Oh en voor de mensen die alles dreigen weg te gooien zodra er een datum op staat nog even leuk leesvoer: GEEF! om voedsel | Geef! Café
Dan gebruik ik mijn neus. Als het goed ruikt eten we het op ruikt het anders dan anders dan gooi ik het weg. Die krieltjes kan je trouwens ook in de vriezer leggen. Dan maakt het niet uit of ze over de datum zijn en kan je ze een maand later als nog eten.
En nu we het er toch over hebben... Ik ga even de beurse en zelfs al wat zachte appels door de blender doen. Nouja, de beurse stukken in de prullenbak.. Maar oude appels kunnen best in de blender. In het kader van minder eten weggooien dus
Inderdaad kijken of het pakje/zakje bol staat dan gelijk weggooien. Anders even ruiken en als je maar iets niet vertrouwd weggooien! Het is het niet waard om de rest van de dag op de pot te bivakkeren..
gewoon eten. ik eet ook rustig dingen die over datum zijn. ik vind het vreselijk hoeveel eten er zo weggegooid wordt. gebruik je zintuigen en gezond verstand. alleen filet kijk ik goed mee uit en kip, is gauw zuur. maar eigenlijk krijgt eten hier geen kans over datum te gaan. ik koop goed in en plan goed wat wanneer op moet
Als het er nog goed uitziet en het ruikt niet vreemd, eet ik het gewoon op hoor! Vind het vreselijk zonde als eten weggegooid word! Maar bij ons komt dat eigenlijk zelden of nooit voor: hier is het al op voordat het de kast in gaat (bij wijze van spreke dan hè).
Als ze nog goed ruiken kun je het gewoon eten hoor, ik ben alleen voorzichtiger met kip op dat gebied, maar als het er nog goed uitziet en ruikt eet ik het gewoon, kan echt niet zoveel kwaad.
Kan gewoon....weet van een kennis dat ze van de voedselbank niks anders krijgt dan wat precies aan of net over de datum is
hier eet ik gerust dingen over de datum.. vroeger bij voedselbank gezeten en sindsdien heel makkelijk in geworden hoor! ruikt het goed en ziet het er niet raar uit eten wij het nog gewoon..
die krieltjes in een zakje gaan (bijna) altijd bol staan als ze niet goed meer zijn.. heb maar 1 keer gehad dat de verpakking er normaal uit zag en toen ik hem open trok een lucht er vanaf, pfiew niet te harden. Was maar 1 dag over data
Haha dat doe ik ook dus... Want anders proeft ie er altijd wel iets geks aan... Typisch genoeg Overigens heb hem vorige keer eens gevraagd of als de melk overduidelijk zuur ruikt maar volgens de houdbaarheidsdatum goed zou moeten zijn.. Of hij het dan wel opdrinkt... Sinds die tijd veel minder gezeur over houdbaarheidsdata
Even ruiken en of proeven dan kom je een heel eind. Soms gebruik ik dingen echt niet terwijl de datum nog een aantal dagen verder is.