tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marscha, 14 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marscha

Marscha Niet meer actief

M'n dochtertje is sinds 3 dagen erg huilerig. slaapt overdag steeds maar max een uurtje en is dan erg wakker en wil erbij zijn. Is absoluut geen probleem, ze vermaakt zich wel even in de box en we spelen wat met haar dan maar ook huilt ze wanneer ze denkt dat ze alleen is.

Bijv. in de auto als je op een weg rijd waar geen lampen zijn in de avond dan is het donker en begint ze te huilen, of als je jezelf even te lang niet laat zien bij de box.

Ook is ze soms helemaal niet meer troostbaar terwijl je haar bij je hebt... heel raar! Ze heeft dan een heel akelig abnormaal huiltje dat ik nog niet vaker heb gehoord. Het lijkt alsof ze pijn heeft maar k weet niet wat.

Drinken gaat slecht. Ze drinkt amper tot niet. En als je haar de fles geeft begint ze vrijwel meteen te huilen en te hoesten alsof ze zich verslikt terwijl ze dus niets op heeft... Ik hou van de 200 ml vaak 100 over of meer... En ik krijg er ECHT niets meer in, ze houdt stijf haar lippen op mekaar en als ik toch doorduw gaat ze huilen of als ik de fles net zo lang tegen haar lippen hou tot ze haar mond open doet, huilt ze ook. Ze wil gewoon niet drinken.

Ik geef haar elke 4 of 5 uur voeding, dat gaat verder wel goed en snachts slaapt ze de ene keer van 11 tot de volgende ochtend 10 uur en de andere keer wil ze elke 3 uur ineens aandacht. maar dan ook absoluut geen fles... gewoon huilen huilen huilen en als je haar eruit haalt is ze stil, geef je haar de fles gaat ze huilen...?

Heeft iemand dit ook meegemaakt, vind dit wel zooo vreemd! Meestal zijn babies te troosten met de fles...

2. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Wat vervelend joh. Je wilt haar zo graag helpen maar hoe?

Tandjes zou kunnen?
    Plast ze voldoende?
    Koorst?

Ik ben zelf nogal een voorstander van regelmaat misschien is dat nog idee? Misschien huilt ze juist wel omdat ze zo moe is?

3. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik heb regelmaat.

smorgens vroeg fles
    slapen tot ze weer wakker word uitzichzelf dan weer de fles
    4 uur slapen
    spelen tot ze honger heeft
    fles
    3,5 uur slapen
    smiddags anderhalf uur samen wandelen of iets anders doen samen
    dan weer de fles.
    slapen tot 10
    lekker spelenderwijs naar het badje toe
    lekker badderen en tussen half 11 en half 12 de laatste fles.

En dan komt het er opneer dat ze meestal tussen de 5 en de 6 uur een fles krijgt. Dat ging prima. Die dronk ze meestal helemaal leeg en soms hield ze een klein bodempje over. Maar ze huilde nooit tijdens het geven van de fles, daar keek ze juist naar uit.

En die regelmaat was altijd goed. Tot 3 dagen geleden toen begon ze ineens zo te jammeren. Maar het lijkt me veel te vroeg voor tandjes...

Ik heb proberen te kijken in dr mond maar dan steekt ze haar tong naar buiten haha dus dat helpt ook niets.

Ze heeft geen koorts. meestal zo rond de 37.2 dus ze heeft het lekker warm ook.

Dikke zware plasluiers dus dat is ook oke.

Poepen vaak 1 of 2 grote luiers per dag. Geen diaree gewoon normaal.

Snap er echt niets van.

Snachts daarintegen slaapt ze echt geweldig weer de laatste 2 dagen.

gister van half 12 tot 10
    vandaag van half 11 tot 5.

4. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Het is idd erg vroeg voor tandjes maar ja het kan wel. Voor de rest zou ik het ook niet weten. Misschien een sprongetje? Hopelijk gaat het snel weer beter. Hou me op te hoogte ik ben benieuwd hoe het verder gaat met je dochter.

5. Marscha

Marscha Niet meer actief

Mn moeder constateerde 1 doorkomend tandje boven...

tsjonge wel vroeg hoor... Maarja ik heb druppels gehaald VSM Chamodent ofzo. Hopen dat het helpt!

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hoe kun je zien of er tandjes doorkomen dan?

Want mijn zoontje is de laatste tijd erg veel aan t kwijlen, rode wangen en ook moeilijk doen met de fles aanhappen zeg maar..

7. Marscha

Marscha Niet meer actief

Mijn moeder die heeft met haar vinger gevoeld langs de rand. Ik voelde zelf ook wel wat maar wist niet of dat een tandje was. Volgens haar was dat een doorkomend tandje.

Zien kunnen we niet want dan moeten we dingen forceren en dat doet haar pijn en als we het voorzichtig doen dan steekt ze haar tong uit hahahaha

Ze kwijlt inderdaad ook heel veel en heeft rode wangetjes. Geen koorts...

8. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Eerst wordt het tandvlees wat dikker en rood. Daarna zie je een wit streepje. En als het tandje er een keer door is dan voel je dat wel hoor.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Die dingen heeft Fae ook weken en weken gehad. Uiteindelijk ook 3 weken erg slecht gegeten. Verder viel ze echt aan op haar bijtring, maar ook op onze vingers! En op bordjes etc. Dit was rond de 3 maanden zo'n beetje.
    Ze had ook rode wangen, zurige luiers en ik voelde dus ook duidelijk wat.. dacht ik. Zag ook een wit puntje ter hoogte van haar hoektandje dan.
    Maar er zijn nog steeds geen tandjes hier. En ze eet inmiddels weer normaal. Dus wat het geweest is? Een sprong? Een fase? Ik weet het niet. Maar ik ben wel een keertje extra gaan wegen etc, maar ze groeide gewoon goed.
    Ik heb trouwens ook chamodent en dentinox gebruikt. Ik dacht echt dat dat werkte. Maar zoals gezegd, nog steeds geen tandjes en we zijn dus alweer bijna 2 maanden verder...

in elk geval sterkte en succes voor jullie!

10. Marscha

Marscha Niet meer actief

ik zie 2 witte streepjes bij de onderkant. de voortandjes kan dat?

aan de bovenkant voel ik alleen een scherp stukje maar verder niet.

ze kwijlt echt ENORM veel en heeft altijd zulke rode wangetjes dat de rest van haar gezicht erg wit lijkt terwijl dat niet zo is...

nu weet k het niet zeker meer hoor

11. Marscha

Marscha Niet meer actief

ja ze valt ook aan hier op alles. als ik niet oppas eet ze haar t shirt nog op ook want daar zit ze ook aan te sabbelen.

ze gaat wel enorm snel. ze rolt al om van haar rug op haar buik en kijkt dan helemaal omhoog naar je vanuit de box. ze grijpt alles vast en is heel intelligent. als je haar roept herkent ze je stem en kijkt ze meteen om. en als ik haar in de schommelstoel zet kijkt ze tv en speelt ze met haar speeltjes...

De maxicosi zit niet lekker meer met een babyzitje erin. babyzitje eruit gehaald en ineens geen huilende baby meer naast me in de auto, terwijl die eigenlijk pas bij 3 maanden eruit mag...

ik wilde eigenlijk beginnen met potjes al omdat ze zo fel reageert en alles wil eten maar omdat mensen in het forum zo fel reageerde heb ik het niet gedaan. volgens het CB mag ik met haar beginnen vanaf dat ze 3 maanden is. stoelgang gaat regelmatig en de darmkrampjes zijn al een maand helemaal over.

Dus ik wacht braaf tot kerst en dan begin ik voor het eerst voorzichtig met wat hapjes uit een potje, kijken hoe dat gaat.

12. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    is volgens mij vrij normaal hoor...hoort beetje bij de leeftijd...en gaat vanzelf weer over...Rubin heeft dit ook gehad...lekker bij je nemen..het is niet altijd honger...soms is het gewoon MAMAhonger

13. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    oja met de potjes zou ik nog even wachten..maar ja dat vind ik...als je met wat vaster voedsel wil beginnen zou ik dat doen met wat rijstebloem in de fles (maar beter nog even maandje (of anderhalf) wachten hoor ;))

14. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ja die discussie heb k hier al gehad en das toen wat uit de hand gelopen. ik volg gewoon braaf het CB haha.

15. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    zit rond de 11 weken geen sprongetje?

kan idd ook te maken hebben met tandjes! misschien een combi van allebei, wij roepen al 3 maanden dat hij tandjes krijgt. maar nog steeds niets te bekennen wel alle tekens.

enne ik zou echt niet alles braaf volgen van het CB volg je hart.. het CB heeft vaker rare gewoontes vind ik zo.
    maar ik zou wel even wachten tot je beeb 3.5 - 4 maanden is en dan potjes geven.
    sorry dak het zeg maar 2.5 maand is nog zo klein!dus ik zou ook nog geen rijstebloem geven,

wow ze is wel een vlotte nu al kunnen rollen :D

16. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik dacht ook aan een sprongetje...klinkt nl wel vrij bekend...

17. Marscha

Marscha Niet meer actief

nee ik doe het ook niet nu, met kerst is ze 3 maanden en dan probeer ik het, kijken hoe het gaat.

Ja ze is zeker een vlotte dame, alles gaat zo vreselijk snel dat k moet genieten van alles wat ze doet. voor ej het weet is het over!

18. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    3 maanden is nog best vroeg...ik ben er niet fel op tegen ofzo je moet het zelf weten maar met 4 maanden met fruit beginnen is vroeg zat...de darmpjes zijn nu nog niet aan potjes toe..ik denk dat je dochter gewoon in een sprongetje zit...dat scherpe aan de bovenkant dat hoort..zijn denk ik nog geen tandjes..meestal krijgen ze eerst onder tandjes..

19. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)

20. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    alsof ik het over mijn meisje geschreven heb, hier precies het zelfde! cb zei tegen mij ook dat er waarschijnlijk een tandje aan komt..

ook hier is ons geadviseerd om tot kerst te wachten, en dan potjes proberen..

Deel Deze Pagina