Nieuwe school, nieuw kind

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mam0523, 2 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mam0523

Mam0523 Niet meer actief

#1 Mam0523, 2 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 sep 2016
    Ik heb eerder eens een topic geopend over de schoolwissel van mijn dochter..
    Waar ik ook aangaf dat we last-minute nog een keuze hebben gemaakt voor een andere school.

De eerste week zit er bijna op, en wat een verademing! Ze slaapt super, wordt vrolijk wakker, heeft ZIN in school (gister moest ze eerder weg ivm tandarts en een half uur voordat de school uit was, waren we klaar..ze wilde het liefst weer terug naar school!)

Van een lusteloos meisje, die 's nachts wakker ligt door school, ziek wordt door school, tegen depressief aan, is ze terugveranderd in het meisje die ik ken!
    Op haar oude school was ze teruggetrokken en stil, terwijl haar nieuwe juf zegt dat ze niks terugziet van een verlegen meisje. Ze praat voor de klas, mengt zich in gesprekken, heeft al nieuwe vriendinnen. Maar ook thuis is ze ineens zo zelfstandig. Eerder was alles strijd; aankleden, douchen, veters strikken, eten...alles.

Wat een heerlijke school is dit, met leuke leerkrachten en rust in de klas. De kinderen gaan respectvol met elkaar om.
    Ze hoeft niet meer onzeker te zijn, want als haar iets niet lukt, wordt ze door zowel de juf als leerlingen gerustgesteld dat ze het niet alleen hoeft te doen...
    Voorheen raakte ze dan in complete paniek.

Het is de eerste week, dus wellicht vroeg voor conclusies. Maar ze is al zo veranderd in positieve zin..het is in ieder geval een geweldige start.

Wat ben ik trots op haar!

Een opgeluchte mama:)

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wat goed om te horen, wat een verschil!
    Mijn kinderen zijn ook overgestapt naar een andere school en tot nu toe is het ook een grote verbetering. Nu had mijn dochter niet echt problemen op haar oude school, maar mijn zoontje wel.
    Hij zegt zelf ook dat ze op deze school op een leukere manier leren. Zelf zie ik ook veel verschil. Het is een totaal andere vorm van onderwijs en natuurlijk is er op iedere school wel wat, maar ik heb het gevoel dat ze hier veel meer op hun plaats zitten.
    Ze hebben er nu bijna 2 schoolweken op zitten en hadden voor de vakantie een paar dagen meegedraaid.

3. Hobbelpaardje

Hobbelpaardje Actief lid

23 aug 2014
    189
    139
    43
    NULL
    NULL
    Wat fijn zeg!

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    wat goed zeg!
    als je kind met plezier naar school gaat is zo'n opluchting.

5. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Wat fijn dat ze nu wel met plezier gaat! Hier hadden we op verandering gehoopt, eindelijk groep 3, maar hier weer terug bij af....

Deel Deze Pagina