Pil voor maagdenvlies?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kalush, 26 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    AMSTERDAM - Het UMC Utrecht gaat een pil aanbieden als alternatief voor het herstellen van het maagdenvlies. De pil is een truc voor moslimvrouwen en -meisjes om het bloeden bij hun ontmaagding na te bootsen, meldt het ziekenhuis woensdag.

Het gaat om een vaginale zetpil die een half uur na inbrengen een 'slijmerige rode afscheiding' veroorzaakt, zegt gynaecoloog Ineke van Seumeren.

Reconstrueren

Het UMC Utrecht krijgt jaarlijks zo'n twintig verzoeken van meisjes van Turkse en Marokkaanse afkomst om het maagdenvlies te reconstrueren. Ongeveer de helft van de verzoeken wordt ingewilligd, zegt Van Seumeren.

Van Seumeren benadrukt tijdens consultaties dat de meeste vrouwen niet of nauwelijks bloeden tijdens de eerste keer. "Ik vraag hen of zij onderling dan niet praten over alternatieve hulpmiddeltjes. Als alternatief geef ik ze de pillen mee."

Weefselrandje

De gynaecoloog stelt verder dat het maagdenvlies helemaal geen vlies is. "Het is een dubbellagig soepel weefselrandje vlak achter de ingang van de vagina.

Ongeveer zestig procent van de meisjes heeft bloedverlies bij de eerste keer omdat het randje inscheurt, maar ze hebben dat in zeer wisselende mate. Veertig procent van de vrouwen merkt er niks van de eerste keer."

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vind het een beetje achterbaks eerlijk gezegt.... :rolleyes:
    Maarja... neemt niet weg dat het voor vele moslimvrouwen een geweldige oplossing zou zijn!

3. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Is de waarheid verdraaien.. tja het gezegde zegt het al: Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt het wel!

En dan heb je denk ik een erg groot probleem!

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Dan neem je jezelf toch ook in de maling?

5. Niet meer actief

geen oplossing van het probleem, het echte probleem is dat er van een moslimvrouw word verwacht dat ze nog maagd is, echt belachelijk en niet meer van deze tijd.

6. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Sommige vrouwen bloeden niet eens tijdens de ontmaagding. Zo is er in pakistan toch een keer een vrouw vermoord omdat haar man dacht dat ze niet meer een maagd was.. terwijl het wel zo was.
    Ik heb zelf ook nooit geen bloed gezien..

Voor het Christelijke geloof is het ook normaal om als maagd het huwelijk in te gaan.

Ik vind het toch niet zo dat je geen maagd meer kan zijn in deze tijd. Ik wil mijn kinderen ook zo opvoeden om niet aan iedereen te proeven, maar jezelf te bewaren voor diegene waarmee je wil trouwen.
    Zo ben ik zelf ook opgevoed en vind het een goed standpunt.

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Denk dat er een groot verschil zit tussen met de eerste de beste naar bed gaan en wachten tot het huwelijk

Ik ben zelf ook katholiek maar heb wel sex gehad voor mn huwelijk. Ik ben overigens wel getrouwd met degene met wie ik ook voor het eerst sex heb gehad en hij is ook de vader van mn kids.

Maar ik denk idd dat zo'n pul een hoop poeha is. Ik vind er niks mis mee om als maagd het huwelijk in te gaan (al vind ik sex voor het huwelijk niet verkeerd, vind het wel fijn om te weten of het ook op dat vlak goed klikt) maar als je als moslima sex hebt gehad geef dat dan ook gewoon toe... als je er eigenlijk op tegen bent had je dat destijds moeten bedenken. Verder bloed idd lang niet iedereen... ik ook niet tijdens de eerste (en daarop volgende keren) Dat dat verwacht wordt vind ik wel erg... je zou een vrouw gewoon op haar woord moeten kunnen vertrouwen.

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Vind het erg ver gaan hoor!

En trouwens toen ik de eerste keer sex had bloedde ik helemaal niet, terwijl ik nog nooit een tampon ofzo gebruikt had. Was dus de eerste keer dat er wat in ging (wat een details haha)!

9. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik had ervan gehoord op de radio, van die pil, een maand geleden ofzo.

Als maagd het huwelijk ingaan vind ik niet achterhaald, ben het daarin met Kalush eens. Ik ben zelf ook als maagd het huwelijk ingegaan en ben daar nog steeds blij om.

Overigens heb ik zelf wel gebloed, maar het deed me ook mega veel pijn! Toch schijnt dit voor een groot gedeelte te maken te hebben met of je wel of niet ontspannen bent. Ik denk dat ik best gespannen was, vind het zelfs nog steeds wel moeilijk om echt goed te ontspannen. Maar da's een ander verhaal.
    Ik vind idd ook dat de vrouw op haar woord geloofd moet kunnen worden. Anders begin je toch je huwelijk al met wantrouwen, dat kan nooit goed zijn. Dat geheim zal altijd tussen jou en je man instaan. Niet echt bevorderlijk voor een goed huwelijk.

10. sim

sim Niet meer actief

belachelijk idee

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik vind het eigenlijk wel goed, vooral omdat vrouwen wel maagd moeten blijven en mannen niet... bij zo'n (naar mijn idee kromme) regel moet je wel een beetje smokkelen, toch? en het ook gebruikt worden door maagden die bang zijn niet te bloeden. ik heb ook niet gebloed.

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik vind het wel erg ver gaan.
    Slaat toch nergens op ja sorry hoor.
    Waarom moeten zei wel wachten tot het huwlijk en die mannen niet en doe je het al voor je huwlijk vind ik het zielig dat je het gaat nabootsen .

Kan hier best wel boos om worden. er zijn al zulke lange wachtlijsten voor de gyn enzo en dan zo hun tijd versprillen nou sorry daar kan ik heel kwaad om worden. Geef het geld dan liever uit aan nutige dingen.

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Het is te belachelijk voor woorden dat er uberhaupt een pil voor moet zijn, dat hele maagd moeten zijn moet verboden worden maarja.. dit is de realiteit en voor veel vrouwen is het een uitkomst. Hoe triest het ook is..

14. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    iedereen zegt dat het te ver gaat, maar deze meisjes kunnen in hele grote problemen komen als zij niet bloeden tijden de huwelijksnacht.
    Tuurlijk hadden die meisjes er voor kunnen kiezen om gewoon maagd te blijven, maar goed sommige zijn dit niet en om toch hun partner niet telleur te stellen( of om eigenlijk bang te zijn) vindt ik dit wel een oplossing.
    Vrouwen worden hier zelfs voor mishandeld als ze niet bloeden, dus dan maar zo een pilletje om iedereen blij te maken denk ik dan.
    Al zou het zo niet moeten zij natuurlijk.

15. sim

sim Niet meer actief

nou sorry, maar als dit op de markt komt wordt die gedachte van het maagd zijn toch juist in stand gehouden, vind dat een man je moet accepteren om wie je bent of je wel of niet maagd bent en ik zelf vind het een beetje een achterhaald idee, maar moet ieder voor zich weten. ik laat een ieder is zijn of haar waarde, maar blijf vooral eerlijk tegen jezelf en je geloof. als je om je geloof als maagd het huwelijk in moet, en het is niet zo en je moet het met een pilletje verbloemen, tja, waar sta je dan nog voor...

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dat is natuurlijk ook zo, maar in veel culturen werkt het nu eenmaal zo. dat is voor ons achterhaald, maar voor hen heel erg belangrijk. en sommige allochtonen in NL hebben ouderwetse ouders terwijl ze zelf heel westers zijn. Je moet toch iets dan? Ik denk dat de traditie uiteindelijk wel weggaat, omdat de wereld steeds westerser wordt. maar dat zal nog lang duren denk ik.

17. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Ben het met Mila eens, en zoals ook wordt gezegt heel veel vrouwen bloeden niet (60%?) veel oudere moslims denken dat nog steeds, en dat zou veranderd moeten worden!

Dan zouden operaties of zo'n pil niet nodig meer zijn.
    Maar helaas is het wel nodig.....

Ik ben ook met een moslim getrouwd en was ook nog maagd, en ik bloedde ook niet, maar mijn man kon het echt wel voelen (en merken) dat het voor mij de eerste keer was!

18. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik vind het echt te bizar voor woorden dat het allemaal gedaan moet worden in de naam van een geloof :( :confused: Dit is zo hyprocriet gewoon.

Eigenlijk is nog triester dat er anno nu nog verwacht wordt dat een vrouw geen plezier mag hebben voor het huwelijk en een man wel! Want hoe controleer je dan dat een man maagd is :rolleyes:

19. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Tja, dat vind ik nou ook.. Snap je toch ook niet.
    Maar goed het is voor man en vrouw alle 2 gelijk, alleen mannen kunnen het verbergen.
    Maar als je echt wil dat je zo het huwelijk ingaat, dan moet je er zelf ook vierkant achter staan. Dus ook de man!

Maar goed zoals al eerder aangegeven is, vrouwen hoeven echt niet altijd te bloeden, spreek uit ervaring.
    Heb het dus nooit gehad.

20. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    ik heb ook nooit gebloed.

Maar ik vind het echt triest dat vrouwen dan zo'n dubbelleven moeten leiden. Zo lijkt het wel of ze een schijnwereld moeten leven. Wat voor een begin van een relatie is dat als je al dingen doet om je verleden zgn. te verbergen.

Deel Deze Pagina