar absoluut niet prettig bij maar de hond moet toch plassen 's avonds. Toen ze kleiner was ging ze dan mee in de draagdoek.

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Mijn dochter gaat altijd mee.
    Ml laat ze 's morgens uit, wij samen in de middag.
    Zat me van de week af te vragen wanneer ze alleen thuis kan blijven, ze wil namelijk vaak niet mee. Maar voorlopig doe ik dit echt niet haha.

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dochter gaat gewoon mee. Simpel toch?
    Denk dat ze dat straks ook leuk vindt want we wandelen door een park met speeltuinen en eendjes enzo. :)

15. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hier gaan ze gewoon lekker mee. Ik weet eigenlijk niet beter, wij gingen ook altijd de honden mee uit laten vroeger als we thuis waren. Ook als het regende, regen pak aan of regenzeil over de buggy en klaar :)

16. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Als het droog is neem ik de kleine gewoon mee. Dan ziet de dag er zo uit:
    8.00 tot 8.30 wandelen
    13.00 tot 13.30 wandelen
    16.30 tot 17.00 wandelen
    En dan 'savonet voor het slapen gaan een klein rondje (vriend of ik)

Als het regent, wandelen we als mijn vriend ook thuis is en blijft de kleine meestal thuis. Alleen tussen de middag neem ik haar natuurlijk mee. Maar dat zijn sowieso kleine rondjes want de hond houdt niet van regen, haha.

17. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    bedankt voor jullie antwoorden!! het is mij duidelijk

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik ben alleenstaand met 2 kinderen. overdag gaan ze gewoon mee naar buiten. jongste in de wagen en de oudste lopend of op dr fietsje. 's ochtends vroeg en s'avonds laat als de kids al op bed liggen dan ga ik alleen met de hond naar buiten. babyfoon in mn zak.
    MAAR!, ik ga dan niet wandelen. 5 meter voor mijn huis ligt een perkje waar hij alles binnen een paar minuten doet. dit doe ik ook met slecht weer. oudste zit dan voor de tv en de jongste even in dr bedje. heeft dan geen nut om kids in regenkleding te hijsen. hondlief houd niet van regen... doet z'n ding en dan gauw sprintje naar de deur:)

ik zou ze never nooit alleen laten om bijvoorbeeld een rondje te gaan lopen. ken mensen hier in de buurt die dat doen, want "kleine slaapt toch altijd een uur dus dan kan dat best ";).
    echt onverantwoordelijk. en nog strafbaar ook. je mag kleine kinderen niet alleen thuis laten.

19. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ga als mijn jongste slaapt en de oudste op school is gerust een rondje doen. Ik neem de babyfoon mee, maar eigenlijk is ze gewoon in coma tussen 12 en 14 uur. Ik doe dan wel een kort rondje van 10 minuten, en ik kan het huis zien.
    Soms ben ik achter in de tuin bezig of de dieren aan het voeren, dan ben ik verder en langer bij het huis vandaan dan dat ik de hond aan de voorkant uit laat.

20. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Hier nog geen kinderen maar wel honden.
    Straks met een kleine zal die dus gewoon mee moeten. Gewoon in de wagen of draagdoek.

'S avonds als de kleine in bed ligt zal er altijd iemand thuis zijn. Mocht dat eens niet lukken heb ik hier voor de deur een groenstrook waar ik de honden kan laten piesen terwijl ik in de voordeur sta.

Deel Deze Pagina