Mijn zoontje van 10 maanden wordt vanaf 00.30 vaak altijd"wakker" en laat zich dan horen. Het is niet echt wakker want speentje erin, aai over bol en hij slaapt verder. Vaak herhaalt dit zich ook weer later in de nacht. Wat mij de laatste paar dagen wel opvalt is dat hij dan onrustig is en dat er vaak een paar windjes dwars zitten... Ik geef hem voor het slapen gaan om 19 uur een fles pyamapapje biscuit en om 16.30 uur heeft hij zijn groente. Zou het met het pyamapapje te maken kunnen hebben. Ik kan hem niet later zijn fles geven. Hij is echt aan slapen toe om 19 uur. Herkennen jullie dit??
Het pyjamapapje heeft hij niet nodig (Dit veel suiker in en de vezels kan je zien als een extra maaltijd. Zo'n extra maaltijd kan zwaar vallen en zetten de darmen weer aan het werk). Als hij al goed groenten eet, kun je ook gewoon melk zonder toevoegingen geven en anders misschien een beetje rijstebloem om het wat te laten vullen. Waarom eet je kindje al om half 5? Eten jullie zelf ook zo vroeg? (dit is een nieuwsgierigheidsvraagje hoor )
Dank voor je reactie.ik ben nog steeds een beetje aan het rommelen met de tijden voor avondeten. Dit komt omdat mijn zoontje om 19 uur echt helemaal op is en ik hem daarvoor nog een fles geef. Ik wil niet dat de warme maaltijd vlak daarvoor wordt gegeven dus daarom geef ik het al een beetje vroeg...zou ik dit anders kunnen doen denk je? De 19 uur fles ( vaak al 18.30) gaat helemaal op en daarna valt hij gelijk in slaap. Ik ben bang als ik deze helemaal weglaat..dat hij dan niet goed slaapt...Tips zijn van harte welkom!!
Als jouw zoontje gioed avondeten eet (groenten metaardappel/ rijst/ pasta evt met vlees dan is de avondfles ip niet nodig. je zou nog wat yoghurt na kunnen geven. Als je dit allemaal zo rond 17:30/18 uur geeft (ik noem maar wat) dat zit hij dusdanig vol dat hij daarmee de nacht in kan gaan! Zo'n pyjamapapje daar zit idd veel suiker in en mijn zoontje wordt er echt een beetje hyper van. Kan me voorstellen dat ie misschien daarom rommelig slaapt?
Persoonlijk denk ik niet dat het daarvan komt. 1 van mijn jongens krijgt het ook altijd sávonds. Hij slaapt er prima op, en hij heeft nooit last van zijn darmen of dat hij er hyper van word. Maar goed misschien reageert jij kindje er wel zo op.
Het kan inderdaad komen, omdat hij teveel in zijn buikje heeft. Je kunt eens proberen of het met gewone opvolgmelk ook gebeurd?
naar mijn weten is pyamapapje met biscuit bedoeld als ontbijt. Het is een hele maaltijd op zichzelf. wat gaf je hiervoor? voordat je dit fles gaf? waarom kan je geen opvolgmelk geven met beete rijstebloem in.. dat is wat lichter op de maag.
Met 10 maanden ging bij ons de laatste fles eraf. F at gewoon warm eten met de pot mee rond 17.00 rond 19.30 krijgt hij nog wat drinken en dan gaat hij naar bed. Heeft je zoontje dit ook als hij de 'gewone' fles krijgt?
Hier slaapt zoonlief ook onrustig na een pyamapapje. Ik heb het 2 dagen gegeven, en toen weer terug gegaan naar opvolgmelk. Het was meteen weer goed. Nu geef ik smorgens lekker bambix, is ook lang zo zoet niet, en hij vind het heerlijk om de dag mee te beginnen!