Hallo dames. Ik zit met een probleem en ik kan geen antwoorden vinden via google. Vanaf week 6 voel ik me niet al te best. Eerst hielpen broodjes met pindakaas tegen de misselijkheid, toen waren het chocolade paaseieren (natuurlijk de melk en de witte smaak) toen werden het afbakbroodjes met kaas en de kaassituatie is nogsteeds gebleven. Nu heb ik de paaseieren de deir gewezen en ook de broodjes pindakaas kan ik niet meer verdragen...brood (vooral wit) met kaas (de light variant vind ik nu niet meer te eten) zijn nog in trek. Ik ben normaal echt iemand die op mijn gewicht en eten let. Ik eet altijd zo gezond mogelijk maar het lukt me gewoon niet... Ik lees altijd dat je eigenlijk moet kunnen leven op hetgeen wat je voorr je zwangerschap at... dit at ik altijd: Sochtend: 2 sneetjes brood met 1x beleg + glas thee 10.00 1 stuk fruit 12.00 2 sneetjes brood met 1x beleg + dglas water of thee 1500 1 stuk fruit Savonds bord eten + vla Savonfs nog koekje met wat te drinken Ik heb dit eetpatroon destijds aangeleerd toen ik bij de dietist liep...tot nog toe hield ik dit aardig vol... maar momenteel niet... ik merk dat ik ga snaaien, dat ik steeds een draai in mn maag heb en soms zelfs een knorrende buik heb. Dus ja, wat ga je dan doen? Juist, slechte dingen snaaien!! Wat kan ik veranderen om snaaien te voorkomen?? Gr maartje * ondanks mijn slechte eetpatroon van de afgelopen weken ben ik nog niks aangekomen en ook mijn stoelgang is brter dan ooit (altijd last van verstopping gehad en nu echt niet meer!)
Meid je eet veel te WEINIG! Ook drink je erg weinig. Meer gezonde dingen eten; rauwkost tussendoor, extra fruit tussendoor en meer drinken. Helpt echt.
Ik neem tussendoor natuurlijk wel drinken maar ik ben echt niet gek op sapjes enzo... maar water begint me nu ook al tegen te staan... Ik dacht: moeg ik smiddags niet een broodje extra eten ofzo?? En inderdaad meer rauwkost? Haal jij dan zon kant en klaar bakje van de supermarkt ofzo?
Ik haal puntpaprika en gekleurde tomaatjes en rucola sla. Die was ik zelf nog extra af (aanbevolen als je zwanger bent) en dat eet ik tussendoor en/of op een broodje kaas. Dat vult extra door de vezels . Ook is een gekookt eitje op een dag een goede maagvulling. Kant en klaar bakje kan wel maar moet je zelf nog eens nawassen.
Oooh rucolasla!! Heerlijk! Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb! Ik heb wel altijd begrepen dat je zon zakjee in een dag op moet maken ivm bacterien? Of geldt dat niet als je het van te voren wast?
Ja precies! Nooit gedacht dat het zo lastig was! Als ik eenmaal een salade eet geniet ik ecjt van maar als ik er vantevoren over na denk...blegh!! Vanavond een plotselinge bbq terwijl ik gister patat heb gegeten...Hopelijk is er dus een salade...
Ik was het meerdere malen zelf af, ookal is het al gewassen en dan sluit ik het zakje af en dan kan je het echt de volgende dag nog gebruiken. Eventueel de dag erna ook nog (daarna gooi ik het weg). Ik was het toch steeds voor ik het eet dus dat kan. Alfalfa is ook een goeie vulling; lekker met rucola en kaas op brood.
Bij mij helpt het om als ik honger heb fruit of een evergreenliga te nemen. En ik eet wat minder dan normaal, maar wel op meerdere momenten! Nu ziet mijn eetpatroon er ongeveer zo uit: Ontbijt met yoghurt, muesli, lijnzaad, honing, vers fruit Tussendoor appel of banaan, ligakoek Lunch met vier bruine boterhammen met kaas / worst / kip oid (eet ik niet in een keer, maar verspreid over de middag Tussendoor appel of banaan, soms nog een ligakoek Avondeten met rijst/pasta/aardappelen en veel groenten en een beetje vlees of vis Savonds een toetje, bijvoorbeeld vanillevla of fruitsalade Verder drink ik heel veel water en groene thee. Tot nu toe amper aangekomen, en ook niet hongerig gedurende de dag. Succes!
Dit doe ik ook Ik zou smiddags ook een boterham meer nemen. En eventueel volkoren crackers (droog) rauwkost, noten, fruit, optimel, thee. Gezonde keuzes maar wel iets meer!
Dus ik begrijp uit jullie verhalen dat ik best wat meer mag/kan eten zonder dat ik een tientonner word als het maar gezonde keuzes zijn?!
Al zou ik alleen jou lijstje eten zou ik voor de lunch al flauw vallen haha Weeg na 14 weken nogsteeds maar 59 kilo
Hey Maartje, Lastig he? Maar dat je gevoel tov eten zo wisseld dat je ineens iets niet meer lust is herkenbaar hoor... Probeer je nu niet al te veel zorgen te maken, je bent zwanger en dat doet een heleboel met je lichaam, je bent al goed bezig met alternatieven zoeken, maar het zal moeilijk blijven. Straks na je bevalling kun je weer streng worden voor jezelf.
Heel herkenbaar hoor maartje, de eerste weken was eten hier echt een ramp. Ik was allang blij als ik iets at, de eerste weken heb ik bijna alleen maar vla gegeten. Fruit ging nog redelijk en de rest kreeg ik gewoon niet weg. Heb echt vanalles geprobeerd. oh ja, soep ging vaak ook nog wel redelijk. Na 11 weken was dit ineens een stuk minder en eet ik weer redelijk normaal, al blijf ik moeite houden met vlees en vis. Niet teveel zorgen om maken, je lichaam pakt het vanzelf weer op.
Ik heb vooral spijt van de laatste dagen, ik heb zoveel vette dingen gegeten dat ik gelijk denk dat ik mn kind wat heb aangedaan Gisteravond ben aardig afgestraft...na de bbq was ik vreselijk beroerd... niet voor herhaling vatbaar dus... @peachy: heb jij dat voor je zwangerschap ook altijd gegeten? Als ik dat allemaal eet word ik zo rond als wat!
Bedenken jullie je wel dat je ook tot op zekere hoogte vetten nodig hebt? En je kleintje ook? Tis echt niet erg om eens een keertje te zondigen. Ik heb zelf geen dieet of zo. Ik eet wanneer ik dat nodig vind, en kies dan voor gezonde dingen. De emmertjes tomaatjes zijn hier niet aan te slepen. Ook komkommer, bleekselderij, salade e.d. gaan d'r best snel door. Verder gewoon goed en gevarieerd eten. Honger betekent dat je lichaam meer voedingsstoffen nodig heeft. Ik denk dat het schadelijker is voor je kleintje om jezelf die dingen te ontzeggen en je strict aan je dieet te houden.