eten kdv

Discussion in 'Voeding' started by malka, Dec 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    Hallo allemaal,

even een vraagje. Vandaag is Amber wezen wennen op het kdv. Heel spannend natuurlijk, maar toen ik haar om 12:00 weer kwam halen, zat mevrouw gezellig bij de andere kids aan tafel. Ze had het super goed gedaan, dus ik ben super trots en opgelucht.
    Ik vroeg wat ze had gegeten en ze zeiden 2 boterhammen!! Thuis krijgt ze er 1! Heb nog nooit 2 geprobeerd, vond 1 altijd voldoende. Ze gaat 1 dag in de week naar kdv, dus heb er dan niet zoveel moeite mee dat ze iets meer geven, maar is 2 niet teveel? Ook deden ze er saksische leverworst op. Dat is toch hetzelfde als smeerworst? Krijgt ze thuis ook niet, maar 1 x in de week vind ik wel kunnen. Heeft ze weer een nieuwe smaak. Mijn twijfels zitten vooral in de 2 boterhammen, vooral omdat ze nog een flesje van 120 cc erachteraan krijgt. Zelf was ze helemaal blij en tevreden, en thuis een heerlijke poepluier (heeft ze al lang niet meer gehad!). Wat vinden jullie?

2. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de leeftijd die jouw dochter heeft kreeg mijn dochter ook 2 boterhammen.
    1 smorgens en tussen de middag 2
    Nu zijn het 2 smorgens en 3 tussen de middag.
    Op het KDV eten de kindjes over het algemeen toch wel beter ook, de mijne bijvoorbeeld eet thuis echt niet de korsten op maar op het KDV dus wel alles (o en op de fiets eet ze ook de korsten hihi, ben weleens gehaast dat haar brood met korst in een zakje mee ging op de fiets)
    En heerlijk toch dat ze weer eens een flinke poepluier heeft gehad.
    En zolang je dochter niet iedere dag smeerworst krijgt is dat niet erg, dus lekker laten eten die ene keer in de week op het KDV.

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    bij ons op t KDV doen we meestal wat de ouders doen .. en als we t niet zeker weten dan kijken we naar de behoeftes van t kindje ;) ,
    fijn dat ze t zo goed deed .

wat betreft de smeerworst / leverworst .. wij geven die niet aan de kinderen omdat ze dat (volgens mij) maar 1 x per week mogen ..

x

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zien eten doet eten...ook bij die ukken gaat dat al op!
    Lekker dat ze zo goed eet.

Wat het broodbeleg betreft, ik zou bij het kdv aangeven dat ik geen toestemming geef om mijn dochter smeerworst (of saks of pate) te geven. Het is gemaakt van afvalvlees en bevat erg veel vet en zout.

5. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!
    Ben ook blij dat ze zo goed heeft gegeten! Laat ik haar daar lekker die 2 boterhammen opeten! Over de worst maak ik me niet zoveel zorgen. Daar krijgt ze maar 1 boterham van in de week, dus is prima. Als ze vaker zou gaan, zou ik het wel zeggen.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn zoontje kreeg met die leeftijd ook al 2 boterhammen, maar geen fles meer. Ik zou me er niet druk om maken, die kleintjes overeten zichzelf niet zo snel ;) Mijn zoontje eet soms zelfs 3 boterhammen weg.

7. Gem

Gem Actief lid

Dec 14, 2009
    230
    0
    0
    NULL
    Vaak kunnen de kindjes heel goed aangeven wat ze wel en niet op kunnen. Idee om thuis ook wat meer te gaan geven? (met ander beleg)

8. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    @Gem, dat zou idd wel kunnen. Wil alleen ook nog de fles geven, anders zit ik op 2 flessen en dat lijkt me te weinig...

9. Gem

Gem Actief lid

Dec 14, 2009
    230
    0
    0
    NULL
    Ja twee flessen met 7 maanden is inderdaad misschien wat weinig. In principe mogen kindjes van 9 maanden wel twee flessen (200 ml). Dit vertelde mijn arts van het cb.
    Ik ben enigzins jaloers dat jouw kindje zo goed brood eet.

Met pijn en moeite krijg ik er nu 1 boterham in, maar dan wel met appelstroop. Troost me met de gedachte dat appelstroop ook een gezond product is en dat ik zelf opgegroeid ben met hagelslag ;)

10. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    haha, appelstroop is idd prima hoor!!

ik ben ook heel dankbaar dat Amber zo'n goede eter is. Ben soms alleen bang dat ze teveel eet. Ze is vrij groot voor haar leeftijd, en ik hoor dus vaak "wat een dikkertje", terwijl de verhouding lengte, gewicht en hoofdomtrek prima is...

11. Gem

Gem Actief lid

Dec 14, 2009
    230
    0
    0
    NULL
    Ja kan me voorstellen. Ik heb juist een erg slanke dame.
    Geeft weer ander commentaar...

Als ze het goed doet, kan lachen en lekker aanwezig is dan is het goed. We moeten meer op onszelf vertrouwen denk ik wel eens..
    ;)

Vandaag er weer 1 boterham in gekregen en ook vanmiddag heeft ze een flesje thee op gedronken dus ben een blije mam

12. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    daar heb je helemaal gelijk in, meer op onszelf vertrouwen!!!

Wat goed zeg, een boterham en thee!! Hier gaat thee redelijk... ze is meer van de dixap of gewoon water.

Vandaag rijst met wortel en doperwt. Was ze niet heel blij mee....

13. Gem

Gem Actief lid

Dec 14, 2009
    230
    0
    0
    NULL
    hmm.. niet eens een halve boterham met de lunch naar binnen gekregen. Straks uit bed maar proberen nog wat stukjes naar binnen te krijgen.

Ja thee vind ze wel lekker geloof ik. Ik heb het idee dat ze wel van warme dranken houd. Diksap en water drinkt ze wat minder goed.

Weet je.. ik vind de dag wel eens te kort om alles ook te kunnen geven. het is nu echt. slapen eten, drinken spelen, slapen, eten drinken spelen slapen enzo..

je mag van alles gaan proberen te geven als bijvoorbeeld een gekookt ei, maar ik moet nog de beginselen goed geven aan haar.. tijd tekort zeg maar..
    klinkt dat stom in je oren?

gezellige jaarwisseling!

groetjes Gem.

Share This Page