Wintersport in Tsjechië?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Rozebeer, 19 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Zijn er mensen die in Tsjechië op wintersport zijn geweest? Tips zijn welkom zowel van gebieden als hotels etc. Wij zijn beginners.

Kramertje vindt dit leuk.
  2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Ik ben er een paar jaar terug een aantal keren geweest, wij zaten in Rokytnice, maar de grotere plaatsen in de buurt waren Harachov en Spyndleruv Mlyn. Wij zijn geen geweldige skiërs en vonden het er erg leuk, maar ik denk dat gevorderde skiërs er niet heel enthousiast over zullen zijn. De pistes zijn niet heel spectaculair en het gebied is ook niet helemaal sneeuwzeker. Ik heb er best wat keer weinig kunnen skiën. Het is ook geen mega apres-ski gebied. Als je echt naar een typische wintersportbestemming zoekt denk ik dat er andere bestemmingen zijn die beter geschikt zijn. Wil je een leuke ‘wintervakantie’, met mooie bossen, gezellig wandelingen, leuke plaatsen, gezellige kroegjes en restaurantjes, enzv, dan is het een leuk gebied.

3. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    En prijstechnisch?

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Ik was er echt een flink tijdje terug, 10 jaar geleden of zo. Toen was het allemaal wel een stukje goedkoper dan hier, en zeker een heel stuk goedkoper dan skigebieden in Frankrijk/Zwitserland/Oostenrijk. Maar goed, qua skigebied dus ook niet echt van hetzelfde kaliber ;).

Rozebeer vindt dit leuk.
  5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik ben als tiener zijnde ooit met een vriendin naar Harachov geweest, hadden een appartement aan de skipiste voor €5 per persoon per nacht. :roflmao:
    Vergeleken bij Oostenrijk en Zwitserland kan je amper skiën, je hebt maar een paar pistes. Maat voor beginners is dat meer dan genoeg.
    Wel waren er toendertijd sneeuwkanonnen, dus dat is fijn indien er geen of weinig sneeuw ligt.
    Verder kostte het toendertijd geen drol om uit eten te gaan en had je tijdens happy hour cocktails voor 50 cent. Op de piste was een rum cola ook nog geen €2. Dus we konden spontaan slalommen als de beste.
    Heb daar echt een geweldige wintersport gehad. :D

Rozebeer vindt dit leuk.
  6. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Klinkt superleuk, ik ga t gewoon s uitzoeken voor komende voorjaarsvakantie

Deel Deze Pagina