fruit koken????

Discussie in 'Voeding' gestart door san 14, 12 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. san 14

san 14 Actief lid

22 dec 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    hallo
    ik ben vorige week begonnen met groenten (worteltjes)
    en nu vanmdaag met appel maar in mijn kookboek staat dat je fruit eerst 5 min moet koken wat ik ook heb gedaan maar doen jullie dit ook allemaal?
    en kun je fruit ook voor 2 dagen maken? of is het niet meer lekker de volgende dag? alvast bedankt groetjes

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Appel heb ik altijd wel gekookt zodat het makkelijker verteerd, hetzelfde met peer.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

het wordt vaak aangeraden bij heel jonge kinderen (4 maanden) om fruit eerst te koken. Dit doodt bacteriën en maakt het gemakkelijker verteerbaar (en makkelijker te pureren). Het hoeft niet. Sommige kindjes eten het ook zo. Vanaf 6 maanden is koken zeker niet meer nodig.

4. san 14

san 14 Actief lid

22 dec 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    okeee dank je wel hij is al 6 mnd dus dan doe ik het de eerste paar x koken om te kijken hoe het gaat en dan gewoon 'rauw'

5. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Ik heb in het begin ook alle appels en peren gekookt. Vooral omdat ie toen nog geen tandjes had en ik niet zou weten hoe hij het anders zou eten.
    Banaan prakte ik en toen hij dingen goed kon vasthouden ga ik wel eens een stukje meloen. Nu natuurlijk de banaan ook uit het handje. En verder wachten op meer tandjes zodat hij ook eens een appel 'rauw' kan eten.

6. Marleen83

Marleen83 Actief lid

17 dec 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    ik kookte appel en peer ook in het begin. Dat deed ik ook gewoon in de vriezer zodat ik altijd hapjes op voorraad had. Werkte bij ons prima!

7. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Appel in het begin wel eens gekookt, maar dat hoefde ze dan niet. (begonnen met 6mnd)
    Verder nooit fruit gekookt hoor, maar ons dochtertje heeft ook nooit last van dr darmpjes gehad, ook niet de eerste maanden, dus ik was er ook niet zo erg mee bezig moet ik zeggen.

Verder maken we fruit elke dag vers, want ik vind het echt niet meer lekker smaken na een dag.

Deel Deze Pagina