Hier: - 1 kom noudles - en 10 boterhammen (jam en pasta) - bord maceroni - appel Is nog te overzien toch Ben nog niks aangekomen, heb ook niet het idee dat ik loop te schranzen. Mijn dagen zijn wel heel lang, dat speelt ook mee. Ik sta 's morgens rond 5 uur op...
Ik at hier de vorige zwangerschap veel, 18 kg aangekomen, 25 kg kwijtgeraakt zonder moeite. Gaf wel borstvoeding en was op koemelk/sojavrij dieet. Tijdens de bv met name het 1e jaar ook veel gegeten. Nu in de zwangerschap eet ik weer veel. Vorige keer zat ik rond 30 weken op 10 kg en de laatste weken vlogen ze eraan. Nu zit ik al op de 10 kg denk ik, met 17 weken zat ik al op +8. 4 pannenkoeken is hier ook een normalen portie. Hier dit op: 2 boterhammen Bastognekoekje 4 pannenkoeken jodekoek bastognekoekje halve banaan peer 2 borden avondeten halve appel 2 bastognekoekjes Hier vanavond het restje fruit van dochter opgegeten en de laatste koekjes maar opgegeten haha. Normaal eet ik niet zoveel koekjes. Overigens heb ik nu ook wel weer trek en had vanmorgen vroeg wel 4 boterhammen gelust alleen kan het nu iets beter beperken dan eerder in de zwangerschap. Toen werd ik gewoon beroerd van de honger en werd er s nachts wakker van, kon dan gewoon niet anders dan eten. Vorige zwangerschap heb ik bakken yoghurt met fruit naar binnen gewerkt (en daarnaast veel drinkyoghurt gedronken) Maar durf ik nu niet aan, dochter heeft allergieen en mogelijk ontwikkeld door veel zuivelgebruik in de zwangerschap.
vandaag gegeten: banaan-mandarijntje-appel een pakje sultana yofruit 3 boterhammen met roomboter en kipfilet met tuinkruiden een stuk of wat suikerhartjes (van die valentijns snoepjes) aardappelen-spinazie à la crème-hardgekookt eitje-karbonade net: een kom volle yoghurt met daarin een sinasappel en een kiwi en een schep vezels. Op zich valt het deze zwangerschap goed mee, ik ben nu 6kg aangekomen. ik vreet alleen zoveel fruit en daar zit ook fruitsuiker in en zo
Ik eet best veel op een dag. Probeer veel gezond te eten. maar als ik 1 snoepje in mijn mond steek,blijf ik snoepen. bugles met kaas!!! oh zo lekker! of chocolademousse. Probeer nu zoveel mogelijk vers fruit aan te schaffen en gewoon bij snoepzin een fruitsalade te maken. Heb om half 12: 1 bagette op en 2 krackers met kaas. heb nu weer honger. ik moet gewoon om het uur/ 1,5 uur wat eten.
Het laatste trimester kom je het meeste aan. Dus snoepen zou ik idd achterwege laten Bij Thirza ben ik eerst 7 kilo afgevallen, (gigantisch misselijk), en uiteindelijk 10 kilo boven m'n startgewicht uitgekomen. Nu ben eerst stabiel gebleven, (misselijkheid valt mee en eten lukt nu ook echt en is echt nodig), en inmiddels val ik iets af. Eet genoeg, maar m'n schildklier is aan het bijtrekken geloof ik, dus daar zal het van komen Benieuwd iig waar ik deze keer eindig.
Met grote hoeveelheden is niets mis, maar chips, snoep, ijsjes, etc, zou ik juist minder doen dan normaal - al dat suiker, vet en zout komt toch in je lichaam terecht. Dat zijn geen bouwstenen waar baby iets mee kan Fruit, groente, brood, avondeten - daar gewoon van eten voor hoeveel honger je hebt. Niets mis met 6-8 boterhammen, 2 stuks fruit, yoghurt/melk, en bord (gezond) avondeten. Volgens mij raak je kilo's die je aankomt tijdens zwangerschap met gezond eten ook veel sneller kwijt dan kilo's die je aankomt door (veel) snoepen.
Oke snoepen dus niet meer doen Is het eten van veel brood erg? Want hier ook het bekende probleem, ik heb ZOVEEL honger!
Nee, niets mis met brood. Gewoon eten dus. Alleen misschien niet 10 boterhammen met vlokken of 10 met vette kaas Gewoon paar met kaas, paar met stroop ofzo, beetje afwisselen. En genoeg avondeten eten, ook heel belangrijk. Vezelrijk voedsel geeft je het langst een vol gevoel, en is ook nog eens goed voor je energie en het levert nuttige voedingsstoffen op.
Ja ik (vr)eet ontzettend veel op het moment. Gekke is dat ik altijd meer van hartig hou, maar nu echt bijna alleen maar zoete dingen eet. Heb vandaag al het volgende op: -2 boterhammen - beker melk - beker chocomel - 4 (!) minimarsjes!!! Vooral voor die laatste schaam ik me dood haha
@ Leenslief, 2 boterhammen en 2 bekers drinken is toch niet veel voor een ochtend? Toen je het schreef was het al 13.00 uur Alleen die marsen kan je beter laten denk, beter dan nog maar een paar boterhammen ipv de marsen...
Ja hihi...ik wilde eigenlijk ook boterhammen maken, maar toen kwam ik de marsjes tegen en die riepen: "EET MIJ, EET MIJ!" Maar klopt, voor de ochtend valt het mee. Meestal begint het echte schransen 's avonds.