Hoi hoi, Mijn dochtertje zit sinds begin dit schooljaar op school. Nu is ze voor de 2e keer uitgenodigd op een kinderfeestje. Vorige keer wilde ze wel, maar moest ik erbij blijven van haar. Nu wil ik eigenlijk dat ze alleen gaat, anders denkt ze dat ik er altijd bij kan blijven. Ze wil wel graag. Ze mag verkleed komen en weet ook al wat ze aan wil. Maar... ik ben bang dat ze verdrietig zal zijn op het moment dat ik wegga. Dit heeft ze vaker als iets nieuw/spannend is. Dit duurt altijd nog geen 5 min. maar ik weet natuurlijk niet of dat nu ook zo is. Ik heb geprobeerd de moeder al te bellen om te overleggen, maar die krijg ik nu nog niet te pakken . Wat zouden jullie doen? Groetjes Tamara
Gewoon laten gaan. Het thuis al bespreken met haar, je gaat even mee naar binnen en daarna ga jij naar huis en blijft je kindje daar lekker spelen en leuke dingen doen. Op deze leeftijd kan je dat toch prima bespreken? En tegen de moeder van het jarige kind geef je je telefoonnummer voor het geval dat. Maar dat zal best meevallen hoor.
Misschien benaderen als: Huh, heb jij nou alweer zo'n stoer feest?! Wauw, daar zou ik ook wel heen willen maarja, dat mag zeker niet. En ga jij daar helemaal alleen heen??! Stoer hoor!
Ik weet niet hoe je je kindje inschat, maar als ik mijn dochter had gevraagd 'wil je dat ik blijf?' zou ze dat eerste jaar zeker ja hebben gezegd . Van haar weet ik dat ik haar af en toe in het diepe moet gooien en over drempel moet duwen ... Dus dat doe ik dan ook zonder al te veel woorden aan vuil te maken. Gewoon uitleggen dat ik niet uitgenodigd ben en dat ik haar alleen maar even zal afzetten, zwaaien en kusje geven. Zou wel even tegen de andere moeder zeggen, zodat ze beetje kan inspelen op eventuele tranen of zo. En dat als het echt groot verdriet blijft dat ze kan bellen en dat je kindje dan op komt halen. Maar mijn ervaring is dat ze binnen 10 minuten gewoon met de stroom mee gaan ...