zo toe aan een time out !

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door beautifulboys, 27 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beautifulboys

beautifulboys Niet meer actief

mijn verhaal in het kort.(heel kort)

jaartje zelf geprobeerd zwanger te raken en 1,5 jaar in mmm. zwanger geraakt van eerste zoontje. dit was een huilbaby en extreem slaapproblemen uren doen over inslapen ( krijsen ), en dan elk uur wakker worden .osteopaat,homeophaat ,cranio kno uiteindelijk kinderarts en opname in ziekenhuis rijker.hij is nu bijna 3 en kan de nachten die hij door heeft geslapen op 1 hand tellen.. mijn man en ik waren zeg maar gerust total los en zagen door de bomen het bos niet meer.mijn man heeft een tijdje in de ziektewet gezeten. lichamelijk trok hij het niet meer.

2014 bleek in onverwachts zwanger van 2de kindje. dat was even flink schrikken.inmiddels is hij 9 maanden maar ook hij is geen doorslaper. gelukkig slaap hij wel wat makkelijker in.
    eigenlijk zitten we in een complete rollercoaster en hebben een adempauze nodig. gelukkig nemen mijn ouders 2x per week 1 kindje te logeren.

nu willen wij graag samen er even tussen uit ( zonder kinderen ) even opladen in de zon gewoon even rust alleen maar ontspannen en niks doen. compleet bijtanken.
    nu zeggen menige dat het egoïstisch is zonder kinderen te gaan.. vinden jullie dat ook? is het dan echt zo gek dat wij naar een adempauze verlangen?

ons budget laat het eigenlijk niet toe om weg te gaan maar o wat zijn wij er aan toe.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Waarom zou dat egoïstisch zijn? Je hebt er meer aan om even op te laden en er dan weer een tijdje tegen aan te kunnen dan om maar door en door te gaan tot je er aan onder door gaat, toch? Lijkt me dus juist in het belang van je kind dat je nu even voor jezelf kiest. En als je kinderen bv. bij opa en oma kunnen logeren, dan hebben zij vast ook een hele leuke tijd en zijn ze bij mensen die ze goed kennen. Doe vooral wat voor jezelf goed voelt!

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Waarom niet. Gewoon lekker doen! En als het budget het niet toelaat gewoon een weekendje thuis onder jullie 2 en lekker wat eten, bios,....

Het is juist egoïstisch om alleen maar aan de kleintjes te denken :)

4. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Budgettair misschien een andere keuze maken, maar ga ervoor als je oppas hebt!
    Mijn man en ik proberen elk jaar een paar dagen (4 scheelt al heel veel :D) op pad te gaan met zijn tweetjes. Als je kids een leuke plek hebben zoals opa en oma en opa en oma zien het zelf ook zitten...waarom niet?
    Misschien moet je nog ff wachten tot april ofzo en dan wat dichterbij blijven (budgettechnisch). Wij zijn met zijn tweetjes als laatste naar parijs geweedt (zou ik nu ff niet doen) maar we hadden een geweldig appartement en het was heerlijk.

Wij werken allebei veel, regelen zoveel mogelijk dat de kleine er weinig / geen last van heeft, maar dat zorgt wel dat je af en toe door de waan van de dag geleeft wordt. Ons kind is 3,5 en slaapt ook niet door...vanalles geprobeerd, nu komt ze snachts bij ons en dan tukt ze gelukkig verder. Bij ons gaat een van de twee wel regelmatig even op de logeerkamer (degene die sochtends het eerste weg moet / de langste dag heeft). Misschien ook iets om te overwegen zodat je af en toe een nacht extra door kan slapen.

Eogistisch is het zeer zeker niet, kids hebben meer aan uitgeruste blije ouders :D

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    gewoon lekker doen!
    niks egoistisch aan hoor.
    heb eens een onderzoek gelezen waar in stond dat min. 1x per jaar zonder kinderen op vakantie/weekendje weg gaan juist harstikke goed voor je relatie is.
    en een gelukkige moeder is een gelukkig gezin.

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Onze oudste 2 zijn doorslapers vanaf bijna het eerste moment, de jongste is een ander verhaal, maar wij gaan altijd 1 keer per jaar samen weg, ongeacht hoe oud de kinderen zijn.
    Toen we het een jaar financieel wat krapper hadden zijn we 1 nachtje naar een hotel geweest, dag erna flinke wandeling maken in het bos bij ons in de buurt, en daarna lekker thuis uitgebreid koken en nog een nachtje thuis slapen zonder kinderen.

Dus ook zonder budget is het toch prima om je kinderen een keer beiden ergens te laten logeren, en dan samen lekker eten thuis, en genieten van het doorslapen. Wij vinden 2 nachten wel het prettigst, omdat je dan pas écht bij komt. Afgelopen jaar ging dat helaas niet, omdat mijn ouders het niet zagen zitten om 2 nachten op onze niet doorslapende zoon te passen, dus zijn we 1 nacht geweest. Maar dit jaar gaan we mooi weer 2 nachten.

7. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Een weekje centerparcs hoeft niet duur te zijn. En anders kan je via vakantieveilingen misschien wat verder weg nog wat leuks boeken.
    Ik zou het zelf niet zo gauw doen, want de zorgen om de kinderen zouden mij weerhouden van compleet ontspannen en uitrusten.
    Maar egoïstisch is het niet. Niet als je een goede en vertrouwde oppas hebt waar je kinderen zich goed bij voelen.

Ik zou wel wat vaker proberen om er even tussenuit te gaan. Als is het maar voor een avondje zodra de kinderen op bed liggen, of iemand die het bedritueel kan overnemen als je kinderen dat ook accepteren natuurlijk. Even vaker een kleine adempauze is beter dan een tijd stress en dan een weekje weg. Want hoe lekker dat weekje klinkt, ik weet zeker dat je na een dag of 2/3 denkt dat het wel héél stil is ;)

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Heerlijk toch als je dat oppastechnisch kunt regelen. Ik zou het zo doen.

Wij hebben drie kinderen en dan wordt het lastiger om ze alle drie onder dak te krijgen, want op drie kinderen passen is gewoon heel intensief als je het niet gewend bent. Soms kunnen we ze spreiden of 1 nachtje, dat lukt ook nog wel eens en het is heerlijk om even met z'n tweeën iets leuks te gaan doen. Daar knap je echt van op. Een nadeel, ik verlang daarna gelijk weer naar de volgende keer, maar dat is dan vaak weer maanden wachten, haha.

9. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier afgelopen weekend een lang weekend zonder kinderen geweest. Kreeg van de huisarts te horen dat ik na 3 jaar echt een time out nodig had ;) mijn ouders waren zo lief om op de kindjes te willen passen. En god wat was het heerlijk! Met man samen een vloer uit kunnen zoeken (met een baby en peuter gaat dat toch moeilijker) en zaterdag heerlijk een dagje naar de Efteling kunnen gaan en zalig in alle 8-banen gezeten na 4.5 jaar weer! Het was zelfs zo dat man en ik ineens weer een keer hand in hand liepen omdat we geen kinderwagen hoefde te duwen en niet achter onze peuter aan hoefde te rennen!
    Het heeft ons zeker goed gedaan, ook in onze relatie. Weer een keer wachtend en wachtend-man zijn ipv vader en moeder.

Maar we miste ze ook enorm! En belden echt wel een heleboel naar mijn ouders maar het was zeker voor herhaling vatbaar!

10. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik vind t ook niet egoistisch,wij gaan zeker wel 1x per jaar een nachtje of 2 samen weg in nederland,maar nu gaan we samen een paar dagen naar barcelona in mei,de kids verdelen we bij opa en oma en ze zeggen van beide kanten,lekker gaan,wij vermaken die kids wel,maar goed ook dat is niet voor iedereen weggelegd... Ik zal ook wel moeite hebben en ze misschien missen na 2 dagen maar des te leuker zal de terugkomst zijn en de tijd steken we dan in elkaar,in ons huwelijk en dat is toch de basis voor de kids en moet zeker onderhouden worden! ;)

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

nee, absoluut niet egoistisch, zeker niet wanneer je het gewoon echt nodig hebt,

je bent ook meer dan alleen maar papa en mama he? Je bent ook nog man en vrouw. Wanneer het kan is het echt wel eens goed voor je relatie om eens even alleen samen te zijn.

Als het budget het zo misschien niet haalbaar is, idd eens op vakantieveilingen of ticketveilingen kijken, wel de voorwaarden goed lezen. Heb het zelf eens gedaan en is mij goed bevallen.

12. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Helemaal niet egoïstisch hoor! Snap heel goed dat je er even tussen uit wil samen. Gewoon lekker doen en eventjes opladen. Je eigen energie is zo belangrijk om het vol te kunnen houden dus daarom af en toe echt even die tijd nemen (zegt iemand die dat ook lastig vindt. Haha.)

13. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Helemaal niet egoïstisch, gewoon doen! Alhoewel ik zelf merk dat ik na een paar nachten met kind(eren), weer net zo moe kan zijn als voordat de kinderen uit logeren gingen. Het op adem komen werkt bij mij dus altijd maar voor hele korte duur :)

14. beautifulboys

beautifulboys Niet meer actief

wat een hoop reacties!
    ben blij te horen dat we toch niet egoïstisch zijn
    degene die het in onze omgeving zeggen zijn ook wel de gene waarbij het koek en ei is en mischien kunnen hun zich moeilijk verplaatsen in ons.
    tuurlijk ik gun mijn kinderen net zo goed een vakantie! maar zelf opladen en er dan weer een tijd tegen aan te kunnen voor 100% vind ik ook wel zo fair tegenover mijn kids.

onze oudste heeft sinds onze verhuizing een twijfelaar bed . inderdaad zodat we bij hem kunnen gaan liggen. hij komt zeker nog wel een keer of 6. soms 3, soms elk uur..

de jongste van 9 maanden heeft last van ( ze denken bronchitus ) en heeft een puffer voor snachts. door het hoesten word hij dus ook paar x wakker.en soms is hij te wakker en weet hij zijn slaap niet meer te vinden en zijn we wel even bezig.

helaas wil de oudste alleen mij snachts.. dat maakt het wel wat lastiger.

maar goed met de oudste gaat het wel al stukken beter. hij krijst inmiddels niet meer snachts maar roept ons.

voor de oudste hebben wel ook enige tijd bij medisch slaapcentrum gelopen en hij heeft medicijnen gekregen voor doorslapen ( nedeltran ) naast de melatonine voor inslapen. maar deed voor hem niks.en vind het eerlijk gezegt ook troep en ongezond.
    de melatonine werkt wel. zonder komt hij niet in slaap. we hebben de melatonine nu vanaf dat hij 14 maanden is. en hij is nu bijna 3. inmiddels wel de laagste dosis. en daar komt hij redelijk mee in slaap. weliswaar met een boekje lezen en een beetje warme melk en met mij naast hem. maar het lukt en dat vind ik al heel goed in vergelijking hoe het een jaar geleden was.

ja mijn ouders willen opzich wel op onze kids passen als wij er even tussenuit willen en ze gunnen het ons ook. Maar we hebben ook nog 2 honden. en mijn moeders hond en onze honden gaan niet zo goed samen helaas. dus daar zouden we nog iets op moeten verzinnen. ( het zijn geen honden voor een kennel)

wij dachten inderdaad in april te gaan . waarheen weten we niet zo goed.iets met zee lijkt ons wel lekker. beetje uitwaaien. een vakantie naar een warm land lijkt ons natuurlijk ook wel ontspannen maar dat is financieel niet echt haalbaar denk ik.
    we zijn eens in egypte geweest. ( de onderwaterwereld vonden wij daar heel ontspannend ,het snorkelen )

15. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Absoluut doen! Voor jezelf zorgen is niet egoïstisch en zorgen dat je kunt als stel kunt bijtanken ook niet! Het is echt heel logisch dat jullie op zijn. Nu even voor jezelf kiezen.

16. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Natuurlijk, lekker doen! Ik wilde/kon jaren niet weg omdat de kinderen zo aan mij hingen en ik lang borstvoeding gaf, maar nu gaan ze af en toe een nachtje bij opa en oma slapen en dat is goddelijk :D Ik wil in het voorjaar ook een paar dagen weg met mijn man, zijn we ook echt aan toe. Op een gegeven moment voel je je alleen nog maar moeder en het is zo helend om weer even jezelf kunnen zijn, slapen (uitslapen yeah!) en niet constant op te hoeven letten of ze niet weglopen en de boel wel heel houden. Voor de zomer wil ik naar een plek gaan waar ze een hoop kinderentertainment hebben. Ik ben tbm, dus ben constant bij mijn kinderen en ik voel me he-le-maal niet schuldig dat ik ze af en toe, ook op vakantie, aan een ander overlaat. Heerlijk!

17. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Dan ben ik nog veel egoïstischer want mijn man en ik gaan ook zonder elkaar op vakantie. Vorig jaar heerlijk een week met vriendinnen in de zon gelegen terwijl man en zoon samen thuis waren. En het jaar daarvoor is mijn man met vrienden op vakantie geweest. Het voordeel daarvan vind ik dat je je geen zorgen hoeft te maken over je kind omdat het gewoon bij de andere ouder is. Het weekendje wat ik met mijn man samen weg ben geweest vond ik toch lastiger omdat zoon niet gewend was bij die opa en oma te slapen.. Buiten dat was een weekendje samen weg ook zalig en zeker aan te raden. Lekker doen dus!

18. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Nee hoor is niet egoistisch. Jullie hebben je rust ook nodig en met 2 kindjes die veel aandacht vragen is het wel van belang die rust te pakken.
    Daarnaast vind ik dat al jij als ouder niet uitgerust/fit/gezond etc bent kun jij er ook niet 100% zijn voor je kind. Je kindjes hebben er heel veel aan als jullie ook weer even in balans kunnen komen.
    nee hoor! Als het budget het toe mag laten dan zou ik gewoon een weekje naar de zon gaan, lekker even samen tot rust komen en weer tot elkaar komen. Is ook belangrijk

19. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Oppas regelen en gaaan!
    Jullie kindjes voelen ook aan dat jullie conpleet er door heen zitten en vol spanning lopen. Daar reageren ze op door ook vol spanning te zitten en dus moeilijk slapen / veel huilen etc.
    Je zult merken dat ala jullie even een weekje ontspannen, je er weer tegen aan kunt en jullie stralen de ontspanning op de kids uit, waardoor die ook zoch rustoger voeleb.

20. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Doen!
    En als je om financiële redeneren niet weg kan........
    Kinderen naar de oppas, boodschappen doen, gordijnen dicht, en een heel weekend opgesloten in je eigen bed:p

Oh ja, en gewoon niet zeggen waar jullie naar toe gaan! Niemand verwacht dat jullie gewoon lekker thuis in jullie blootje rondhangen:D

Deel Deze Pagina