Eten (koken) tijdens de kraamweek?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LaLaLi, 26 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Manlief is twee weken thuis dus die zal gewoon koken en wss zal mijn schoonmoeder een paar x "toevallig" teveel hebben gekookt haha

2. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Mijn moeder wilt om de 2 a 3 dagen komen koken. Verder is t aan mij ben ik bang 😉

3. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Lang leve de stoommaaltijden van AH! :-D

Maar nu loopt er ook een peuter rond en om die zoveel mogelijk in hetzelfde ritme te houden ga ik denk ik vooruit koken en invriezen voor tijdens de kraamweek!

4. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Eerste dagen lag ik ik t zh en at ml bij zijn ouders en de kids ook,toen ik thuis was kookte ml gewoon,ik heb 3x ks gehad dus voor mij werd dat erg lastig de eerste week

5. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Bij 1e woonde ik bij schoonouders in tijdens kraamweek.

Bij 2e kookte ik zelf 😇.. en als vriendlief thuis was hij..

En nu deze keer zal vriend lief 3 wkn vrij zijn dus kookt hij.. heel toevallig is hij ook nog chef kok
    Dus koken kan doe in ieder geval

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik had denk 10 porties in de vriezer liggen en de rest heeft manlief gekookt. Kraamhulp heeft twee dagen gekookt (ovenschotel), (eerste vijf dagen in ziekenhuis) en verder lekker biefstuk enzo:D oh en een overheerlijke carpaccio Salade.

7. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik had van te voren niks ingevroren. Mijn man heeft gekookt. Hij kookt nooit, maar volgens mij kan iedereen kan toch wel spaghetti koken en saus uit een pakje maken? Gewoon wat makkelijks doen en eens wat halen bij de cafetaria.
    Na een paar dagen stond ik ook weer in de keuken en hebben we nog een paar keer samen gekookt.

8. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Bij mij kookt de kraamverzorgster..

9. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.089
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik had dingen voorgemaakt en in de vriezer gedaan, uiteindelijk heeft mijn man toch vrijwel iedere dag gekookt!

10. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Hier kookte manlief gewoon :)

11. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Bij de eerste kookte de kraamzorg, en dat kon ze goed!!! Heerlijk was dat.

Bij de tweede had ik voorraad gemaakt, voor na de kraanwerk en tijdens de kraamweek zette de kraamzorg alles klaar. En Daarna trokken we op vermoeiende dagen eten uit de vriezer en verder vers koken. Was een fijne gezonde combinatie.

12. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Wij hebben een superfijn systeem met mensen uit de buurt (via onze kerk): in de kraamweek word er een week lang voor je gekookt. Elke avond brengt iemand anders een maaltijd. Het was echt heel fijn in de kraamweek! Misschien kun je ook zoiets starten met een groep vrienden? Mijn schoonouders hadden ook een pannetje soep gemaakt en zelf hebben we sushi besteld, dus de eerste 1,5 week geen gedoe :)

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Gewoon leven van spaghetti (snel gemaakt met een potje saus), pizza, rijst met kip, etc. Makkelijke dingen dus. En anders je (schoon)ouders die wat helpen?

14. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Wij hebben gewoon zelf gekookt, de eerste dagen mijn man en daarna had ik er zelf wel weer zin in. De kraam zette alles voor ons klaar! Verder was er familie die eten mee bracht.. Was prima te doen zo

15. Melaniemv3

Melaniemv3 Actief lid

12 mei 2012
    226
    0
    16
    Ik heb zelf gekookt tijdens de kraamweek. Alleen bij mijn oudste woonde ik nog bij mijn moeder en kookte zij. Bij mijn 2e deed mijn man een poging om iets op te warmen en zelfs dat liet hij aanbranden. Dus vanaf dat moment zelf gekookt. Nu houd ik er rekening mee in mn weekmenu zodat ik niet lang in de keuken hoef te staan na mijn bevalling.

16. Moshi

Moshi Actief lid

21 okt 2015
    279
    4
    18
    NULL
    NULL
    Bij ons doet de familie dat. Die koken wat en brengen het.

17. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Mijn vriend kookte zelf, of we deden iets makkelijks in de oven. Maar de kraamverzorgster bood wel aan de maaltijd voor te bereiden, dat hoort gewoon bij de werkzaamheden.
    Ik hoor ook weleens de tip om in je verlof wat maaltijden in te vriezen, pasta of ovenschotels e.d.

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.487
    17.428
    113
    de kraamverzorgsters hebben gekookt of zo ver klaar gemaakt dat het bijv alleen nog in de oven moest. Hoop ik nu weer op :) Anders zal man aan de kook moeten

19. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Kraamverzorgster schilde de aardappelen, eventueel boontjes punten etc dus alles werd klaar gezet. M'n vriend heeft paar keer klaargemaakt maar volgens mij deed ik het 2e dag dat ik thuis was alweer zelf (vrijdags bevallen, maandags thuisgekomen)

20. LaLaLi

LaLaLi Actief lid

1 jul 2016
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal, handige tips!!

Deel Deze Pagina