eten sinterklaas avond

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 20 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Doet dat niet pijn aan de billen?:roflmao::roflmao::D:D

Brinsa, Piep2016, Noorie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. mamabri

mamabri Niet meer actief

klinkt heerlijk, wij doen de warme hapjespan met kerst. Mag ik vragen waar je de Turkse broden mee vult?

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oeh! Roti, mijn lievelingseten!!!! Mag ik jou om jouw recept vragen? En maak jij de rotiplaten zelf? Die krijg ik nooit lekker zelf, maar ik heb ook geen toko in de buurt.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wij vieren het maandag de 4e. Dit omdat Sinterklaas op die dag nog een plekje had om bij ons op bezoek te komen. De 5e gaan we met ons gezin, opa en mijn zwager met gezin gourmetten. Héél veel zin in!

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Jaa de smulsteen zoals die hier wordt genoemd valt altijd goed in de smaak, ook met onze verjaardag zetten wij hem op tafel.

Broden maak ik dit jaar 2 varianten:

1: Zaanse mayo, tomaat, ijsbergsla en maak bacon van ontbijtspek. Deze is altijd favoriet.

2: truffel mayo, rucola, rosbief, zongedroogde tomaat, pijnboompitten en parmezaan

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oh ja, smulstenen, die hebben wij besteld. Geen ervaring mee, maar we wilden eens iets anders én makkelijk, we zijn met een heel grote groep en uit eten werd een honderden-euro's kwestie. En dan aangevuld met patat, kipkluifjes en stokbrood met kaasjes etc. ik hoop dat het een succes is.

Die eerste klinkt echt heerlijk, 2e weet ik niet. Ik doe op turks brood standaard feta, olijf, tomaat en sla. Ook lekker hoor, maar wat jij doet klinkt ook lekker! Dank je wel :)

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ohh ja die klinkt ook echt heerlijk! Nadeel is dat ik en mijn schoonvader de enigste zijn die olijf lusten dus dat soort dingen vallen hier standaard al af helaas. Kies zelf met Turkse broden om er wel wat nats op te doen zoals bij deze varianten dus de Zaanse en truffel mayo omdat je dan echt een soort sandwich idee krijgt, niet zo droog.

Deze vindt ik ook lekker:
    Honing/mosterdsaus
    Sla
    Gerookte kipfilet
    Appel
    Walnoot

Of

Eiersalade
    Sla
    Tomaat
    Komkommer
    Kaas
    Ham

mamabri vindt dit leuk.
  8. mamabri

mamabri Niet meer actief

nadeel is inderdaad dat het gauw droog is, klopt. Ik doe ook wel eens turks of arabisch brood dippen in olijfolie met kruiden. Of ik snij het open, gooi een flinke scheut olijfolie op mijn brood en dan een klein beetje zeezout/kruiden. Maar ik denk dat de meesten hier dat niet zo lekker vinden :$ Overigens vind mijn man dat ook helemaal niks, hahaha, mijn kinderen wel.

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Wij zetten allemaal kleine belegde broodjes op tafel. Ik zag hier de link van hapjes schaal voorbij komen en in plaats te bestellen maken we de broodjes lekker zelf met verschillend beleg; brie, filet American, kip, rosbief, hamburger etc..

10. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Het plan is om zelf rendang te maken met sajoer boontjes
    Maar ik denk dat ik voor de kinderen iets anders maak
    We willen het 's middags vieren en ze zullen toch meer oog hebben voor hun cadeautjes dus ik denk dat zij pannenkoeken eten en wij volwassenen rustig samen eten

11. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Niet goedkoop, wij vinden ze niet klef. Wel fantasieloze bolletjes. En we krijgen visite.. arme mensen:(. :cool:

Suuzan, fairy2011, ElizaR en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Die tiramischu klinkt wel heel lekker, welk recept gebruik je?

13. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik doe de rotiplaat niet zelf, ooit geprobeerd en kwam er toen achter dat je daar het beste een echte “plaat” voor kan gebruiken om te maken. Was in ieder geval niet lekker Haha. Zal je even een berichtje doen met mijn recept :)

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Poeh uit de allerhande van ah. Dus ik denk online wel te vinden. Succes :)

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

5 december is voor ons een gewone werkdag en dan zijn we vrij laat thuis. Dan nog eten en dan moeten de kids ook al wesr bijna naar bed.

Wij vieren dus Sinterklaasmiddag morgen. Kunnen de kinderen daarna met hun nieuwe speelgoed spelen. Ik zet allerlei lekkere hapjes op tafel. Een klein warm / koud buffetje dus, met daarbij een schaal pepernoten en marsepeinen aardappeltjes. Zoet en hartig.

16. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wij zetten een hapjesplank op tafel met daarop zelfgemaakte salades (ei/kipkerrie), toastjes, groentesticks met dip, fruit, brie, nootjes etc.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    We vieren het morgen en hier 2 pannen soep met afbakstokbrood en lekkere smeersels en nog wat worstenbroodjes die ik samen met mijn oudste dochter ga maken. Gewoon lekker simpel maar je eet al zoveel op zo'n dag dat ik ook niet al teveel trek heb 's avonds.

18. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Wij gaan dinsdagavond gourmetten met 7 volwassenen (wij, opa’s, oma’s en oom) en een peuter :) daarna wordt er ineens op de deur gebonst!

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wij vieren het ‘s middags met de opa’s en oma’s erbij. We gaan eerst lunchen met soep, stokbrood, turks brood en verschillende smeersels. ‘S middags hebben we dan nog allemaal sinterklaas lekkers.
    Denk dat er ‘avonds weinig gegeten wordt ;)

20. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Pakjesavond is bij ons liedjes zingen, dan komen de kadootjes binnen, dan zingen we tussen de kadootjes nog liedjes....en klaaaaar is klara haha...

Mijn ouders zitten er even bij. Duurt bij elkaar een uurtje.

Erna eten kids frietjes want dat vinden ze het lekkerste....

Tijdens het kadootjes uitpakken staat er snoepgoed op tafel.

Deel Deze Pagina