Eten/slapen zoontje bijna 2 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cocko, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hallo,

Heeft iemand enig idee of het zou kunnen dat warm eten (aardappels, groenten, vlees en daarna vla) teveel of te zwaar voor een kindje kan wezen? Hij wordt deze week twee jaar. Dit weekend heeft hij geen aardappeltjes, groenten of vlees op maar brood of frietjes. Hij heeft 's middags een klein uurtje geslapen en ging 's avonds lief slapen. Hele avond en nacht niet gehoord. Vanavond hebben we gewoon warm eten op en na een half uurtje slapen huilt hij alles bij elkaar. Dit is al inmiddels een jaar zo, maar er is een periode geweest dat we zeiden: nou, het gaat best goed. Hij werd dan wel wakker maar ging dan toch weer door na even een poosje gezeten te hebben.
    Nu dacht mijn man: zou het eten niet goed vallen bij hem? Wie heeft daar een idee over??

Alvast bedankt!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hoe laat eten jullie en hoe laat gaat hij naar bed? Zou in ieder geval zorgen dat hij na het eten minimaal nog een uur opblijft zodat het eten kan zakken.

Tsja verder zijn brood en friet net zo goed koolhydraten als aardappels, dus dat zou niet moeten uitmaken....Als hij ergens allergisch op reageert had je dat ondertussen wel gemerkt denk ik. Dan zou hij overdag ook last moeten hebben.

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    We eten kwart over 5, zijn kwart voor 6 klaar en ze gaan tegen kwart over 7 naar bed. Dus tijd genoeg zou ik zeggen. En het is niet echt 'dram' gedrag, dat herken je wel. Er is wel iets aan de hand maar we kunnen er niet achter komen wat. Dus ga je van alles zitten denken om het maar uit te sluiten enzo.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja lastig....dan zou je gewoon trial and error moeten gaan doen, dus bijvoorbeeld eerst een week alleen groenten 's avonds geven (bijvoorbeeld), kijken wat er dan gebeurt, dan vlees erbij geven, etc etc....maar dat is wel lastig. Maar heb je echt het idee dat hij buikpijn heeft ofzo? Mijn dochtertje heeft ook een periode gehad dat ze elke avond na een half uur wakker werd, dat was echt een gewoonte geworden die uiteindelijk weer verdwenen is maar dat had niets met lichamelijke dingen te maken.

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hij trekt continu z'n benen op en strekt ze dan weer. Als ik vraag: heb je au dan wijst hij naar z'n zij/buik. Dus ja, kheb wel het idee dat hij buikpijn heeft. Maar het is al heel lang zo hoor, maar we hebben hem ook gewoon uren laten krijsen op advies van verschillende mensen maar ook dat werkt niet. Bij m'n schoonzus bv, daar huilde het kindje ook zo gigantisch, maar na twee avonden laten huilen was het wel over bij haar. Maar bij ons ventje werkt dat echt niet en daarom hebben we ook het idee dat er iets is. We nemen hem weleens tussen ons in bed, en dan hoor ik ook vaak z'n darmpjes tekeer gaan. Maar goed, wat je zegt: in brood en friet zitten ook koolhydraten enzo! Dus toch wel vreemd zou je zeggen...??

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ben je er nooit mee naar de dokter gegaan? Als hij al zo lang last heeft...

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    O jawel hoor, al verscheidene malen. Maar hij zegt ook: laat maar huilen. Maar weet je, dat gaat gewoonweg niet. Hij blijft echt 3 uur achter elkaar krijsen, helemaal overstuur. We hebben het echt gedaan, een week lang. Het gaat je aan je hart en het kind is er niet mee geholpen.
    Ik ga denk ik maar weer naar de huisarts en kijken of er eens een diƫtiste of iets dergelijks mee kan gaan kijken. Ze hebben het net wat jij zei, ook al wel eens gehad om te kijken of hij tegen bepaalde dingen/kruiden etc kan of juist niet.. je wordt er zo hopeloos van en het ventje wordt er zelf ook doodmoe van.
    bedankt trouwens voor al je reacties :) fijn!

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Graag gedaan hoor :) lastig als je al zoveel geprobeerd hebt! Ik zou zeker nog een keer naar je HA gaan en vragen om een doorverwijzing naar dietiste of kinderarts. Dit is iets waar je zelf niet meer uit gaat komen denk ik. En een dietist heeft natuurlijk ervaring op zo'n gebied.

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Kinderarts komt er ook niet uit, die zegt: het is gedrag :( Daarom is het zo lastig voor ons om weer naar de huisarts te stappen.. Het komt bijna zielig over (zo ervaar ik het hoor)

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je moedergevoel heeft het (bijna) altijd bij het rechte eind! Lastig hoor dat je huisarts en kinderarts zo reageren. Ik zou toch wel gewoon naar de HA gaan en zeggen dat je naar een dietiste wil 'om dingen uit te sluiten', daar kan hij toch geen bezwaar tegen hebben. En na zoveel keren kun je een doorverwijzing echt wel gewoon 'eisen', anders zou ik een second opinion bij een andere HA overwegen.

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hmm ja dat kan inderdaad ook nog! Ze schuiven het allemaal op lastig gedrag.. terwijl wij toch 8 van de 10 x zeggen dat het dat niet is. Soms wel natuurlijk maar dan is hij ook gewoon stil als je even flink tegen hem zegt dat het nu afgelopen moet zijn.

Deel Deze Pagina