vergoeding speciale voeding

Discussie in 'Voeding' gestart door missX, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    hoor vaak dat die anti-allergie voeding vergoed wordt door het ziekenfonds...hoe zit dat eigenlijk met voeding voor verstopping ed. ZOu je daar ook een vergoeding voor kunnen krijgen?
     
  2. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Die voeding wordt vergoed doordat het extreem dure voeding is. Het wordt ook alleen maar vergoed als de arts daarvoor getekend heeft (bij bv koemelkallergie)

    De comfort en Omneo zijn maar een paar euro duurder dan gewone voeding, dus denk niet dat ze daarvoor gaan vergoeden.
     
  3. karin29

    karin29 Bekend lid

    29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

    Wordt de friso comfort ook niet vergoed op advies van de arts?
    Damiën heeft chronische darmproblemen en hierdoor zal zijn voeding aangepast moeten gaan worden.
    Groetjes Karin
     
  4. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nee, is niet zo duur die voeding!
    De gewone nutrilon is nog duurder dan de comfort, dus kan het me echt niet voorstellen.
     
  5. Bianca21

    Bianca21 Actief lid

    26 mrt 2006
    232
    0
    16
    Boekhoudkundig medewerkster
    Zoetermeer
    nutramigen en nutrilon pepti wordt vergoed, van de andere merken weet ik het niet maar het wordt inderdaad alleen vergoed als je het op recept krijgt van de (kinder)arts.
     
  6. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Friso intensief HA wordt ook vergoedt. Ook met machtiging van een arts.

    Deze voeding is minimaal 1x zo duur als de gewone voeding en Nutramigen is nog duurder. En het wordt aangemerkt als dieetvoeding, en dieetvoeding wordt vergoedt door de verzekering.

    Omneo of comfort worden niet aangemerkt als dieetvoedingen
     
  7. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ligt ook aan je verzekering denk ik, ik zou het op doktersrecept wel vergoed krijgen, maar ik geef BV dus is bij ons niet aan de orde. Zit bij ons in de aanvullende verzekering.
     
  8. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Er is een standaard die gebruikt wordt door CB's en alle verzekeringen vergoeden dit, mits de machtiging er is.
     
  9. Miran34

    Miran34 Actief lid

    13 jun 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    Tegenwoordig is er geen machtiging meer nodig wel een artsenverklaring die door de apotheek beoordeeld wordt, verstrekt de apotheek op grond van de artsenverklaring de voeding dan zal de verzekeraar de voeding vergoeden. (is pas veranderd).

    Groetjes
     
  10. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Bij ons werde de Nutrilon Hypo allergeen en de Pepti en de Nutramigen allemaal vergoed.

    De Ha schrijft een briefje en die geef je af bij de Apotheek en de apotheek geeft de machtiging.

    Hier nooit problemen met vergoedingen gehad. Ik bewaarde altijd de bonnetjes als ik de machtiging nog niet had en dat geld kreeg ik ook terug.

    Ik zit bij OZ
     
  11. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    nou vinds het prijsverschil toch best behoorlijk hoor! eerst had ze nomraal was rond de 7 euro en deze is al bijna 13..toch bijna het dubbele dus!
     
  12. Danny

    Danny Niet meer actief

    Wij kregen de Friso allergy-care vergoed, nadat de kinderarts hiervoor getekend had i.v.m. koemelkallergie.
    Maar 1 pak kost dan ook 32 euro.
    En dan ligt t er nog aan welke verzekering je hebt of t gedeeltelijk of volledig wordt vergoed.

    Liefs Danny
     
  13. Emmetje75

    Emmetje75 Fanatiek lid

    26 aug 2006
    1.383
    0
    0

Deel Deze Pagina