Eten met warm weer

Discussie in 'De lounge' gestart door tessa321, 8 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.576
    14.159
    113
    Vrouw
    Best erg maar het is bij ons met warm weer bbq (zowel vlees, vis als groenten) of uit eten. Vandaag voor de afwisseling naar de Mac geweest. :roflmao:
    Taco's is inderdaad ook wel een goed idee als het warm is.

Voordat half ZP veilig thuis gaat bellen, mijn kinderen komen echt wel aan hun vitamientjes, zij krijgen veel groenten en fruit binnen tijdens de lunch en als tussendoortje.

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.129
    2.308
    113
    Brabant
    Hier tikten we vandaag de 29 graden aan.. dan sta ik op "standje uit" hoor:)
    Gelukkig vakantie dus ik hoef niks.

Wij (kids en ik) aten vandaan lauwe pastasalade: koude pasta met uitgebakken chorizo, gebakken tomaatjes, paprika, komkommer en mais (yep.. de combi:)) en een knijpje mayo.

Ik ben met de meiden aan het kamperen en we hebben "samen" het menu gekozen.
    Wonderbaarlijk lekker eigenlijk, haha

3. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.056
    178
    63
    Gelderland
    Hallo allemaal!

Er zitten erg lekkere ideeën tussen. Die zal ik voor de komende dagen meenemen.
    Het is uiteindelijk witlof salade, gebakken krieltjes en cordonbleu geworden. Ik heb manlief de keuken ingestuurd :oops:

De luiheid komt waarschijnlijk uit een combinatie van vakantie hebben, dat het weer overmorgen al minder word, dat ik het zonde vind om binnen te staan met mooi weer en dat ik al aardig wat gedaan heb vandaag :rolleyes:

Welterusten allemaal! (Behalve de nachtdienst moeders)

4. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik heb geen moeite met koken, wel met eten met dit weer.

Het liefst eten we iedere dag een frisse salade met stukje kip uit de oven of van de bbq.

En ijsjes.. veeel ijsjes! :D

5. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ik merk dat wij met het warme weer ook minder zin hebben in Avg
    Dus we wisselen het wat af.
    Sinds we een gas bbq hebben bereiden we vooral vlees buiten.
    Maar dat zijn vaak dingen die ik normaal in de grilpan klaar maak.
    Saté, Souvlaki, befteki, köfte, kipfilet etc.
    Dit combineren we dan met salades is verschillende vormen
    Aardappel salade, pasta salade, bilger salade, Griekse salade, normale sla.
    En soms daar bij brood of aardappel in verschillende vorm (gepoft, gebakken, krieltjes aan een spies)
    Echt bbq-en met sauzen, brood, kruidenboter doen we eigenlijk niet.
    Het is dat mijn kinderen niet van soep houden anders hadden we dat meer gegeten, is ook lekker met dit weer.

6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik vind koken niet leuk, en AVG niet lekker dus als ik de kans krijg grijp ik elke gelegenheid aan om dit niet te hoeven koken. Met dit warme weer gaat hier de bbq elke dag aan en eten we naast het vlees elke dag andere zelfgemaakte salades (rauwkost, aardappelsalade, pastasalade). Op de bbq gaat ook groente zoals mais, aubergine, courgette en een aardappel om te poffen en ik maak elke ochtend een grote bak fruitsalade voor de hele dag en die gaat in de avond ook op tafel.
    Wat ik zelf ook lekker vind met dit weer is wit brood met aardbeien erop maar dat vinden man en zoon geen maaltijd dus dat eet ik nu elke dag in de middag.

7. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Er schiet me met nog een simpele snelle maaltijd te binnen die ik regelmatig maak met warm weer. Turks brood doormiddensnijden. Besmeren met een mix van; pot kant en klare pastasaus, gesnippert uitje, kleine blokjes aubergine, courgette, tomaat, knoflook, gele rode en groene paprika. Brood dicht doen en 15 minuutjes in de oven op 160 graden. Hier altijd een succes!

tessa321 en Beaujuulais vinden dit leuk.
  8. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Dit soort dingen doen wij inderdaad ook en je kan enorm variëren.

DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina