Eten koken met een dreumes in de buurt...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ligero, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja, zo doe ik het ook. En dan de kinderstoel bij mij in de keuken zodat hij kan zien waar ik mee bezig ben. En er gezellig een beetje tegen aan kletsen, hij kletst wel terug :D

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ben het er wel mee eens hoor dat ze eigenlijk niet in de keuken hoort als ik aan het koken ben. En al helemaal niet als ze dan tussen mij en het aanrecht gaat staan en ik dus over haar heen moet werken (dan zet ik haar ook altijd weg hoor!). Als ze lekker aan de keukentafel zou gaan kleuren ofzo, zou ik dat geen probleem vinden. En natuurlijk krijgt ze dan tussendoor aandacht. Maar mevrouw is toch een kleine dramaqueen en ik vind dat toch wel lastig om mee om te gaan. Ik kan er niet goed tegen als ze huilt, ook al weet ik dat het is om aandacht want zodra ik haar optil dan is ze stil en gaat ze lachen ;) Op zich niet erg maar tijdens het koken vind ik dat niet veilig.

Inderdaad misschien maar vaker gaan koken (eerst keek ze ook altijd gek op als ik ging stofzuigen, dat deed ik vaak tijdens haar slaapje en papa deed het als ze wakker is. En als ik dan eens ging stofzuigen als ze wakker was ging ze heel gek kijken :D). Bij papa kan ze zich overigens redelijk vermaken als hij kookt en hij is vaak alleen met haar rond die tijd omdat ik veel avonddiensten werk.

Nouja in ieder geval wat ik ga proberen...
    Eten voorbereiden tijdens haar slaapje
    Afleiden met tv in de kinderstoel met tuigje anders ligt ze op de grond

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Oh ja en ik had een la in mn oude keuken (laag) en daar had ik alle plastic bakjes en voorraaddoosjes in gedaan, die mocht ze heerlijk leegruimen, was ze wel een tijdje mee zoet. Alleen na die tijd wat meer werk ;)

4. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn kinderen zijn er altijd bij als ik kook. De oudste zit altijd op het aanrecht erbij en de jongste nu in de wipstoel. Ik vind dat niet zo erg hoor. Zo kan ik met ze spelen, praten etc, en koken. De oudste speelt wat met bakjes, bekertjes etc. Heeft ze altijd al gedaan. Daarvoor zat ze ook in de wipstoel erbij en zong ik liedjes voor/met haar.

5. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Je hebt al heel veel tips gekregen maar de tip die ik je vanuit mijn eigen ervaring nog kan geven omdat we een dreumes hebben met veel temperament is; negatief gedrag echt negeren. Ik vind dat moeilijker dan mijn vriend en bij hem 'zeurt' de kleine eigenlijk nooit en gaat hij heel makkelijk zelf even spelen als pappa even met iets bezig is, zoals koken. Bij mij gaat dat iets lastiger omdat ik negatief gedrag toch vaker beloon door hem op te pakken of hem gewoon aandacht te geven op dat moment maar als ik volhou, haakt hij op een gegeven moment echt af en gaat hij zelf spelen. Dat kan soms wel kwartier duren maar doorzetten is the key! Werkt bij ons echt...

Succes!

6. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Hier ook een kleine boef die aan m'n benen gaat hangen tijdens het koken.. Ik zet m in de box als hij echt vervelend wordt, brullen natuurlijk, maja jammer dan. Zodra het eten klaar is, mag hij er weer uit. Meestal is t een paar minuutjes brullen en gaat hij uiteindelijk toch spelen. Dus voorlopig blijft de box nog even staan ;)

7. topper12

topper12 Niet meer actief

Wij hebben (net als iemand hierboven al zei) een kastje waar ze wel in mag rommelen: het kastje met plastic bakjes/bekertjes.

Daarnaast helpt het hier om haar te betrekken bij het koken. Dus niet met een pollepel op een pan slaan, maar bijvoorbeeld de gesneden groente in een bakje laten doen (goed voor de motoriek en ze zijn weer een paar minuten zoet :D). In het begin deed ze alleen hele simpele dingen en soms verzon ik een extra handeling zodat ze wat te doen had (gesneden groenten/bakje-verhaal ;)). Naarmate ze ouder worden kunnen ze bij steeds meer dingen helpen (rijst afmeten, geschilde aardappels in een pan water gooien, etc). Het kost je iets meer tijd, maar levert hier een hoop lol op! Bijkomend voordeel: omdat ze heeft geholpen met koken is ze trots en eet ze ook een stuk beter!

Maar goed ik heb makkelijk praten, want ik vind koken best leuk ;)

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij mij werkte het om mijn dochter al vrij jong te leren zelfstandig te spelen, dus dat ik niet altijd maar 100% de tijd had altijd.
    Dus ik heb eigenlijk nooit echt problemen gehad met koken en ik kook altijd alleen voordat mijn man thuiskomt.
    Nu mag ik met twee druktemakers koken alleen. :p Echt een uitdaging...

9. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Heb je geen trap hekje in de keuken Eveline? Of is dat onmogelijk? ;)

Als ik kook laat ik haar vaak gewoon achter(om t even zo te zeggen haha) dan gaat ze met dr duim in de mond tegen t traphekje mij aan zitten staren, af en toe zeuren omdat ik aandacht moet geven.. en na 5 minuten houdt ze op en daarna komt ze toch weer terug..

Als ik t echt zat ben zet ik haar wel in de box voor de tv/pc met een leuk filmpje en soms doe ik een diavoorstelling met foto's van ons 3en aan.. vind ze ook erg leuk om te zien, en ben ik haar weer even ''kwijt''.

Heb je ook geen loop kar meer? Of had je die niet?

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier kijkt ze tijdens het koken vaak Sesamstraat, en soms komt ze even kijken wat ik doe en geef ik d'r een stukje rauwkost ofzo. Als ze aan m'n benen gaat hangen, dan knoop ik d'r in de draagdoek op mijn rug. Daar zit ze hoog zodat ze over m'n schouder mee kan kijken, vervolgens vertel ik continu wat ik doe;'Nu even de paprika snijden, die gaat zo ook in de pan samen met de tomaat... Zo, even roeren...' etc etc.

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Dat leren heb ik ook gedaan maar werkte niet echt ;)

12. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Tv! Haha

Op mijn vrije dagen kook ik in haar middag slaap

13. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Heel herkenbaar.

Ik bereid zo veel mogelijk voor als hij overdag slaapt, dan heb ik er daarna niet zoveel werk meer aan, maar ja kan niet altijd.

Vaak is hij wel tevreden als hij er in de kinderstoel bij zit, maar soms ook totaal niet.

Tv werkt hier niet helaas, want vindt hij niet interessant.

14. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Eerst in de wipper erbij in de keuken, daarna rondkruipend met speeltjes erbij en zodra ze kan staan/lopen op het keukentrapje. Zodanig dat ze niet bij het gasfornuis kan, en je moet alles wel klaar hebben staan maar dat werkt prima.
    Mag ze meehelpen, aardappels in het water doen, groenten in een bakje of het vergiet doen, kruiden ergens bij gooien, etc. werkt heel goed, ze wil nu ook alles proeven en is megatrots als wij het lekker vnden omdat ze "gekookt" heeft.
    Soms wil ze niet helpen em dan gaat ze sesamstraat kijken.

Oja, niet te moeilijk, ik maakte ook vaak ovenschotels tijdens het slaapje, kookt simpele dingen waar je niet continu bij hoeft te zijn of die heel snel klaar zijn (aardappels-groente-vlees, rijst met prutje, macaroni).
    En als het echt niet lukt, bij ons was het meer als we wisten dat we heel thuis waren en snel moesten eten, avond van te voren koken en dan alleen nog opwarmen, of saus vast maken en alleen nog pasta of rijst koken, zoiets. Heb meestal ook wel een voorraadje in de diepvries voor dat soort gevallen.

15. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik heb een traphekje in de keuken wat je kan uitrollen dus geen hekje

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    O haha ik had nog niet eens door dat dit een topic van een 'bekende' was :D

Deel Deze Pagina