bkr vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door MvN, 15 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Hoi Hoi,

Heb even een vraag, tijd geleden veel problemen gehad met tmobile aangezien hun dingen factureerden die niet klopte. Dus zeiden ze dat ze me aan gingen melden bij bkr een negatieve notering :x:x

Eergister heb ik een abbonement genomen bij KPN deze werd gewoon geaccepteerd en gebruik die telefoon nu.

Maar nu las ik dus overal dat je bij negatieve bkr geen telefoonabbo kan afsluiten en geen hypotheek.

Betekend dit nu dat ik toch neit negatief sta? want wij gingen telkens geen huis kopen omdat we dachten negatief te staan.

2. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Via je bank kan je bij het BKR je gegevens opvragen waar je mee geregistreerd staat. Kost om en nabij de 10 euro, en dan stuurt het BKR het per post naar je toe. Ook kan je zelf op afspraak bij het BKR langs om de gegevans persoonlijk op te halen.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    BKR - Bureau Krediet Registratie Tiel

"U kunt uw gegevens opvragen via iedere bank in Nederland, ook als u hier geen klant bent. Het opvragen van uw gegevens doet u als volgt:
    Bij iedere bank in Nederland ligt een consumentenbrochure 'Wat doet BKR voor mij?' Aan deze brochure is een aanvraagformulier gehecht. Dit aanvraagformulier vult u in.
    U overhandigt het ingevulde formulier aan de bankmedewerker en identificeert zich met een geldig identiteitsbewijs.
    U betaalt de bankmedewerker € 4,95. Dit zijn de kosten voor het doen van een inzage.
    De bank stuurt het ingevulde aanvraagformulier naar BKR. Normaal gesproken ontvangt u binnen zeven werkdagen het gevraagde overzicht op het opgegeven adres.

U kunt uw gegevens ook bij ons in Tiel ophalen. Maakt u dan wel minstens vijf dagen van tevoren telefonisch een afspraak met de afdeling Inlichtingen & Inzage. Alleen zo kunnen wij ervoor zorgen dat u uw gegevens direct kunt meenemen. Net als bij de bank is het betalen van € 4,95 en identificatie verplicht. Voor het maken van een afspraak kunt u ons op werkdagen bereiken tussen 8.30 en 17.00 uur via het telefoonnummer 0900 - 257 84 35 (€ 0,15 per minuut)."

4. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Of je staat niet aangemeld of je staat NOG niet aangemeld..

Ik heb namelijk bkr en ik krijg geen abbo :)

5. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Trouwens, afgelopen zaterdag ging het in kassa over t mobile en BKR. Misschien dat je die uitzending ergens kan terug zien?

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mocht er evt wel een negatieve notering staan en je kunt aantonen dat Tmobile fouten heeft gemaakt, dan dienen zij die notering weer te laten schrappen!!!!
    En zelfs met negatieve notering kun je nog wel een hypotheek krijgen hoor, alleen niet iedere bank zal dat willen doen. En als je een goede reden (met bewijzen natuurlijk) hebt waarom die negatieve notering er staat, dan wil een bank ook nog wel eens positiever reageren.

7. MvN

MvN Niet meer actief

Dan ga ik het opvragen inderdaad.. ik vond het ook zo raar dat het abbonement is goedgekeurd!! Want naar mijn weten is dat je nooit een abbo krijg met nega bkr.

8. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Het ligt er helemaal aan wat voor een notering je hebt om een huis te kunnen kopen. Of een abbo te kunnen nemen. Er zijn namelijk verschillende gradaties in een bkr notering.

En volgens mij hoef je nu niet meer tebetalen om je gegevns op te vragen. Ik moet het a.s Zaterdag nog even doen. Wij willen namelijk een huisje gaan kopen.

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ach, T-mobile.... breek me de bek er niet over open!
    Mijn vriend heeft ook veel problemen met deze provider gehad en had na een lange tijd er genoeg van en heeft niet meer betaald.
    Dit is in maart 2009 gebeurt en hij heeft in januari 2010 nog gewoon een internet abbo afkunnen sluiten.

En dat terwijl we al verschillende brieven gehad hebben over BKR registratie!
    Inmiddels is er een rechtzaak geweest tussen mijn vriend en T-mobile en die hebben wij dik gewonnen! T-mobile had zoveel fouten gemaakt, tevens het incasso bureau die hun ingeschakeld hadden, dus de rechter heeft het allemaal kwijt gescholden, op de gerechtelijke kosten na. Aangezien wij de gene waren die "het" hebben laten gebeuren, door niet verder te betalen. Maar de kantonrechter zag mede door bewijs van ons, dat er zoveel fouten gemaakt werden, dat idd facturen niet meer klopte.
    Plus het incasso bureau, dat in 29 dagen na de laatste brief van T-mobile even 750,- aan incasso kosten betekend hadden. Terwijl het wettelijk afhankelijk is van het schuldbedrag.
    Uiteindelijk had het incasso bureau "maar" 150,- euro in rekening mogen brengen. Daar zit een groot verschil in.

10. MvN

MvN Niet meer actief

pfff wat een geld!

Het is dus zo dat ze zoveel brieven kunnen sturen over bkr, maar dat ze het niet altijd doen?

Anders had ie nooit een abbonement kunnen afsluiten en ik ook niet?

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Yep! T-mobile is er sowieso lax in.
    Zo had mijn vriend ook een brief gekregen dat zijn abbo dus afgesloten zou worden. Nou prima! Dit duurde nog dik een maand!!!
    Daarna werd hij omgezet in prepaid, kortom hij had zijn eigen nummer alsnog, dus maakt iemand dat uit?!

Ik heb zelf een abbo bij vodafone, maar vorige maand is er iets mis gegaan met de betaling.
    Ik kreeg een brief en daar stond in per 4 april wordt je tel afgesloten. Ik heb hier over gebeld en gevraagd of het mogelijk was, dat ik iets later kon betalen. Nee, dit ging niet, want alles stond al in het systeem, ondanks dat ik een trouwe klant was en al jaren netjes betaalde.. Tja, ze moeten een lijn trekken natuurlijk!
    En ja hoor... per 4 april afgesloten en niets geen prepaid....

Er zit zooo veel verschil in providers. Persoonlijk vind ik vodafone echt een fijne provider.

12. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    ook hier bkr

en toch abbo via hi

13. MvN

MvN Niet meer actief

En jij heb nega bkr? Kreeg je wel nog een lening oid?

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

het ligt echt aan de notering

heb je een a1 notering krijg je wel een tel abbo maar gaan 9 van de 10 hypotheek verstrekkers als mega moeilijk doen.

pas bij een a2 krijg je geen tel abbo.

verder heb je nog een c en een e notering

15. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Klopt. Het ligt aan de notering, maar als jij als wanbetaler wordt gezien bij een abonnement, dan kun je daarna (bijna) nooit meer een nieuwe aansluiten tot je van je BKR af bent. Er zitten uitzonderingen bij uiteraard, maar als ik kijk naar het verhaal van mijn vriend en T-mobile en nu TS en T-mobile, en het indicentje met mezelf en Vodafone, dan zie ik toch sterke verschillen tussen T-mobile en Vodafone.

16. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hoi meiden,

Ik sta (dankzij een ex) zwaar geregistreerd bij het bkr.....
    Echt zwaar ik geloof nr. 4 voor onvindbaar....

Maar ik kon vorig jaar ook gewoon een abbo afsluiten bij kpn hoor.
    dus bij de èèn kan het wel en de ander niet.

Ik snap het ook niet.

Liefs

17. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

lastig zeg is dit de bkr
    ik heb het ook gehad dankzij een ex toen
    gelukkig ben ik er vanaf omdat het zijn fout was en niet de mijne en ik alle papieren heb kunnen aan tonen
    binnen ongeveer 5 jaar ben je van de bkr melding af en je kan altijd via je eigen bank aan vragen of je bkr gemeld staat beltaaj een kleine bijdrage en dan word het je thuis op gestuurd..

18. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Het is wel zo dat je geen hypotheek kunt krijgen met welke bkr registratie dan ook. Als je bijvoorbeeld rood op je rekening kunt staan krijg je daar ook een bkr registratie van, je moet dit dan eerst opheffen (dit credit) zodat je registratie weg is en dan kan je pas een hypotheek nemen. Nadat je deze hebt kan je weer gewoon credit aanvragen, beetje krom maar zo werkt het.

19. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Dat klopt niet helemaal.
    Hier ook een roodsta mogelijkheid, en heb in het verleden een doorlopend krediet gehad. Maar toch was een hypotheek geen probleem.

20. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    @ Lad: Dat was hier ook niet zo hoor. Mijn man en ik hebben allebei de mogelijkheid om rood te staan op onze betaal rekeningen, maar dit was voor de aanvraag van de hypotheek geen probleem.

Deel Deze Pagina