Haj meiden, ik heb een zoontje van bijna 2 (in Oktober) en heet Lorenzo. Nou al heel lang 1 groot probleem ETEN hij eet gewoon niet graag en als je eindelijk denk dat iej wat gaat eten dan is het 1 hap, het enigste wat ie erg lekker vindt is vlees (Gehaktballen, slavinken) dat soort dingen, Mijn twee buur kindje ook zijn leeftijd verheugen zich gewoon op het eten en willen soms nog wel meer. Hij wil dan ook geen 1 hap groeten of aardappelen. Ook niet zelf want hij eet gewoon zelf. Danoontjes 1 hap klaar, maar koekjes en snoepjes lust die de heledag wel, sochtend zelf 1 boterham krijg k er met moeite in. het had ook geen zin om geen snoepje of koekje te geven nou dan eet iej niet. Heb hem nog laten wegen bij CB maar gewoon normaal gewicht 12 kilo was het toen iemand tips is dit normaal, die kleine is niet mager maar wel een echte draadnagel geen grammetje vet. (nooit geweest) TIPS erg hard nodig bedankt voor lezen meiden
tja gewoon altijd op vaste tijden aan tafel eten. Eet hij wat dan is het mooi en anders wachten tot je klaar bent. Tussendoor 's morgens en 's middags 1 koekje of snoepje en niet teveel laten drinken. Gewoon wel een toetje na het eten geven en bord met vlees en aardappels ,groenten klaar zetten. Wat hij eet dat eet hij en meer kun je niet doen. Er zijn heeeel veeel kinderen die weinig eten. Emma begint langzamerhand iets beter te eten.
KLinkt makkelijk, maar laat het los. Quinn eet al vanaf 9 maanden nouwelijks tot niet zijn avond eten, meer niet dan wel. Wij hebben ook met onze handen in het haar gezeten, maar we zijn nu op het punt gekomen,laat het maar, ze hongeren zichzelf echt niet uit. Wees dus blij met iedere hap die ze eten, en wat ze niet eten, jammer dan. Wij hebben nu wel voor om zijn avond eten te stimuleren een beloningsysteem. Maar ook dan nog, eet hij niet, prima, maar we merken nu wel resultaat. Proeven is hier al een stikker, omdat hij eerst dat al helemaal niet deed. Probeer eens een week op te schrijven wat hij eet, zal waarschijnlijk best nog wat zijn. Wat je ook kan doen, is een bakje maken met groente/fruit wat je een dag kan laten staan, of een halve dag, zodat hij op zijn tijd een stukje kan nemen. Zo krijgt hij toch wat gezonds binnen. Hopelijk heb je er wat aan
Bedankt voor julliej reacties! Ja hier is het ook al MAANDEN aan de gang en ik denk eigenlijk voor een stikkerstisteem te klein is. (Sorry voor taal foute erg dislectie) Ik wou wel eens dat ik bord geprakt met aardappelen en groeten at. maar ook dat heb geen zin om allen dat voor zijn neus te zetten want dan eet iej gewoon niet. en ziet hij dat wij wel vlees hebben en dan hebben we de poppen aan dansen. Lekkeren dingen enigste wat iej wil. Wat iej wel heel veel eet en gezond is is komkommer. het is idd moeilijk om je er bij neer te leggen. Ik denk ook beetje dat die de bouw van mij heb ben lang en dun en hij ook nog nooit grammetje vet gehad ook niet als baby. erg moeilijk dus. soms denk ik je krijg geen koekiej helemaal niks maar dan eet iej dus ook niks en lig ik toch niet lekker in me bed savonds. en over drinken hij drinkt zooooooooooooo veel ene kant gelukkig maar maar wel 5 tot 6 flessen van 250 ML maar hij vraag daar ook gewoon om omdat iej dat gewoon wil. ook al geprobeerd geen drinken voor of bij eten ook dat werkte helaas niet. bedankt meiden