eten jullie kindjes van 1,5 veel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Justy, 19 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    AHum onze dochter eet errug veel als ik het zo bij jullie lees.

Haar dag ziet er zo uit:
    Ontbijt: banaan, 1 boterham en beker melk
    Tussendoor: koekje en beker diksap
    Lunch: 3-4 boterhammen (soms 2, soms 5), beker melk
    Tussendoor: fruit en beker sap
    Avond: schep groente, kleine aardappel en een half stukje vlees, yoghurt toe (en soms eet ze helemaal niks en soms eet ze dubbel zoveel)
    En dan voor het slapen gaan krijgt ze nog 150cc warme melk

Als ze in de middag niet slaapt, krijgt ze vaak nog een tomaatje of wat augurkjes tussendoor extra, die vindt ze erg lekker :D

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Wij maken er ook nooit een probleem van en laten hem maar een beetje gaan.ik wil idd negatief gedoe aan de tafel vermijden. Was benieuwd of er meer kindjes zo slecht aten maar dat zijn er dus niet zo veel als ikhet zo lees...

En hier is het ook wel wisselend hoor. Maar echt hele periodes lang gewoon een boterham sochtends, een boterham smiddags en normaal avond eten is het nooit. Het wisselt heel erg van dag tot dag. Gelukkig eet hij wel fruit.

Het gekke is altijd dat hij soms iets niet wil (bijv. Zn toetje) en dan als je het 5 min. Later weer probeert wel. Het is gewoon best wel gek eetgedrag....

3. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Hier ook al even geen flessen meer en ze heeft nooit een pap fles gehad ( vond ze echt niet lekker )

Hier s ochtends 1 broodje
    Tussendoor fruit of biscuitje
    Middag eten 1 of 2 broodjes
    Tussendoor fruit en soms nog rijste wafel
    Avond eten: niet zo heel veel alleen met pasta eet ze zo een flink bord leeg. En daar nog een toetje( meestal vla)

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Maar wat is jullie definitie van een flink bordje of aardig veel vraag ik me af. Hier worden er meestal een paar happen groente en een paar hapjes pasta gegeten (aardappelen eet hij niet). Toetje ook maar een paar happen. Misschien is dit wel normaal? dus wat is nou een normale hoeveelheid dan?

5. princess79

princess79 Bekend lid

17 mrt 2011
    902
    68
    28
    Vrouw
    Ochtend:
    Eerst bakkie thee en verse sinaasappelsap
    1 boterham en bord pap (150 cc) soms nog ontbijtkoek

Tussendoor:
    Appelsap/water of beetje roosvicee
    Koekje/ontbijtkoek/stukjes komkommer of rozijntjes
    1 fruit

Tussen de middag:
    2 boterhammen. 1 met zoet en een hartig
    Beker melk

Tussendoor:
    Hetzelfde
    Als bovenstaande

Avondeten:
    Bord prak
    Vla na

Voor t slapen flesje warme melk

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Denk dat je op deze leeftijd blij moet zijn met elke hap, dan heb ik het over het avondeten...en het is een fase die heel lang kan duren ;)

Hier gaat ie regelmatig zonder avondeten naar bed, een andere keer eet ie 3 happen en dan ineens moet ik twee keer opscheppen...heel wisselend dus. Er zijn dingen wat ie eigenlijk altijd wel eet dus dat eten we dan ook ff wat vaker, groentesoep en tortilla's uit Opperdepop en boerenkool bijvoorbeeld maar we eten ook gewoon aardappels met broccoli en daar eet ie dan 0-3 happen van. Hij krijgt wel altijd een klein toetje en die gaat wel altijd op.

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Witte bonen in tomatensaus eet ze 2 bordjes van leeg (van die plastic ikea bordjes), witlof met ham en kaas vindt ze ook lekker, pasta ook, bloemkool en broccoli gaan redelijk en van de rest eet ze vrijwel niks of max. 2 happen. Aardappel eet ze max. 1 kleine (hele kleine) aardappel maar laat ze meestal liggen. Vlees gaat er wel goed in, toetje ook.
    Als ze vrijwel niets eet dan probeer ik 2x met wat afleiding nog een hap erin te krijgen maar daar trapt ze vaak niet in. Ach dan maar niet hoor, ze groeit goed en is vrolijk en actief. Die komt echt niets tekort.

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    7.00 fles 180/6

9.00 pap met 120/4 melk en 4 eetlepel Brits

11.00 1 banaan of twee mandarijnen

12.30 2 boterhammen met boter, geen beleg.

15.00 wat sap met halve rijstewafel

17.30 eet met de pot mee. Groente aardappel pasta rijst vlees vis maakt niet uit (hopelijk blijft dot :D)

22.30 fles 180/6 (geen papfles maar gewoon melk)

Verder eigenlijk gedurende dag water of thee

Snoepjes en koekjes eet ze nog niet echt. Ik merk dan meteen dat ze het avondeten minder goed eet dis zolang ze er niet om vraagt ;)

9. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Ons zoontje eet het volgende op een dag:

Ontbijt: 1 boterham + thee met melk
    Tussendoor: 2 stuks fruit
    Tussen de middag: 2 boterhammen of 1 boterham + 1 cracotte of roggebroodje + halfvolle melk.
    Tussendoor: koekje/rozijntjes/rijstwafeltje + diksap
    Avondeten: eet met de pot mee + toetje (Griekse yoghurt of vla/kwark of danoontje)
    Voor het slapen gaan nog een flesje melk 150 cc. Soms 180 cc als hij bij het avondeten bijna niks op heeft.

Zo ziet het er over het algemeen hier wel uit. Als we weg zijn of 's middags heel vroeg wakker is, dan geef ik hem nog wel eens een knijpfruitje.
    Avondeten gaat over het algemeen heel goed hier. De ene keer natuurlijk wel beter dan de andere keer, maar er is maar weinig wat hij echt niet wil eten. Als hij een keer wat minder eet, dan doe ik als "extra" toetje nog wel eens een stuk fruit en dan 's avonds in het flesje iets meer melk.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.242
    16.618
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dochter van 16 maanden schema:
    Na het wakker worden 1 fles van 200cc Friso
    Tussendoor een bruine boterham met willekeurig beleg
    Lunch:1-2 boterhammen en een fles roosvicee
    Middag tussendoor 1-2 stuk fruit en een kracker/kaakje oid
    Avond:met de pot mee of een potje Olvarit
    Toetje:vla flip
    Voor het slapen gaan nog wat drinken en dan tanden poetsen en slapen.
    Tussendoor overdag krijgt ze ook nog weleens een extraatje,onderweg weleens een kaakje oid.

11. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Jongste is bijna 15 maanden:

Ontbijt:
    2 boterhammen met beleg (zonnatura jam/kaas/worst etc.) met een beker melk/karnemelk of een bord pap met thee
    Tussendoor:
    Cracker/rijstwafel/banaan en diksap
    Lunch:
    2/3 boterhammen met beleg (zonnatura jam/kaas/worst etc.) met melk/karnemelk
    Tussendoor:
    Fruit/biscuitje/cracker/rijstwafel met diksap
    Avondeten:
    Bordje vol met wat wij eten, danoontje en diksap/water
    Voor slapen:
    150cc + 5 Nutrilon 4 vanillesmaak

12. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Hier een meisje van 19 maanden. Krijgt nog bv ongeveer 2x per dag bij opstaan en 's avonds (soms voor middagslaapje). Hoeveelheid is echt een paar slokjes. Dus verder nooit flesje melk ofzo gehad hier.

Ontbijt: bordje pap of muesli met volle yoghurt en thee
    tussendoor: koekje/rozijntjes/etc. en sap of thee
    lunch: 1 boterham (houdt niet zo van brood), maar wel van een eitje erbij of restje pasta/rijst/etc. van vorige dag als lunch!) + bekertje melk of thee of sap
    tussendoor: 2-3 stuks fruit, komkommer, stukje kaas + drinken naar behoefte
    Diner: veel! :D Ze is dol op warm eten, vooral pasta, aardappelpuree, bami, risotto en een flink aantal (gekookte) groenten zoals wortels, bloemkool, tomaat, komkommer, broccoli, pompoen, enz. Dol op vlees en vis (eten we niet elke dag). Soms twee keer opscheppen. Toetje is optioneel, soms is ze echt vol. Nog wat drinken erna.

De hoeveelheden zijn de laatste weken/maanden echt opvallend gestegen, ze groeit vast hard! Vrij constant nu ook, al ligt het er ook wel aan hoe lekker ze het vindt en of ze niet ziekjes is. Desondanks blijft ze tenger, is ook erg beweeglijk.

13. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Hier is ontbijten ook heel lang een probleem geweest. Ik liet het gewoon maar zo, dan maar niks. En sinds enkele weken eet ze plotseling een heel bakje muesli met yoghurt of pap (havermout of brinta)! Ze eet ook wel eens een stuk ontbuitkoek of halve boterham. Hier ook een tenger kindje, dus ik vond het lastig om haar zo weinig te zien eten. Maar het is ineens beter gegaan ook het avondeten. Bij haar hielp het erg dat ze nu de motorische ontwikkeling heeft om goed zelf te scheppen en prikken en dus echt zelf kan eten. Ze heeft een hele tijd gewoon met de handjes gegeten (rapley) maar dat vond ze een tijdje "vies". Met bijbehorend vies gezichtje...hihi! Ik heb ook wel een tijdje geprobeerd om toch 1 of 2 hapjes te laten proeven (soms ging ze dan zelf verder) maar dat werd ook evenvaak een drama... Dus mee gestopt. We maken het gezellig aan tafel en that's it. Op dagen dat we haar laat ophalen van t kdv doe ik overigens niet moeilijk en mag er best een boekje bij of mag ze op schoot zitten eten. Zij kan er niks aan doen dat we zo laat eten en dat ze daar weinig energie voor heeft.

14. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn dochter van 16 mnd eet:

Ontbijt: fles pap 200cc
    Tussendoor: fruit
    Lunch: 2 boterhammen, bekertje melk
    Tussendoor: koekje, water
    Avondeten: wat wij eten, een flink bord

Geen toetje, heel soms, als ze weinig brood heeft gegeten smiddags krijgt ze een beetje yoghurt. Drinken alleen water en thee.

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Vanavond aten we boerenkool, iets wat er altijd wel in gaat...zo ook vanavond en heb het eens gewogen...150 gram had ie op.

Maar je hebt kans dat ie morgenavond weer geen hap eet...

Deel Deze Pagina