Voor het eerst vliegen, waar aan te denken?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Rizzoli, 3 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Wij hebben een weekendje Valencia cadeau gekregen van een familielid en gaan volgende week vrijdag dus vliegen.
    Zowel dochter als ik hebben nog nooit gevlogen, dus het is best even spannend.
    Ik weet dat ik handbagage mee mag nemen en een handtas en dat dat bij elkaar niet meer dan 10 kilo mag wegen. Dochter heeft een trunkie en die valt ook onder handbagage. Voor mijn man lenen we een handbagage koffertje.
    Verder hebben we nog een 20 kilo koffer voor in het ruim.

Ik gebruik medicatie en heb al een overzicht van de apotheek en een Schengenverklaring. Het allerbelangrijkste wat niet kwijt mag raken zijn de knuffels van dochter en mijn medicatie.
    We vliegen met Transavia.

Heeft iemand tips waar we nog niet aan gedacht hebben of waar we nog aan moeten denken?

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Leeg flesje mee zodat je die kan vullen na de security check :)

Kauwgom oid voor het opstijgen vanwege de druk op de oren.

3. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.095
    1.590
    113
    Belangrijkste zijn je vliegtickets en identiteitsbewijs. En zorg dat je wat kleding en ondergoed in je handbagage hebt zitten, mocht het koffer kwijtraken op het vliegveld of zo dan heb je in ieder geval kleding.

En verder vooral genieten.

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.086
    12.044
    113
    Redden jullie het met een weekend niet alleen met handbagage? Dan hoef je niet op de koffer te wachten.

5. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Nee ik vrees het niet. We gaan 5 dagen (lang weekend) en dochter wil ook graag wat speelgoed meenemen. Ze is gewend om een bigshopper vol speelgoed mee te nemen op vakantie, dus het wordt al keuzes maken haha.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  6. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Voor ons heb ik kauwgom. Voor dochter zo'n lolly op een stick. Zou dat werken?

7. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Ik weet niet hoe laat jullie vliegen? Maar neem wat te eten mee, belegde broodjes of krentenbollen. Je krijgt in het vliegtuig niets te eten namelijk. Ze komen wel met een karretje langs, maar een simpel broodje is schrikbarend duur.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.949
    113
    Vrouw
    Doe de dingen die je niet kwijt mag raken in de handbagage.

Zorg verder dat je telefoon goed is opgeladen, ivm de vliegtickets. Verder kan je 3 dagen van te voren een afspraak in plannen bij de security, dat scheelt weer wachten op Schiphol. Je moet dan wel eerst je bagage hebben afgeleverd bij de incheckbalie, dus houd er rekening mee dat dat ook tijd kan kosten.
    Verder inderdaad flesjes met water, op Schiphol mogen deze tegenwoordig wel mee door de security.

Afhankelijk van je vluchttijden zou ik er voor kiezen om in Valencia te eten, veel goedkoper en veel lekkerder.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Je mag je trolley mee nemen naar de gate (overigens geen garantie dat ie dan ook daadwerkelijk mee aan boord mag) maar je kan ook je trolley inchecken aangezien je ook een koffer mee neemt.
    Lekker licht reizen, love it!

Persoonlijk begrijp ik het probleem van even wachten op je bagage niet zo.
    Ik zie het altijd maar als een onderdeel van je vakantie.
    Even wachten, je mobiel aan en een berichtje sturen.
    Voor je het weet sta je buiten

Mien30 vindt dit leuk.
  10. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ik zou ouderwetse oordopjes aan ene draadje meenemen ipv losse airpods, als je die kwijtraakt moet je het hele vliegtuig door namelijk :roflmao:

citroenrasp vindt dit leuk.
  11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    helemaal eens met de dames over het meenemen van iets te eten, een broodje, koekje en een stukje fruit ofzo en een dopper of fles zodat je niet alles hoeft te kopen. een oplader van je telefoon. je paspoort, wat contant geld en je pinpas! gaat helemaal goed komen.
    mocht je wel iets willen kopen aan boord dan kun je gewoon pinnen.
    niet teveel klein speelgoed meenemen in het vliegtuig, als het op de grond valt kun je het nauwelijks terug vinden.

En verder wil ik jullie heel veel plezier wensen. wat een onwijs leuk kado!

mamma1985 vindt dit leuk.
  12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik kan je vertellen dat dit echt om de zoveel vluchten gebeurd.
    Dan ligt er weer een passagier op de grond in het gangpad met de mobiel te schijnen onder de stoel.
    Op zoek naar de AirPods.
    En 8 van de 10 keer worden ze niet gevonden.
    Daar gaat je geld.
    Dus ik vind dit heel goed advies. Je kan ook bij de action voor een tientje nepperds kopen die prima zijn.

13. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ja ik zag het een keertje op insta voorbij komen bij een stewardess. Dus m’n laatste vlucht gedaan en vond het wel een fijn idee idd.

Zoe123 vindt dit leuk.
  14. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    829
    534
    93
    Powerbanks moeten in de handbagage, Lolly’s op een stokje werken goed tegen pijn in de oren bij het stijgen/dalen

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Mocht dit medicatie zijn die koel moet blijven, dan graag in een zakje met je stoelnummer er op, en dan kan je het even aan een van de cabin attendants geven. Wij bewaren het graag voor je.

spruitje80 en Rizzoli vinden dit leuk.
  16. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Vraagje aan jou specifiek; ik heb zo'n zonnebloem keykoord. Is dat voor jullie afdoende of moet ik mijn problematiek nog specifiek kenbaar maken?

17. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Laatste tijd doe ik altijd AirTags in de koffers die in het ruim gaan. Dan weet in in ieder geval of hij meegekomen is of niet. Dan sta je daar niet voor niks te wachten bij die band... ;)
    En verder inderdaad de dingen die je niet kwijt wilt raken in de handbagage, kijken of je toch niet alleen handbagage mee kunt nemen en een dopper/flesje die je kunt vullen op Schiphol. En wat te eten als je dat niet aan boord krijgt of wilt kopen.

Luna86 vindt dit leuk.
  18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Als er iets specifieks is (bijvoorbeeld vliegangst) kan je het altijd even melden bij binnenkomst.
    Je kan ook gewoon vertellen hoe je vliegen ervaart.
    Je vliegt waarschijnlijk met Klm of Transavia en beide maatschappijen zijn nu bekend met de keycord, hoewel ik soms nog wel eens merk dat niet ook iedere collega op de hoogte is, jammer genoeg.
    Als je in de rij bij de security staat en het is druk, wordt je er meestal uitgehaald.

Mijn zoon draagt de keycord ook.

Rizzoli vindt dit leuk.
  19. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Oke dames, vrijdag gaat het dus gebeuren!
    Ik zorg dat de knuffels en medicatie bij ons mee het vliegtuig gaan en wat te eten en entertainment. Misschien ook wel wijs om voor ons alle drie tandenborstels en pyjama mee te nemen in de handbagage voor als de grote koffer kwijt raakt toch? Of is dat doem denken?

We gaan trouwens naar Valencia, dus als iemand nog tips heeft wat we zeker niet mogen missen, kom maar door...

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Heel veel plezier en bedenk: in valencia hebben ze ook winkels he? Dus die tandborstels kun je zo kopen. Receptie bij t hotel heeft t trouwens ook wel vaak te koop/te geef. Nachtje in ondergoed slapen is ook geen ramp als je niet langs een winkel komt.

Rizzoli vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina