Eten met kinderen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Emihan, 22 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij eten eigenlijk altijd samen, behalve op donderdag i.v.m. sporten van de oudste kinderen. Dan eten we wel allemaal hetzelfde, maar ik warm het later op voor mezelf, omdat ik niet op tijd thuis ben, voordat zij gaan sporten.

En ongeveer 1x per week op wisselende dagen i.v.m. werk van mij of mijn man. Wij hebben regelmatig 's avonds werk, nascholing etc. tot een uur of 11 's avonds, dus dan eet de ander alleen met de kinderen. Op die dagen eten wij op ons werk of de cursus.

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Magnetron is niet zo duur maar het kan ook gewoon op het vuur worden opgewarmd natuurlijk of in de oven. Maar je hoeft dus niet 2x te koken, daar kies je voor...net zoals je ervoor kiest om de kinderen alleen te laten eten. Wij eten overigens tussen 18 en 18.30 uur.

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Wij eten altijd samen, meestal rond 17.30. We eten gewoon hetzelfde, hoewel dochter graag verse soep eet en ik het goed vind als ze vloeibare groenten eet :). (Elke week 2 pannen verse soep hier).

Als mijn man laat is, dan wachten we of de magnetron warmt voor hem op.
    Ik ga echt niet twee keer koken of allemaal verschillende dingen maken hoor. En ik kook graag... Maar heb ook graag rust 's avonds.

4. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Wij eten altijd samen. Alleen als wij ongezond eten krijgt ons zoontje wat anders...

5. Emihan

Emihan Actief lid

18 aug 2015
    474
    68
    28
    #85 Emihan, 24 jan 2016
    Laatst bewerkt: 24 jan 2016
    Tja ik vind het niet verwend. Ik en mijn man vinden over schotels of eenpansgerechten niet erg als dat opgewarmd wordt, maar gewoon een gekookte aardappel opwarmen vinden wij dus echt niet te eten.

Maar ik klaag niet hoor ik was gewoon benieuwd hoe andere gezinnen eten 😉

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.315
    36.177
    113
    Nou als iets niet anders smaakt als het opgewarmd is in de magnetron is het wel een aardappel volgens mij... Ben het dus met Tuc eens, ik vind het wel aardig verwend overkomen.

En vind het ook wat sneu voor je kindjes om heel eerlijk te zijn, ze eten dus niet met hun ouders samen? Dat is bij ons zo'n belangrijk moment van de dag.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn man komt meestal rond 6 uur thuis van zijn werk. Meestal eten we dan als gezin samen, maar op maandag en woensdag moet mijn zoon voetballen om 6 uur, dus dan eet ik eerder met de kinderen.

8. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Wij eten altijd samen. Ik vind samen eten heel erg belangrijk en daarom gaan ze hier ook niet zo heel vroeg naar bed.

9. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij eten altijd samen, heel soms is mijn man later thuis en dat warmen we op in de magnetron. Maar ik eet altijd samen met de kinderen aan tafel.

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar hoe zien jullie het dan voor de komende jaren?

Kinderen nog jaren apart laten eten (dus ook als ze dadelijk 3 zijn en een leuk gesprek kunnen voeren tijdens het gezinseten), of kinderen aanleren om om 20h te eten+omdat jij anders later nog honger hebt oid?

Ik kan me ergens voorstellen dat het met baby's nog zo makkelijk kan, maar na een jaar of 3 werkt zo'n aanpak toch al niet meer?

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wij eten altijd samen. Aan tafel tv uit en lekker eten.

Als man later is is het nog steeds 5 uur dat hij thuis Is en kunnen we nog steeds makkelijk samen eten we iets kwart voor 6 en kwart voor 7 gaan we naar boven in bad voorlezen en op bed

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Wij eten bijna altijd zo rond 17 uur. De ene week (man vroege dienst en werkt dan van 5 tot 14 uur) met zijn allen, de andere week eet ik alleen met de kinderen (man late dienst en werkt van 14 tot 23 uur)

Apart koken doe ik niet ik houd wel en de gaten wat iemand echt niet lust (zoals zuurkool bij mijn zoon en broccoli bij mijn man) en zet dat ook niet op tafel als diegene mee eet. Dat een keertje iets op tafel staat wat je minder lekker vind , tja dat is dan pech.

13. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Wij eten bijna altijd samen, en dat vinden wij ook belangrijk.

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Op maandag, wo en vrij samen zonder man.
    Di en do eten ze bij opa en oma zonder man, ik werk.
    Za met het hele gezin
    Zo met de hele familie van mijn man zijn kant.

Wij eten vaak rond 17.30. Man komt rond 18.30 thuis.

15. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Misschien dat jij alvast de voorbereidingen voor man kan doen? Groente snijden bijv?
    Hier eten we ook pas 'laat', maar dat gaat niet anders omdat ik 4 dagen werk. Ik kan pas om 18:00 bij KDV zijn. Voor het eten dan op tafel staat is het ook minstens 18:30. Maar we eten wel altijd samen. Toen dochter nog jonger was kreeg ze op het KDV rond 17:00 nog wel wat soepstengel voor de honger.
    En dan gaat ze rond 19:00 richting bed, ligt ze er 19:30 in

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij eten meestal samen. Alleen kom ik vaak wat later. Dan laat ik dat weten en dan beginnen ze alvast zonder mij. Anders wordt het te laat voor de kinderen.

We eten hetzelfde, alleen schep ik geen aardappels, rijst of pasta op en neem ik extra groente.
    Ik heb al een paar keer een opmerking gehad over voorbeeldfunctie en dat dat niet goed is voor mijn kinderen, maar dat vind ik onzin. Hun vader is er ook nog altijd en die eet dat wel. Ik eet al 8 maanden zo en merk niet dat de jongens nu ook ineens niet meer willen.

17. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Neen, wij eten meestal apart. Maar dat komt omdat ik in Spanje woon en ik vertik het om mijn kinderen om 21u nog te laten avondmaal eten, wat hier vrij normaal is. Dus doen we het in 2 keer.

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.874
    113
    Wij eten in principe iedere avond samen, aan tafel (en de tv uit ;)). De kinderen eten wel eens iets anders dan wij, omdat ik niet iedere avond zin heb in aardappelen en groente of in droge pasta en rijst ed. ;) De jongste eet sowieso vaak net wat anders dan wij, omdat ze glutenvrij eet (als we pasta eten, eet zij bv. glutenvrije pasta). We eten meestal rond 18.00u (met wat speling). Heel soms eten we apart, als mijn man laat thuis is en de oudste moet trainen, dan eten de kinderen en ik vast of de oudste en ik eten na de training en de jongste en mijn man tijdens de training, net hoe het uitkomt.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Waarom, als ik vragen mag?

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.293
    113
    Warm eten doen we gezamelijk voor zover mogelijk (lukt niet altijd door laden/lossen van het schip). Brood eet ik onder het varen samen met de kinderen en voor man smeer ik, die eet alleen in de stuurhut.

Deel Deze Pagina