Help!! Ik moet naar de tandarts..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kiki84, 16 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Hey meiden, ik heb een probleempje!
    Tot grote ongenoegen breekt vanochtend mijn hoektand in zijn geheel af. Ik was een stokbroodje aan het eten en ineens had ik een stuk tand in mijn mond. Nu heb ik gelijk de tandarts gebeld en ik mag over een uurtje langskomen. Maar ik ben 9 weken en 3 dagen zwanger. Hoe zit dat met de verdoving? En hoe gaan ze de tand weer fixen? Ik heb normaal nooit problemen met mijn gebit en nu ik zwanger ben volop! Op internet las ik al het een en ander over gebitsproblemen en zwangerschap. Nu zal de tandarts me wel het een en ander uitleggen, maar wil me even voorbereiden, ben een beetje bang voor de tandarts hihi

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

je mag gewoon verdoving, al geeft mijn tandarts er de voorkeur aan dat pas na 12 weken te doen. maar ik lees hier op het forum vaak zat dat meiden ook voor die tijd een verdoving krijgen dus echt een probleem zal het niet zijn.

en gebitsproblemen kunnen idd tijdens een zwangerschap ontstaan. ik ben met 14 weken preventief naar de mondhygieniste geweest die me heeft geleerd om dingen te voorkomen, maar dat gaat meer over tandvleesontsteking e.d.

3. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik zou het gewoon melden bij de tandarts, hij zou er genoeg van moeten weten of het beter is om even te wachten.
    Ik loop zelf altijd al bij de mondhygiëniste met gevoelig tandvlees, dus op het moment bloedt het echt tussen elke twee tanden in. Niks aan te doen, maar ik blijf gewoon onder behandeling bij haar en zij herstelt het steeds weer een beetje. Ze hebben zat mogelijkheden denk ik.

4. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ik beet een stuk van mijn kies af (nog nooit meegemaakt :$) en kon dus ook bij de tandarts verschijnen, hij wist al dat ik zwanger was, dat had ik al bij een eerdere controle gemeld. Bij mij kon het gelukkig zonder verdoving pijnloos gerepareerd worden en heb nu nergens meer last van.

Gewoon ff melden bij je tandarts dat je zwanger bent, dan houden ze er verder rekening mee, die van mij was zelfs zo lief om meteen ff extra uitgebreid te controleren en ik mag altijd bellen als ik het idee heb dat er iets met de tandjes niet goed is (of mn tandvlees, dat heeft het het zwaarst te verduren)

5. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Ben inmiddels alweer terug van de tandarts en ze hebben de tand gefixt zonder verdoving. Dat ging prima had nergens last van. Ik heb wel gemeld dat ik zwanger ben en dat vonden ze fijn om te horen. Gelukkig had ik geen verdoving nodig. Ik blijk ook nog wat last te hebben van tandsteen en dat hebben ze ook gelijk verwijdert. Advies: heel goed de tanden poetsen, andere tandpasta gebruiken en geen stokbrood meer eten haha!! Thnx meiden voor jullie reacties! Topic kan dicht..

Deel Deze Pagina