Inleiden bij 36 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door danip, 30 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

De laatste paar weken ben ik wat aan het kwakkelen qua gezondheid. 2 weken terug ben ik opgenomen geweest ivm beginnende pre-eclampsie. Ik heb ook zwangerschapssuiker waardoor onze baby erg groot is. Ik mocht toen weer naar huis omdat alle waardes stabiel bleven, en met aanpassing qua eten mijn suiker ook super was.

Nu moest ik gisteren weer voor controle, en nu bleken de eiwitten in mijn urine hoger geworden en ben ik opnieuw opgenomen. Ik heb vanmiddag de uitslag van het uitgebreidere eiwit onderzoek gekregen, en blijkbaar was het toch wel erg veel te hoog.

Nu kreeg ik de keuze. Of ze gaan me volgende week zondag op precies 37 weken inleiden zoals gangbaar hier in het ziekenhuis. Of ze doen dat morgen als zijnde een onderzoek. Volgens de gyn is er namelijk niet bekend of het beter is in situaties als de mijne meteen in te grijpen of te wachten tot week 37. In principe zouden er volgens haar geen meer risico's zijn voor de baby, en zou het enige wat mij helpt zijn de bevalling in gang zetten. Zodra de baby er uit is, zijn mijn gezondheidsproblemen over.

Maar ik twijfel heel erg. Ik vraag me af of die ene week in mijn buik niet toch veel beter is voor ons meisje. Ik wil echt geen risico nemen wat dat betreft. Ze is erg actief, en voelt zich blijkbaar goed. Ik zou echt niet iets willen doen wat haar negatief beinvloed. Maar aan de andere kant, ben ik zelf eigenlijk wel heel erg toe aan bevallen. Ik voel me niet meer goed, heb veel last en voor mij zou het waarschijnlijk beter zijn om nu te bevallen.

Maar wat moet ik nu? :( Ik sta nu op het punt nee te zeggen en door te gaan tot week 37. Maar ik twijfel toch nog.

Heeft iemand goed advies?

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Lastig! Mijn advies zou zijn; luister naar je gevoel! Dat staat het dichtste bij je.

3. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik zou de gyn laten beslissen wat het beste is voor jou en je baby. Ik snap niet dat ze je zo'n beslissing laten maken onder deze omstandigheden. De gyn is hierin geleerd en heeft als het goed is vaker met dit soort situatie's te maken gehad.
    Dus als je gevoel bij deze gyn goed is, zou ik hem of haar laten beslissen.

4. Jel

Jel Niet meer actief

Wat je keuze ook mag worden, ik wens je veel sterkte en ook succes met bevallen.

Lijkt me moeilijk om hierin een keuze te maken. Zou het ook aan de arts overlaten wat hij nu echt noodzakelijk vind.

Liefs Jel

5. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Lieve Danip,
    Wat een moeilijke keus... Ik zou aan de arts vragen wat hij zou doen? En dan dat doen wat de arts het beste vind. Heel veel succes meid. En zet hem op!!! XXX

6. Babystew

Babystew Niet meer actief

Geloof dat met 36 weken de baby vaak nog even een paar dagen de couveuse in gaat.. en een sonde krijgt omdat het drinken nog te vermoeiend is. Maar dit hoeft natuurlijk niet voor elk kindje te gelden. De beslissing kan alleen jij maken, wij weten niet hoe jij je voelt natuurlijk en wat het beste is voor jou.. Succes in ieder geval!

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Lijkt me een moeilijke keuze :(
    Moet je wel in het zh blijven als je morgen niet ingeleid word? Anders kan je na overleg met gyn ervoor kiezen te wachten maar dat ze ingrijpen als het slechter met jou of de baby gaat?
    Maar zou overleggen wat het advies van hem / haar is...

Sterkte!

8. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben in geleid met 36 weken en drie dagen ivm minder beweging en achterblijven ingroei. De baby had een goede apgar score, woog 2710 gram ipv de 2100 gram die ze hadden voorspelt, hij mocht het proberen zonder couveuse en dat ging goed, met de nodige kruiken. Hij dronk ook geljk goed uit de borst. Dit alles even om aan te geven hoe het kan gaan. Verder heb ik geen ervaring met pre eclampsie , daarin kan ik je niet helpen, maar wil je wel graag sterkte en een goede bevalling wensen.

9. danip

danip Niet meer actief

Nou ik heb overlegd, en ze gaan zometeen kijken of mijn baarmoedermond al wat verkort/verweekt is. Het brengt voor de baby geen extra risico mee, of zo weinig dat het te verwaarlozen is. (bv inderdaad dat het drinken minder goed wil dan bij 37 weken) Alleen het voordeel is dat een bevalling nu vanuit een redelijke gezondeidstoestand zou gebeuren, en bij complicaties die kunnen gaan optreden je meer kans hebt op bv een slechte bevalling of een spoedkeizersnee.

Echt een super moeilijke keuze, maar ik moest volgens de gyn mijn eigen toestand ook niet verwaarlozen. Dus voor mij is het beter, en voor de baby maakt het eigenlijk niks uit nu of over een week.

vind het heel spannend nu, als het kan gaan ze namelijk straks al beginnen. :$ Misschien is ze er morgen dan al wel... :)

ps degenen die ik op facebook heb, graag niks zeggen ;)Niemand weet dat het nu gaat beginnen! en thanx voor de succes wensen en berichtjes!

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hey Hey..

Ik kreeg pre-eclampsie in week 32. Ik mocht toen meedoen aan de loting voor de Hypitat 2 studie. Hierbij leiden ze vrouwen met pre-eclampsie met week 34 in om te kijken of het beter is om door te lopen tot week 37 of met week 34 al in te leiden.

Bij de hypitat 1 studie zijn ze erachter gekomen dat het veiliger is om met 37 wk in te leiden dan af te wachten..

Bij mij is het achteraf niet nodig geweest, ik heb de mazzel gehad tot het zeer kleine groepje te horen waarbij de nieren en lever zich nog tijdens de zwangerschap herstelden... Ben met 38+3 ingeleid..

Persoonlijk lijkt het me inderdaad verstandig om nu in te gaan leiden, het kan met PE opeens heel snel mis gaan, en dan echt goed mis.

Wil je wel eerlijk meegeven dat na de bevalling niet opeens alles goed is. Na de bevalling zakte mijn bloeddruk inderdaad, om de dag erop als een idioot te stijgen. Mijn lichaam was volledig van slag en slik nu nog steeds bloeddrukverlagers. Ik ben ook heel snel moe en mijn concentratie is ver te zoeken.. Voel me echt stukken minder dan na de bevalling van Eef.

Ik wens je heel veel succes en plezier toe met bevallen!

11. danip

danip Niet meer actief

Hey Moontje,

Dat is dus dezelfde studie als waarin ik nu dus mee ga doen. Het gaat om de groep tussen week 34 en 37, en ik zit dus nu op 36. Wat goed trouwens dat bij jou de waardes herstelden! Ik wist niet dat dat kon, hier zeggen ze steeds dat het alleen maar erger zal worden. Maar je hebt gelijk dat het inderdaad niet per se (meteen) hoeft te herstellen. Dat was wat te enthousiast van mij. Wat de gyn zei was dat het enige wat mij beter kon maken de bevalling was, dus inderdaad niet dat dat dan ook per se zou gebeuren. Ik hoop het natuurlijk wel ;)

Gisteren hebben we gewacht tot half 12 maar uiteindelijk kwam de gyn dat het echt te druk was op de verloskamers, en hij eerder geen tijd heeft gehad, en dit even niet zijn prioriteit was. Logisch natuurlijk, dus nu heb ik nog een nachtje kunnen slapen. Zometeen komen ze me dan ophalen voor de onderzoeken.

Het gekke is dat ik vanaf januari al riep dat we een WK finale baby zouden krijgen. Haha, en nou zou dat dus ook nog kunnen gebeuren. Vind het wel heel gek dat ik haar nu zo voel trappen, en dat dat misschien de laatste dag is dat ik haar zo voel, en dat we echt zo samen zijn. (oh hormonen, nu zit ik al weer te huilen) Maar het komt goed, binnen een paar dagen hebben we als het goed is ons meisje. Hopelijk doet ze het net zo goed buiten de buik als er binnen.

12. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Oh meid wat spannend... Zet hem op! Je kan het! IK hou het in de gaten. Dikke knuffel..... XXX

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Mijn gyn had de handschoenen al aan om haar te halen bij wijze van spreke.. Hij heeft ook bij de na-controle gezegd dat hij had verwacht dat het de andere kant op zou gaan en dat ik heel veel geluk heb gehad.. Ik plaste gewoon bijna niet meer, wist ik veel dat mijn nieren aan het falen waren...

Fiene heeft trouwens totaal geen last van gehad, was 3460 bij 38 wk dus heeft genoeg te eten gekregen..

Waarschijnlijk had ik geen halve dag langer moeten wachten en zijn de medicijnen net op tijd aangeslagen.. Grootste geluk van mijn leven, kan het winnen van de loterij niet tegenop!

Het komt allemaal goed, je bent al veilig daar, dat scheelt.. Nog ff en dan heb je je deerntje (zoals wij dat noemen hier) in je armen.. Hoop dat dat erg snel zal zijn!

14. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    ik ben met 36.2 ingeleidt en bevallen
    ze woog 3196 gram, en deed het gelijk heel erg goed
    ze hoefte niet in de couveuse en mocht gewoon bij mij op de kamer

wel moesten we 2,5 dag blijven omdat ze wat afviel en voor observatie

15. danip

danip Niet meer actief

ze is geboren! ze doet het super goed! precies op 36.0 en ze weegt, schrik niet, 3730 gram. ze heet Hannah en we zijn super trots op haar, wat een geluk!

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Prachtige naam, stond bij ons ook op het lijstje! Gefeliciteerd!

17. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Fijn dat alles goed gaat en wat is ze al groot!

18. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    gefeliciteerd! geniet ervan en wat een goed gewicht voor 36 weken

19. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Gefeliciteerd, Wat fijn dat alles goed is gegaan.
    Hele fijne kraamtijd gewenst.

20. Trees

Trees Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd! Wow wat een startgewicht. Geniet ervan en ik hoop dat jullie snel naar huis mogen.

Deel Deze Pagina