Hoihoi. Wie kan mij helpen. Mijn dochter van 3.5 jaar heeft, voornamelijk bij warm eten, de neiging om haar eten in haar wang te doen. Duurt echt een eeuwigheid. Kauwen vind ze echt niks. Vlees (kip, rundvlees) krijgt ze niet weg. Kauwt het helemaal 'hard' Is dit herkenbaar voor iemand?
Ikzelf heb hier geen ervaring mee. Maar vroeg mij af kauwt ze wel ol andere dingen zoals appel, cracker, rijstewafel enz? Enigste tip die ik kan geven is tussendoor een slokje drinken aanbieden dit helpt het doorslikken en vermalen soms wat makkelijker maken. Maar misschien doe je dit al.
Ze kauwt verder prima. Ze eet broodkorstjes, crackers en Rijstewafels. Zonder problemen. Daarom denk ik niet dat het iets lichamelijks is. Het drinken ga ik proberen. Mijn moeder had al appelmoes geprobeerd.
Herkenbaar! Onze zoon doet het ook. Vooral bij vlees, alsof hij het gewoon niet weg krijgt. Hij houdt het net zo lang in zijn mond tot hij het van ons uit mag spugen. Dat laten we uiteindelijk toe, anders komt er van verder eten niks meer. Wij zoeken ook nog naar een oplossing. Slokjes drinken halen niks uit. Vlees als gehakt en saucijs en vis is geen probleem maar sommige groenten (sperziebonen) en fruit (appel met schil) wel. Ik lees mee voor tips.