Mijn zoontje heeft koemelkallergie. Nu hij bijvoeding krijgt, loop ik er toch wel een beetje tegenaan dat ik niet goed weet wat ik hem kan geven. Ik heb brood op waterbasis ipv melk, besmeerd met boter die melkvrij is. maar verder dan appelstroop, jam en smeerworst kom ik dus niet. wat kan ik er nog meer op doen? en tussendoortjes; ik heb geen idee wat ik hem moet geven naast nog wat extra fruit. berenkoekjes, liga's, soepstengels enz zit allemaal melk in. Wat geven de andere mama's aan hun kindjes met koemelkallergie? iemand tips?
Joh, je kindje is nog geen 7 maanden. Melkvoeding blijft het belangrijkst. Daarnaast is groente, fruit en een boterham prima. Rond die leeftijd gaf ik alleen nog maar een boterham met margarine. Als tussendoortje een bambix rijstewafeltje of broodkorst. Smeerworst zou ik persoonlijk een kindje van die leeftijd niet geven, bevat een hoop troep en daarnaast is het varkensvlees wat allergeen is en je vaak pas later introduceert bij koemelkallergie. Hier at ze tot 1 jaar vrijwel alleen margarine en appelstroop op brood. Zo rond 11 maanden soms een half plakje kalkoenfilet of zonnatura abrikozenjam. Aardbei variant lust ze liever maar hebben aardbeien pas na 1 jaar geintroduceert. Zo rond 11 maanden kreeg ze soms een stukje soepstengel maar die bevatten best veel zout en het eerste jaar zit je vaak met alleen brood al op de dagelijkse hoeveelheid zout. Ik heb trouwens de soepstengels van de AH, de goedkoopste zijn volgens mij melkvrij en de eigen merk ook. Heb meestal de volkoren versie. Van goodies (in verschillende supermarkten te krijgen) heb je kinderkoekjes die melkvrij zijn en waar alleen natuurlijke suikers aan toegevoegd zijn. De gedroogde bananensticks lust ze hier ook graag. Zo rond 11 maanden kreeg ze soms rozijntjes.
Op die leeftijd kregen ze hier nog helemaal geen brood! En ze vonden heel erg lang (echt tot ruim na een jaar) brood met margarine het lekkerst, jongste vertikte het te eten als er beleg op zat. Smeerworst is afvalvlees, dus dat kregen ze absoluut niet, lijkt me ook geen goed idee met een allergisch kind. Tussendoortjes kregen ze pas toen ze drie maaltijden meeaten, en so wie so niet van die berenrommel of andere commerciële onzin. Gewoon stuk fruit of groente, broodkorst of soepstengel.
hij krijgt nu ook nog geen beleg hoor, maar ik vroeg me af wat er nog meer op zou kunnen dan wat ik zelf had bedacht wat eventueel kan. maar tot 1 jaar helemaal geen tussendoortjes? zit in een soepstengel geen melk? speciaal merk dan? want die ik heb gezien, daar zat wel melk in
Hier nog geen boterhammen, alleen een broodkorst... Maar wat je tzt ook op brood zou kunnen doen: geprakt fruit, banaan bijvoorbeeld of avocado! En inderdaad voorlopig hebben ze wel genoeg aan alleen een bammetje met boter... Tussendoortjes: je zou evt. kunnen kijken naar het merk Goodies, daar hebben ze kleine rijstewafeltjes met appelsmaak bijv. die km-vrij zijn. En af en toe een soepstengel is heus geen ramp, maar idd wel letten op welke soepstengels je koopt, volgens mij zonnatura en ah is km-vrij!
Die ik heb van Grissini zit geen melk in heb net nog gekeken want mijn dochter heeft ook koemelkallergie
Hier ook af en toe een soepstengel, rijstwafel en voor op het kdv als de andere kindjes een traktatie krijgen een koekje van goodie. Maar je maakt haar net zo gelukkig met een broodkorst Op brood sinds een paar dagen, Zonnatura abrikozen jam en appelstroop, niet op iedere boterham en heel af en toe.
Nijntje koekjes, maar die zijn volgens mij vanaf acht maanden. Je hebt van c1000 ook kleine soepstengeltjes in verpakking. Hier zit ook geen koemelk in. Gr. Sannie
Nou eigenlijk na 1 jaar ook niet. Wij zijn niet zo van de tussendoortjes. We eten ontbijt, ochtendsnack, lunch, theetijd en avondeten iets. Is toch voldoende? En dan eten we brood, of fruit, of snoeptomaatjes of komkommer, of groente, aardappelen, rijst of zo, soms bij de thee een koekje of zo. Ik heb altijd italiaanse soepstengels, die zijn koevrij.
ik heb soepstengels gevonden die km-vrij zijn. Dus kan hij vandaag een beetje sabbelen tussendoor. En mij gaat het er maar om dat wanneer we op een verjaardag zijn en iedereen eet een taartje, dat hij dan ook iets heeft wat hij mag hebben en ook lekker is. Heb ook goodies gezien, die zijn vanaf 8 maanden, dus daar moeten we nog even mee wachten, maar bedankt voor alle tips!
Je hebt van goodies ook koekjes vanaf 6 maanden. Hier krijgen ze als tussendoortjes koekjes / rijstewafeltjes van goodies, soepstengel, maar vooral fruit, komkommer etc. Op die leeftijd kregen ze alleen boter op het brood. Dochter krijgt dit nog steeds hoofdzakelijk. Soms wat appel of frambozenstroop. Avocado doet het goed op brood. Smeerworst zou ik mee uit kijken. Hier zit vaak melk in, maar ook vaak ei. Ei wordt afgeraden tot 1 jaar bij koemelkallergie. Nijntjeskoekjes, zoals iemand opperde, zou ik dus ook nog niet doen. Deze bevatten ei. Liga stap 1 en stap 2 zijn melkvrij. Als je kindje een paar maandjes ouder is dan zijn de granenkoekjes van Goodies wel een aanrader. Die gebruik ik voor de oudste bij verjaardagen als iedereen taart eet.
welke soepstengels zijn koemelk vrij? mijn zoontje van 11 maanden eet nijntje koekjes en liga 2e stap tussendoor, maar eigenlijk pas sinds zondag. daarvoor had hij ook echt geen intresse in tussendoortjes. Op brood krijgt hij abrikozen jam en aardbeien jam. niet mijn keuze maar hij had het op het KDV gekregen. helaas twijfelen of hij ook reageerd op appel, dus appelstroop is nog geen optie.
de soepstengels van grand italia zijn melkeiwit vrij. heb ook de liga 1e stap gekocht, die vind hij om te smullen! dus daar krijgt hij sinds deze week wel eens 1/4 van. komkommer is ook een hit hier. om op te sabbelen, want eten doet hij het niet haha. kon trouwens echt geen goodies koekjes vinden vanaf 6 maanden. heb al 4 winkels gehad, maar misschien hebben ze die gewoon niet in het assortiment dan ofzo,...
Kan je geen verwijzing krijgen van een dietiste zodat die jullie kunnen begeleiden?? Mijn zoontje is bijna 4 maanden en ik ga binnenkort een afspraak maken, heb een verwijzing van het consultatiebureau gekregen, zodat wij begeleid kunnen worden met het introduceren van voedsel, omdat hij ook koemelkallergie heeft. Als ik zie wat voor tussendoortjes je noemt, mag dat allemaal al met 6 maanden? Wij hebben van de kinderarts het advies gekregen zo lang mogelijk te wachten met bijvoeden, liefst 6 maanden. Maar dat gaan we hier niet redden denk ik. Maar dan moeten we beginnen met groenten en later pas fruit...
Ik heb ze eens even opgezocht, maar zie dat ik mij vergist heb. Die koekjes zijn vanaf 8 maanden. De berenkoekjes van bambix zijn de koekjes vanaf 6 maanden. Die zijn ook melkvrij. Wat ook een aanrader is voor als je kindje een paar maandjes ouder is: gedroogd fruit. Ik koop dat op de markt bij een turks kraampje. Veel lekkerder dan uit de supermarkt.
@heppie; ik ben al bij een diëtists geweest en moet aankomende week nog een keertje terug. Ze heeft me een lijst meegegeven voor koemelkallergie en voeding, maar dit is niet gericht op babies, maar gewoon op mensen met koemelkallergie. dus dan is het soms nog wel erg puzzelen, want honing staat bijvoorbeeld ook op die lijst (wat natuurlijk absoluut nog niet mag). dus ik moet de lijst van de diëtiste naast de baby-lijst leggen en dan overeenkomsten gaan zoeken zeg maar. Blijkt toch wel lastig, aangezien ook niet alle lijsten hetzelfde zijn. Maar moet vrijdag dus terug en zal dan nog eens goed navraag gaan doen. volgens mij zaten in die berenkoekjes wel melk, zal nog eens checken!
Niet handig van de dietiste om je niet de lijst voor baby's te geven. De lijst die wij hadden werd varkensvlees, citrusvruchten, soja en vis geadviseerd vanaf 9 maanden. Ei pas vanaf 1 jaar. Schaal en schelpdieren ook. Kiwi en aardbei ook pas beter vanaf 1 jaar. Noten en pinda zijn ook sterk allergeen, maar weet even niet meer vanaf wanneer dit nu geadviseerd word. 2 jaar geleden was dit nog vanaf 2 jaar pas. De berenkoejes zijn zeker weten melkvrij. Ik heb ze zelf in huis. Ook de boerderijkoekjes, vanaf 12m, zijn melkvrij. Check het ook maar eens op de site van nutricia, die hebben alle producten erop staan.