Hai dames, ivm bbz verleden heb ik deze keer hele vroege echo's gekregen nu ben ik vanochtend geweest en gelukkig zit het wel goed, het vruchtzakje is gegroeid tegenover vorige week is van 2mm naar bijna 6 mm gegaan. In het vruchtzakje kon ze nog niks zien, is dat normaal?
Ik weet niet zeker maar volgends mij kan je het echt pas een beetje zien met 6 of 7 weken.. Dacht ik Even volgende echo afwachten, wanneer moet je weer?
Lees van een heleboel dames dat er rond 5,5 week nog niks te zien was, en een week later een mini baby'tje met kloppend hartje. Toen ik een echo had met 5+6, moest ze heel lang zoeken, en omdat ze er echt de tijd voor nam zag ze na een tijd zoeken een klein stipje met hartactie. Zat helemaal tegen de wand aan. Denk dat je je nog geen zorgen hoeft te maken, al snap ik dat je liever dat kleine stipje had gezien. Nog ff wachten meis. Hoop met je mee over een mooie echo over een weekje!
Hangt ook een beetje van de apparatuur af: bij mij zag je met 5 w 6 dagen heeeeeel vaag iets zitten in de vruchtzak en iets wat leek op een knipperlichtje. Het hartje van een en embryo gaat altijd kloppen op de 21ste dag na conceptie; dus met 5 weken 1dag. Maar de vraag is wanneer het zichtbaar is en hoe goed de echo apparatuur. De week erna was het bij mij heel duidelijk! Wanneer heb je weer een echo?
Bij mij was er met 5w 1d in het ziekenhuis ook alleen maar een zwart vlekje te zien en later met 8 en 10 weken een prachtig kloppend hartje.
Ik heb een echo gehad met 5 weken in de vorige zwangerschap ook om de zelfde reden, maar je zag bij mij iets meer. Maar denk dat het scheelt per zwangerschap. Zo lees je ook dat het hartje bijvoorbeeld nog niet klopt bij 6.4 weken (bij een vriendin van mij) en de week erop wel. Ik zag wel het hartje kloppen bij 5.6 weken in deze zwangerschap en bij de vorige met 5.5 weken niet. Dus het verschilt per zwangerschap van de groei van de vrucht ect. Wanneer mag je weer terug??
Bij mij was ook niets te zien op dat termijn. Nu was het bij mij zelfs zo dat ik dacht verder te zijn dan ik daadwerkelijk was. Maar een week later met 6,5 week toch echt wel duidelijke hartactie. Succes met het wachten.. Dan duurt een week wel lang inderdaad!
Ha, herkenbaar gevoel. Ik heb vorige week bij 5 weken en 4 dagen een vroege echo gehad en ook alleen een vruchtzak te zien. Daar heb ik me echt zorgen om gemaakt. Maar vandaag bij 6 weken en 1 dag was er toch echt een kloppend hartje te zien! Ik denk trouwens bij jou al wel een dooierzak te zien.
Een hartje gasat kloppen bij 5.4 dus dat is idd nog niet te zien. Je vruchtzakje is mooi gegroeid dus zou me niet te veel zorgen maken. Gefeliciteerd!
Met 5 weken zag ze bij mij een zwarte stip (het vruchtzakje) en pas met 6 weken konden we een klein vormpje zien met een kloppend hartje. Ik had een vroege echo omdat we niet wisten hoe ver ik zwanger was. Het kon al 8 à 9 weken zijn namelijk.
Hier met dezelfde termijn een echo gehad bij de gyn omdat ze dachten dat ik misschien iets langer zwanger was maar dat was niet zo. Ook hier nog geen kloppend hartje hoor! Bij de intake van de vk daarop was ie gewoon te zien. Zal nog te vroeg zijn. Ze zag bij onze zoon destijds alleen een vruchtzakje
De echo ziet er goed uit voor deze termijn hoor meid, Ik lijk zelfs al een dooierzakje te zien op je foto!
Misschien stelt het je gerust: Ik heb ook met 5 weken (achteraf 6 weken, was namelijk een week verder dan ik zelf dacht) een echo gehad ivm BBZ, bij de verloskundige. Volgens deze echo was ik helemaal niet zwanger! geen verdikt bmm-slijmvlies, geen dooierzak, geen "vruchtwater", geen vruchtje.. Echt helemaal niets! Diezelfde middag naar de gynaecoloog geweest, daar een echo gehad. Daar was wel zeker een intacte zwangerschap te zien! Ook werd er een hartslag waargenomen. Inmiddels kunnen we al 2 weken genieten van onze kleine meid! Het kan echt per echo apparaat verschillen wat er te zien is.
Heel erg bedankt voor de (lieve) reacties allemaal! Aankomende maandag mag ik terug dan zal ik jullie laten weten hoe het is verlopen. Heb de week extra volgepland zodat de tijd niet verschrikkelijk langzaam voorbij gaat Voor de dames die nu zwanger zijn, gefeliciteerd en geniet ervan ♥
Ik had een echo met 6 weken en 3 dagen, toen was er echt een mini vlekje / stipje te zien met (langzaam) kloppend hartje! Dus je moet er idd niet teveel van verwachten zo vroeg .