Hallo, Vandaag weer naar het bureau geweest en daar het voedingsschema van mijn dochtertje besproken aangezien zij de 6 maanden voorbij is en aan de opvolgmelk mag. Nu gaf het CB aan dat ik gewoon vier flessen van 210 kan blijven aanhouden tot ze zelf aangeeft dat ze te veel krijgt en dit dan met nr2 voeding ipv nr1...dan krijgt ze dus 840cc binnen!! Dit is toch te veel of ben ik nou gek???? Ik lees overal dat ze tussen de 500 en 800 mogen hebben. Ook hamerde ze een beetje op een bordje pap in de ochtend of als lunch zodat ze goed leert kauwen. Aangezien mijn dochter dit allang kan (half rapley) wil ik in de middag een boterham geven en geen pap. Het gaat uiteindelijk om het graanproduct. Af en toe zijn ze zo wazig he! Groetjes Mik
Die 40cc maakt echt niet veel uit hoor. Met 6 maanden zitten de meeste kindjes op 800cc, en dat wordt dan langzaam afgebouwd naar zo'n 500cc met 10 maanden en 300cc vanaf 1 jaar.
Eens met babyproject. Volgens mij hebben wij dat in het begin ook zo gedaan. Wij hebben ook geen pap gedaan trouwens. Eerst vanaf 6 maanden groente, toen fruit erbij, en pas na een hele periode aardappelen en nog later vlees erbij. Ook brood smiddags vanaf een maand of 7 a 8. Op een gegeven moment de flessen wat kleiner geloof ik. Of ik verving de ochtendfles door een broodmaaltijd. Weet het niet eens meer..! Hihi!
Pap hoeft niet ... al jaren zit het CB vast in die pap.. ongelofelijk. 10 jaar geleden werd mijn zus al geadviseerd pap te geven terwijl het kind al lang en breed aan de boterhammen zat. Ik zou de opvolgmelk wel wat naar beneden brengen. Waarom niet gewoon 180/6? Probeer het eens... vaak is het gewenning en geen noodzaak die 'grote' flessen. Oja, een goed ontbijt is ook voor een kind heel belangrijk Pap in de ochtend wordt vaak als handig gezien.
Hier ook tijden 210 aangeboden omdat ik dacht dat hij anders niet genoeg zou hebben. Maar op aanraden van een vriendin toch eens geprobeerd om de flessen naar 180 terug te brengen. En dit ging prima! Ik heb een kindje wat altijd netjes opdrinkt wat hij krijgt aangeboden, dus heb ik hem denk ik ook wel eens teveel gegeven. Vond het ook best eng om van 4 naar 3 flessen te gaan, maar dat ging ineens goed! Even offtopic: 4x210/7 is geen 840cc maar 1000cc aangemaakte voeding volgens mij...
Bedankt voor de tips dames! Ik heb ervoor gekozen om vandaag te starten met drie flessen van 210. Mocht nu blijken dat ze het echt niet red zonder die vierde dan kan ik altijd nog vier keer 180 gaan geven toch hi hi. Vanmorgen heeft ze geen pap fles gehad maar een gewone en als lunch een boterham met fles na. Die boterham ging helemaal op!!! Van die fles liet ze wel waar staan hi hi Groetjes mik
Vier 210/7 is meer dan 40cc teveel...het is bijna 140cc te veel. Goed idee om drie flessen te proberen,en die flessen hoeven echt niet groter te zijn dan 180/6 hoor!
Tegen mij zeiden ze dat het niet uit maakte omdat hij toch snel minder ging drinken...Omdat we nu volop bijvoeding gaan geven. Wat is er dan zo slecht aan als ik vragen mag? Mijn mannetje krijgt nog 5 flessen van 180/6 en die gaan meestal wel leeg...
Nou mijn dochter eet alles en alles gaat op, zij zit dan ook al boven het gemiddelde lijntje qua gewicht en om dan het advies te krijgen om "gewoon" vier keer 210 te blijven geven vond ik erg raar. Ze gaat het zichzelf wel regelen, dat geloof ik wel maar ik ga er niet nog meer in stoppen dan nodig is he. groetjes Mik