heey meiden, Ik vraag me af hoeveel uren jullie recht hebben op kraamzorg. Ik heb 64 uur recht op kraamzorg. volgens mijn moeder is dat best veel.
Ja das best veel, lekker toch Ik krijg geloof ik maar 40... even afwachten dus. Licht aan de verzekering hoeveel uren je krijgt. jessica
ik hoor dinsdag hoeveel kraamzorg uren ik krijg. Maar ik denk 40 uur.. Omdat ik voor de flesvoeding gekozen heb, en omdat het de eerste kindje is..
Ik krijg ook 40. Heb gekozen voor borstvoeding trouwens. Heb wel van ze gehoord dat je gewoon zelf met de kraamhulp alles kan indelen. Dus bijv. de eerste dagen langer en dan afbouwen.
Zo das echt veel! Wat weet je dat al vroeg! Het definitieve aantal hoor je toch ook pas na je bevalling? Bij complicaties krijg je weer meer en bij geen problemen halen ze er weer uren af. Ze volgen een puntensyteem om dat een aantal uren tekomen en kijken ook naar de grootte van je huis, hoeveelste kind, welke voeding te gaat geven ed.
Ik heb gewoon de verzekering opgebelt. Ik heb dus recht op 64 uur kraamzorg, en we hebben het niet gehad over of ik bv wil gaan geven e.d.
40 als ik thuis zou bevallen 42 als ik borstvoeding zou geven nog eens 2 maar doe geen van beiden dus maar 40
Ik 44 uur, meer dan zat, mijn man is thuis, het is mijn derde kind, ik ken het "klappen van de zweep" wel..Ik zou meer kunnen krijgen vanwege B.I, maar ik vind het voldoende zo.
Oh dus je bedoelt dat je verzekering 64 uur vergoed. Of je dan ook daadwerkelijk geindiceerd wordt op 64 uur door de kraamzorg is maar de vraag.
Wij krijgen 60 uur kraamhulp. Had 64 kunnen zijn maar ga geen BV geven. Onze ziektekostenverzekering vergoed 20 uur extra. Er schijnen 2 verzekeringen te zijn die dat extra vergoeden. Dianne als jou verzekering zegt dat je 64 uur krijgt en je gaat BV geven dan krijg je ook echt 64 uur hoor!