Hallo, Mijn dochter moet van het consultatiebureau gaan starten met fruit en warm eten met stukjes erin. Dit is echt een probleem. Als ze dit krijgt gaat ze kokhalzen en eet ze niet meer. Ze eet maximaal 1 hapje en dan houd ze haar mondje dicht. ALs ik dan toch verder probeer te geven gaat ze kei hard gillen en huilen. Wie kan mij helpen een oplossing te verzinnen. Monique
Ik ken dit probleem niet, want ik geef Joey al eten met stukjes vanaf dat hij eet... juist om dit te voorkomen... Maar misschien zou je de gepureerde voeding voor 6 mnd met die van 8mnd met stukjes kunnen mengen een beetje? Waardoor er meer glad is dan met stukjes... Eet ze alleen nog maar gepureerd voedsel? Of eet ze wel brood etc?
Als ze brood eet zou je het brood ermee kunnen besmeren, dus de fruit met stukjes als beleg zeg maar... haha, daar trappen ze meestal in
Het is vaak een kwestie van wennen, komt ook nogal raar over op een kleintje als je je eten altijd gepureerd kreeg en dan ineens niet meer. Ik zou net als Saona schrijft, stukjes met gepureerd gaan mengen.
Hier hetzelfde probleem. Fruitstukjes gaan goed. Brood is ook geen probleem. Maar de stukjes in de groente is yuk. Mengen is idd een goed idee.
Mijn zusje had hetzelfde probleem en die heeft haar zoontje op een gegeven moment gewoon hele stukken fruit/groente in zijn hand gegeven en hij at het toen op en na een paar dagen dat gedaan te hebben wou hij ineens wel stukjes..
Ik denk dat dat ook helpt... Joey krijgt al vanaf dat hij fruit en groente eet mét stukjes, maar ook een banaan gewoon zo in het handje, misschien dat hij daardoor nooit moeilijk heeft gedaan met de stukjes, hij weet niet beter, is geen gladde pure gewend. Heb je al wat geprobeerd? We zijn wel benieuwd natuurlijk
Ik heb vanmorgen een half potje fruit met stukjes geprakt. Zodat er echt maar hele kleine stukjes overbleven maar ze stopte na het 2e hapje met eten. Vervolgens begon ze te huilen en deed ze haar mondje niet meer open. Morgenvroeg probeer ik het gewoon opnieuw. Vanavond geef ik haar maar gepureerd eten, anders krijgt ze te weinig voeding binnen. Bedankt voor alle reacties.