Omdat ons zoontje sinds een paar weken fanatiek omrolt op zijn buik, durven we hem niet meer met zijn armpjes in de Puckababy in bed te leggen. De Pacco waren we al mee gestopt omdat de Puckababy ook goed werktte. Maar nu zijn we dus echt weer terug bij af...'s ochtends na het badje slaapt hij als we geluk hebben nog een uurtje maar daarna zijn het weer alleen maar hazeslaapjes wat hij doet...steeds een half uurtje... terwijl hij echt redelijk goed sliep door het beperken van zijn bewegingsruimte. Ik baal hier toch wel van want weer ben ik de hele dag zo'n beetje aan het entertainen en weer is hij niet goed uitgerust...ik kom aan weinig toe en ben regelmatig kapot! Iemand nog tips?
Ik lees ff mee hoor, ik hou m'n hart vast als ik jouw verhaal zo lees. Evi is nu ook bijna 4 maanden, ze rolt nog niet om (jouw knulletje is erg vroeg toch?) maar ik wilde eigenlijk met 4 maanden gaan afbouwen maar ze is daar echt nog niet aan toe. Ik gebruikte eerst de Swaddleme maar ben nu over op de Pacco en dat gaat gelukkig beter, de slaapjes worden weer langer. Maar ik merk wel dat ze als ze los ligt haar armen nog veels te veel beweegt. Ik hoop voor jou dat je zoontje snel rust vindt en daardoor beter slaapt, ik kan me heel goed voorstellen dat je af en toe kapot bent. Intussen blijf ik ook hier meelezen voor de gouden tip . Ff wat anders, jij zegt dat je zoontje al omrolt, Evi zet zich constant af met haar beentjes en gooit dan 1 kant van haar bips omhoog, heeft dat te maken met dat ze binnenkort gaat omrollen (sorry ff offtopic). Sterkte! Liefs, Suzy
Misschien een idee om je kindje dan toch vast te leggen? Ik weet niet hoe zo'n puckababy of pacco eruit ziet maar je kan door de mouwen van de slaapzak een lakentje doen en helemaal onder het matras vouwen. Of vroeger werden baby's vastgelegd met speciale klemmetjes en er zijn ook op internet verschillende dingen te koop om je kindje mee vast te leggen...misschien dat er wat tussenzit wat te combineren is met die bakerdingen? Nu gaan er waarschijnlijk verschillende reacties op 'vast leggen' komen maar goed een goede nachtrust is zo wel voor jou als voor je kindje van enorm groot belang! En daar komt bij vroeger deden ze t ook al en trouwens jouw kindje heeft blijkbaar belang bij het geborgen 'strakke' gevoel dus die zal dat vast alleen maar fijn vinden!
Ik heb nooit ingebakerd maar ook een baby die overdag weinig sliep/slaapt. Ik heb geen tips voor je, ik had hetzelfde probleem. Niet voldoende uitgerust en daardoor huilerig etc. Heel moeilijk vond ik het in het begin maar geloof me, met de maand wordt dat beter. Hij slaapt nu iets beter overdag (1 x anderhalf uur en 1 x 1 uur) maar is verder helemaal niet meer jengelig of huilerig dus dan maakt het helemaal niet uit hoeveel hij wel of niet slaapt....
Wij hebben sinds gisteren de Safe T Sleep, ik vind hem ideaal. Enzo rolde zich telkens 's nacht om op zijn buik en kroop zijn hele bed door, maar slapen ging ie niet meer, dus ik elke nacht tig keer eruit om hem weer om te draaien. Nu ligt ie in de safe t sleep en kan ik op zijn zij en rug liggen maar niet meer op zijn buik.
Sanne lag ook in de puckababy en begon met omrollen waardoor deze niet meer echt kon. Wij hebben de puckabag toen besteld. Vanaf dag 1 sliep Zij er goed in, terwijl slapen in een "gewone" slaapzak niet echt goed gaat. Dan krijgt ze haar slaap niet. De Puckabag heeft lange mouwtjes en is iets strakker waaardoor ze zich nog geborgen voelen. Misschien ook iets voor jou?
Ben blij met jullie er zitten goede tips tussen, daar kan ik hopelijk wat mee! Ik zit te denken aan de Safe T Sleep of inderdaad de Puckabag. Maar over die laatste nog wel een vraagje; we leggen hem nu nog in de Puckababy maar dan met zijn armpjes vrij dus niet meer erin zeg maar. Maar dan slaapt ie dus toch slecht. Zou die Puckabag dan wel helpen? @Suzy; het begon hier met de beentjes in de lucht te gooien en dan rolde ie zo op zijn zij en nu rolt hij dus door. Hij wurmt dan net zo lang totdat zijn armpjes goed liggen en dan kan hij zijn hoofdje optillen. Het gaat steeds soepeler en sneller! En ja, volgens mij is hij wel een vlotte wat dat betreft...
Dat durf ik niet te zeggen. Zijn armpjes liggen in de puckabag helemaal los. Misschien is hij er nog niet helemaal aan toe? Dat had Sanne wel, een week later ging het in 1 x goed. Maar ik kan je natuurlijk geen garantie geven.
ik ben na de laatste inenting gestopt met inbakeren (pacco) dat ging gelukkig in 1 keer goed. ik stop hem nu in met het laken dwars over het bed zodat ik het lakentje goed onder het matras kan stoppen. misschien is dat wat?
hoi, bij ons heeft is florian van de puckababy naar een slaapzak met mouwen gegaan, een slaapzak zonder mouwen kon hij niet meteen. dit gaat nu wel goed, maar dat komt ook omdat hij ouder is denk ik en tegenwoordig op zijn buik slaapt en duimt. bij ons was het toen winter en dat scheelt natuurlijk, maari k weet dat je van ikkelief ook dunne zomerslaapzakjes hebt met mouwen, schijnen in dat geval ideaal te zijn. www.ikkelief.nl. ik heb van hen een winterslaapzak, goed spul. dus eerst de overstap naar een slaapzak met mouwen (voelt toch meer geborgen) en dan eventueel naar een slaapzak zonder mouwen. misschien heb je hier iets aan?
Ik kan echt iedereen die voor deze 'problemen' staan de Safe T Sleep aanbevelen! Snel en makkelijk, en het doet wonderen voor de slaap van je kindje.
Maar Minyaweth; die Safe T Sleep, daar kun je dan je kindje toch niet meer in een slaapzak doen waarbij zn armpjes erbij in zitten? hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.. @Odet; dat van dat lakentje overdwars heb ik ook al geprobeerd....helpt niets helaas...
Ik heb bij de winkel waar ik hem kocht een uitleg gekregen en daar zeiden ze dat je eventueel wel de armpjes erbij zou kunnen doen in de Safe T sleep. Ze deden het voor met een pop om te laten zien hoe het ging.
Ik heb de Safe T Sleep wel eens gezien maar dat lijkt me toch wel eng...(vreemd eigenlijk van mij want in zo'n inbakerdoek en slaapzak doe je het ook )
Ja, ik weet het ook niet hoor, wij hebben niet ingebakerd, dus ik heb daar ook niet zo'n goede kijk op , maar in de winkel zeiden ze dat het kon.
De Puckabag is ook een slaapzak met mouwen allen iets strakker om meer het geborgen gevoel te hebben.
Hier hetzelfde probleem. Lisa rolt nog niet helemaal om van rug naar buik (andersom wel) maar wel bijna, dus wilde wij de pacco ook af gaan bouwen vd week. Nou dat gaat dus echt nog niet.. Ik denk dat ik voor zo'n safeTsleep ga. Maar kan je die ook gewoon bij de prenatal halen?
De Safe T Sleep kan je gewoon bij de Prenatal kopen. Kost iets van 50 euro meen ik mij te herinneren.