Haha, ja ik ook. Hier dus ook altijd gewoon broodjes. Maar wel altijd met ei, dat is zo langzamerhand traditie. Wij smeren ze altijd onderweg. We hebben zo'n koelbox die in de auto op de stroom kan (klein formaat, niet zo'n groot campingding), dus daar gaat het beleg en boter, drinken etc. in.
Haha vandaar de mc donalds. Wij hebben daar ook niet de tijd en zin in. Ook niet echt de ruimte in de auto. De koeltas staat bij mijn voeten voorin. De overnachtingstas met daar naast de zak met broodjes en lekkere dingen daar naast.
Ik doe dat de avond van te voren. Kunnen we alles goed koud verpakken. De vakantiespullen zelf hoef ik de avond van te voren niks meer aan te doen, dus dan heb ik tijd genoeg.
Dat gaat wel goed hier. Ik snij ze in niet te grote repen en heb wel echt een flinke bak in onze koeltas dan. Ik geloof dat we op de heenreis 3x een stukje miljonairskoek hebben gegeten (op 9 uur reistijd) en de tweede dag op zo’n 5 uur reistijd 2x. Vanaf woensdag aan de koek begonnen en hij is gisteren pas op gegaan. Maar scheelt dat ik nog genoeg andere eten bij me heb, waardoor we er niet van blijven eten. Van de sushi bij de lunch zitten we ook echt wel even goed vol bv.
De miljonairskoek staat een dag eerder al klaar. De sushi bestellen we de avond van tevoren. Wraps had ik ook al gemaakt en per stuk verpakt klaar liggen. Alle ingepakte spullen, op bv toiletartikelen na, staan al in de woonkamer klaar. Eten wat buiten de koelkast kan, staat al klaar in een shopper. ‘s Morgens een kwestie van de gekoelde producten in de koeltas stoppen. Kost allemaal nauwelijks extra tijd. En mijn huis ga ik niet extra opruimen of poetsen voor ik weg ga. Dat vind ik zonde van mijn tijd. Als we thuis komen zit ik toch met een hoop zooi en was en is het meteen weer een bende. Dus dan kan ik sowieso aan de slag. En verder zijn we niet thuis en kan het op wat stof na, ook niet vies worden. Dus zou niet weten waarom ik daar extra tijd in moet stoppen.
Ik ben de avond voor vertrek altijd blij als ik eindelijk zit na al dat geren de hele dag. Ik vind het bewonderenswaardig dat je dan nog zin hebt om lekkere hapjes te maken. En daarbij: kom niet aan het broodje ei onderweg van mijn gezin wanneer we op vakantie gaan. Dat is zo ongeveer heilig hier
Dat doe ik ook niet, het is geen rommel als we vertrekken, maar ik ga zeker niet alles extra poetsen. Niemand die het ziet. Alleen de avond voor we vertrekken even de wc's schoonmaken zodat die fris zijn.
Ik doe altijd bolletjes en broodjes met name voor “ontbijt” (rond 7-8) Voor lunch doe ik pannenkoeken voor de kinderen en pastasalade voor ons (eet oudste ook wel) Aardbeien/meloen Rauwkost Vaak nog een quiche ofzo
Ik neem altijd de vrijdag voor we gaan vrij (zaterdagnacht rijden we) mijn man is dan ook vrij dus die doet de kinderen en ik doe inpakken (al staat het meeste al wel klaar) en opruimen. Op zaterdag schoonmaken en hapjes maken. Mijn man pakt de auto in de avond in. Ik doe precies wat mijn ouders deden haha.
Pistolets met ei passen hier ook prima bij hoor. Maar wij verdelen het inpakken goed, beginnen niet de dag van te voren pas. En wij maken van het eten graag een feestje, iets om naar uit te kijken.
Nee die 10 uur en 7 uur reken ik heel ruim inclusief verschillende keren een stop en we hebben áltijd file. Goede tips. Thanks.
Dat was ook mijn gedachte Hoewel een wapen besmetten natuurlijk net zo snel gaat als een boterham smeren. Maar gehaktballen maken en spiesjes marineren en vakken ga ik niet aan beginnen hoor. En mijn kinderen eten het liefst bruine bollen met pasta... dus tja. Er gaat nog een bakje spoeptomaatjes en komkommers mee. Maar veel culinairder dan dat wordt het niet vrees ik.
Gekookte eieren wel een idee om mee te nemen wij moeten ook een eind (eerst weekend Oostenrijk, dan door naar Kroatië. Terug waarschijnlijk in 1x) Sinds dit jaar hebben wij ook een koelbox
Jeugdsentiment: wij hadden vroeger ook altijd een gekookt eitje onderweg naar Frankrijk of Oostenrijk. Ik moet lachen om de uitspraak: wat doen we onszelf aan. Ik vond drie dagen Center Parcs al een hele volksverhuizing. Hier wel een gekkie die het huis helemaal compleet schoon achterlaat (wassen weggewerkt, gestofzuigd en gedweild etc.) Maar bij mij is een schoon en opgeruimd huis ook echt rust in mijn hoofd. En het zal zeker uitmaken dat wij geen grotere kinderen hebben. Ik zou vooral denken aan voldoende drinken voor de eerste uurtjes en naast broodjes aan snacks zoals kaasstengels, nootjes, wortels, cherry tomaten, druiven, snoepjes etc. Veel plezier @Iertje81
Broodjes gebakken ei Knakworst in blardeeg Wraps met rucola en carpaccio Wraps met kruidenkaas ham Koude pannenkoeken Gehaktballetjes Komkommer Watermeloen Bananenbrood Zoute stengels Pringles Noten
Wij zijn nu onderweg naar zuid Frankrijk en zitten nu bij ons hotel voor onze overnachting. Ik heb gister gemaakt/ gekocht - pannenkoeken - blokjes kaas, worst en fuet - wraps met carpaccio - wraps met ham. - mini komkommer, tomaatjes en paprika. Ik heb eitjes gekookt, kaas, ham, sla, roomboter en mayo meegenomen en heerlijke bollen ‘gezond’ gemaakt voor de lunch. Voor de kids had ik tasjes gemaakt met 2x drinken, 1 koekje, bifi worstjes, kauwgom, snack a jack mini’s en rozijntjes. Zo konden ze zelf kiezen wanneer ze wat gingen eten en had ik meer rust We hadden zoveel dat we de restjes net als avond eten hebben gegeten en dus niet uit eten zijn gegaan. Perfect, want zijn echt kapot van de reis.