Eten jullie kindjes echt met de pot mee vanaf 1 jaar?

Discussie in 'Voeding' gestart door Anasthesie, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    De vraag.

We eten soms wok, of andere gekruide eten, en lijkt me onverstandig om zo iets al aan mijn dochter te geven. Maar op de cb zeggen ze dat ze nu echt alles mag mee-eten.... Zit te twijfelen... Wat doen jullie?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoontje eet hier met alles mee wat hij kan eten. Sommige stukjes vlees vindt hij nog te moeilijk maar verder eet hij alles (behalve rauw vlees). Dat wil trouwens niet zeggen dat we altijd met z'n 3-en eten.
    Als je kindje nog nooit kruiden heeft gegeten zou ik wel heel goed opletten (wij zijn gaan kruiden vanaf 6 maanden) maar de meeste kindjes vinden het heel lekker!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier aten ze al vanaf het begin met de pot mee. Kruiden waren nooit een probleem (die smaak kenden ze al vanuit mijn buik en via de bv), als het een beetje gekruid was aten ze juist beter.
    Verder net als bij Cygnet, gewoon alles wat ze konden eten (en waar ze niet allergisch voor waren).

4. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    gewoon eens uitproberen zou ik zeggen.

ik doe af en toe een potje tussendoor als ik denk dat het niks is voor hem, niks mis mee lijkt me

succes

5. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ja hoor lekker laten mee eten.
    is vaak geen probleem. Wel goed opletten of ze ook reageren op kruiden.

6. Natas85

Natas85 Actief lid

23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Kan gerust hoor! Mijn zoontje eet nu al met de pot mee en van het CB mocht gekruid voedsel nu ook al gewoon.
    Alleen als we een snelle hap eten of als we pas erg laat eten, krijgt hij een potje. (maar ben nu een voorraadje voor de vriezer aan het creëren, dus dan scheelt dat ook weer)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn vanaf 9 maanden steeds meer gaan kruiden. En ons jochie vond het heerlijk allemaal. Met een jaar at hij gewoon mee met de pot. Al waren sommige dingen gewoon onhandig, dus kreeg hij nog weleens wat anders (bijv. wij pizza, hij aardappel+groente+hapje pizza)

Mijn jochie kon al snel beter tegen pittig eten dan mij..

Ik zou niet gelijk een super-pittige chili-con-carne gaan proberen, wel een beetje opbouwen. Maar dan kan het echt wel.
    Alleen met rauwe dingen (vlees, rauwe eiproducten etc) ben ik nog wel voorzichtig.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja hoor, ben zelf half indonesisch en mijn man is turks dus wij eten alleen maar gekruid.;)

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi
    Ik vind het ook wel lastig hoor, met de pot mee eten. Voorbeeldje: zoals gisteren, hadden we erwtensoep. Ik had voor haar een potje klaar gemaakt. Maar ze wil bijna alleen maar hetzelfde als wij eten. Nou leek erwtensoep mij nog niet zo geschikt. Of had ik haar wel een hapje kunnen laten proeven?

Net zoals macaroni, chili, wraps en dat soort dingen. Daar doe ik wel eens een kant en klare saus over, kan dat dan ook al wel?

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ja hoor, gewoon met de pot mee laten doen.
    Al is het misschien beter om niet elke dag zakjes te gebruiken, ivm het zout.

Maar een hapje erwtensoep kan echt geen kwaad.
    Bij wraps gaven we ons jochie meestal de vulling, met een paar stukje wrap erbij.

Bij lastiger eten maakte is soms wel een portie reserve groente. Dat zette is dan ook op tafel en gaven we als het andere eten niet zo makkelijk wilde.

Pasta met kant en klare saus kan prima, alleen liever niet dagelijks. Wij gebruikten vaak het volgende recept, ook voor onszelf:

Pasta koken als gewend.
    Gehakt rul bakken,
    Groente meebakken,
    Blik tomatenblokjes erbij (zonder zout)

En dan kruiden. Bij jonge kindjes kun je nu alvast een portie eruit halen, en dan bijkruiden. Bij oudere kindjes (1+) kun je gewoon allerlei groene kruiden (basilicum, oregano) en peper, paprikapoeder etc toevoegen naar smaak.

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Kant en klare saus ed. gebruiken we af en toe, als we niet veel tijd hebben.

Zoals jij dat doet met de saus, doe ik dat ook wel eens, is ook veel lekkerder. Kant en klaar en zakjes enzo, gebruiken we misschien 1 a 2x per week.

Als ik stamppot maak, dan doe ik daar altijd wat mosterd en spekjes door, verder geen zout, want door de mosterd en spekjes krijgt het al veel smaak.
    Dan zou ik voor haar wat stamppot apart houden en dan voor ons mosterd en spekjes erdoor doen.

Deel Deze Pagina