groentehapjes bewaren?

Discussie in 'Voeding' gestart door peetjuh23, 17 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ik maak alle fruithapjes voor demi zelf en geef het haar nu ook vaker zo in de hand. Maar hoe doen jullie dat met groentehapjes? als ik vandaag kook hoe moet ik dat dan bewaren tot morgen? Gewoon in de koelkast of invriezen. Ik had laatst een fruithap gemaakt, maar teveel nu heb ik dat in de koelkast bewaard tot de volgende dag maar het was helemaal verkleurd. Ik dacht dat dat kwam omdat ik het eventjes gekookt had. ( de appel en de peer) want die waren nogal hard.

Maar nu wil ik toch dat ze al een beetje met de pot mee gaat eten.. Die potjes kan ze niet altijd blijven eten natuurlijk. Het probleem is alleen dat als wij gaan eten en dat is rond 19 uur , half 8 ligt zij nog in bed. Ze krijgt haar groente rond 17 uur. Alle tips zijn welkom want ik wil van de potjes af..
    Alvast bedankt!

liefs petra en demi

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Doe het in van die ijsklontbakjes en zet het in de diepvries... En dan geef je haar wat over is van wat jullie gisteren gegeten hebben. En groente hap kun je wel in de koelkast bewaren, hoor.. Wel goed afluiten, maar dat is logisch...

En idd... Appel en peer verkleuren. Dat doen ze al zonder dat je het kookt... Het enige wat ik kan bedenken om dat tege te gaan is citroensap erdoor heen... Ik weet alleen niet of bijv een klein drupje genoeg is.. Je wil toch ook niet zo'n zuur bekkie zien elke keer dat je ene hapje geeft.. :) :)

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik vries het in in van die ijsklontbakjes of Avent Viabekers, ideaal!

4. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Maar ik kan het dus in de koelkast wel 24 uur bewaren mits goed afgesloten? En ik maak er geen prakje van maar wil het haar gewoon zo in haar hand geven. Dan kan ik het de volgende dag wel opwarmen in de magnetron toch?

liefs

Deel Deze Pagina