hoi meiden. watmag je allemaal niet hebb en? drop? kipkerrie salade? zalmsalade? eiersalande? cheez dippers? mag dit of niet en wat mag nog meer niet?
http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGez ... assen+met/ deze link is vh voedingscentrum en vindt je precies wat wel en niet kan.
Drop ligt een beetje aan hoe je bloeddruk is. In drop zit een stofje wat je bloeddruk omhoog kan brengen, dus teveel drop is niet goed. Een paar dropjes kan niet zoveel kwaad als je bloeddruk ok is. Die salades durf ik niet te zeggen. Je moet wel oppassen met vacuüm verpakte vis als je die niet bakt (haring, gerookte zalm, makreel enz). Vers van de viskraam kan geloof ik wel. Cheesedippers? waarom zouden die niet kunnen?
eiersalade en kipkerriesalade kan gewoon hoor! Wel met hard gekookte eieren, maar dat zijn ze 9/10x wel in een salade en de kip is 9/10 ook vaak goed doorgebakken. De dingen die ik niet eet: rauw vlees geen alcohol en voor de rest gewoon gevarieerd en gezond eten al je fruit/groente goed wassen ik eet niet teveel leverpastei, 1 of 2x in de week rauw en vers goed gescheiden houden en ik haal verse vis, niet voorverpakt En ja.. Dat was het denk ik!
... en bij de visboer even vragen of de vis verpakt is geweest! Soms is dat namelijk zo. Geeft niets voor de normale sterveling, maar daardoor kunnen er bacteriën in groeien die voor je baby niet goed zijn!
Hoi... Geen alcohol Niet roken thee mag denk ik 2 a 3 koppen maar het liefst rooibos thee dit i.v.m theine... Geen koffie (dacht ik) vacuum verpakte vis mocht ik niet van de HA rauwe groenten altijd goed wassen geen rauwe vis geen brie en dat soort kaassoorten. bepaalde visssoorten zoals koningsmakreel mag niet.. geen zachtgekookt ei. eigenlijk alles wat rauw is mag je niet tenzij je het goed bakt. en met groenten ook zolang je het goed wast en gelijk bereid. thee met mate tenzij je rooibos drinkt koffie niet dacht ik ,ik kan het mis hebben hoor. heb zoveel te horen gekregen van de HA hahaha. Groetjes Sha.
/ niet alleen rooibos thee mag onbeperkt, maar elke kruidenthee (kamille, munt enz, - En ik hoorde juist dat sommige vissoorten niet gegeten mogen worden als ze vers zijn (van de visboer), met name zalm en tonijn. Tonijn uit blik mocht weer wel. - o ja, weet iemand of de kaasfondue gegeven mag worden (niet zelf gemaakte, maar uit de pak)?
Je mag een aantal kopjes/glazen cafeine per dag (thee, koffie, cola. chocolademelk), check de site van het voedingscentrum! Je mag zeker wel verse rauwe vis als tonijn voor in de sushi of een harinkie, dat is juist hartstikke gezond! Meteen consumeren, niet dagen in de koelkast laten liggen als je het rauw wilt eten. Je mag WEL roombrie, maar geen boerenbrie als brie de Meaux. Als er op staat: gemaakt van rauwe melk of "au lait cru" mag het niet. Als er niets op staat is het gemaakt van gepasteuriseerde melk. Waarom zou je die niet mogen? Sommige vissoorten bevatten veel kwik en/of dioxines en daarvan wordt aangeraden ze niet meer dan 2x per week te eten, lijst staat ook op de site van het vc. Dat je geen rauw/zacht ei zou mogen is achterhaald. Van salmonella kan alleen jij ziek worden, maar je baby krijgt er niks van!