Hoi Misschien een rare vraag maar gebruiken jullie alleen verse groenten voor de groente hapjes van je kindje? Of ook wel eens bijv spercibonen uit zo`n glazen pot of blik? ik ga binnenkort starten met groenten en was hier wel benieuwd na. En dan eerst koken, afkoelen en dan invriezen toch? Groetjes Danielle
Hier enkel vers of diepvriesgroenten. Uit blik/bokaal is vaak heel veel zout aan toegevoegd+bewaarmiddelen. Maar voor heel af en toe bv bonen dan kan het wel maar dan moet je ze heel goed afspoelen. Ik maak alles klaar in de babycook, die stoomt de groentjes, dan pureren, afkoelen id koelkast en dan idd diepvries in of geven
Hier alleen maar vers eigenlijk helemaal nooit uit blik. Heeeeeeeeel soms krijgt ze een paar mais korrels uit blik omdat wij het eten maar dat zijn er dan misschien 5. En het enige wat ze uit de diepvries krijgt is Spinazie. En dan inderdaad koken en als je het wil invriezen inderdaad eerst laten afkoelen en vervolgens de vriezer in. Ik zou persoonlijk alleen verse groenten invriezen, dus nooit diepvries groente ontdooien klaar maken invriezen en weer ontdooien. Kan volgens mij nooit goed zijn voor de vitamines. Zelf vries ik eigenlijk nooit eten in. Ik kook savonds gewoon in een appart pannetje haar eten en als wij de volgende dag iets eten wat zij niet mag dan maak ik een portie extra die de koelkast ingaat voor de volgende dag.
Invriezen moet je inderdaad alleen doen met verse groentes. En eerst laten afkoelen voor je het in de vriezer zet (anders kan de rest wat er al in zit gaan ontdooien en het verbruikt meer energie om in te vriezen). Ik zou altijd goed kijken wat er is toegevoegd aan de groente. Als er zout bij zit, zou ik het niet geven. Maar het hoeft niet per se vers te zijn, groente uit blik of pot bevat net zoveel bouwstoffen. Zelf heb ik alleen vers of uit de diepvries klaargemaakt (en diepvries dus niet opnieuw invriezen, maar die deelblokjes spinazie of broccoliroosjes zijn heel makkelijk om een goede portie te maken). En ik geef ook best vaak maaltijden uit een potje. Die potjes van 4+ en 6+ lustte hij overigens nooit, pas vanaf 8+ omdat daar veel meer stukjes inzitten en het een minder egale smaak heeft. (die moet je uiteraard niet aan een kindje van nog geen 5 maanden geven..)
Hoi Oke bedankt dames! Die van de deelblokjes is ook een handige tip! Die maak je warm en klaar! Ik ga denk ik dan alleen verse groente gebruiken en deze invriezen. Nog tips? Bloemkool sperciboontjes broccolie wortelen
andere groenten; - Witlof - courgette - Tomaat (in combo met een andere groente voor bijv. pasta) - Pompoen - aubergine Succes met koken