mijn dochter is 15 mnd, eten en drinken gaat heel goed, behalve warm eten de laatste weken, ze eet met de pot mee en at eerder alles, nu spuugt ze bijna alles uit behalve lasagna en pasta met tomatensaus. ze spuugt het uit en gaat ermee gooien of spelen, ik weet niet zo goed wat ik ermee moet, mijn man heeft zoiets van "dan eet je maar niet, morgen weer een kans" maar ik wil haar niet naar bed doen met een lege maag, toetje eet ze altijd wel goed, yoghurt, vla, fruit. kan het kwaad als ze vaak het warm eten overslaat? is dit een bekende fase? of is het extreem bij haar? wat doen jullie daarmee?
J. doet het als hij genoeg gegeten heeft. De hap gaat er altijd nog wel enthousiast in maar daarna dan spuugt hij het in zijn handje en gooit het op de grond of smeert het over de tafel. Ik wil dat niet en het eten is dan ook gelijk klaar. Ik zeg ook wel duidelijk iets in de trand van "nee dat doen we niet". Of hij het snapt is een tweede maar goed. Mijn zoontje is natuurlijk nog wel een stuk jonger dan jouw kindje. Mijn nichtje heeft zo ook ongeveer een jaar geen warm eten gehad omdat ze niet wilde, is vanzelf goed gekomen. Ik geef dan nu nog wel een papfles ipv een gewone fles als hij niet gegeten heeft, het is niet zo'n dikkerd nml.
Mijn zoontje heeft dit ook sinds ong een week, na de prikjes. Voorheen at ie ook gewoon goed, potjes en met de pot mee ook. Nu weigert hij gewoon, duwt 't weg of spuugt het uit, heeel irritant. Brood gaat er wel redelijk in gelukkig, maar toch ook minder. En hij is al zo dun! Je hoort van iedereen dat het een fase is en dat geloof ik ook wel, maar wanneer gaat het over?!
ja pap is een goed idee als ze geen warm eet, wij doen het eten ook gelijk aan de kant als ze het uitspuugt of op de grond gooit, meestal eet ze dan helemaal geen warm en het lijkt haar niet te interesseren of ze nou wel of niet eet. ik heb al eens geprobeerd om haar dan ook geen fles te geven om te kijken of ze het daarom deed (je weet maar nooit hoe gehaaid ze al zijn) maar ook dat doet haar niks en ze slaapt dan gewoon ook de nacht door. mijzelf zit het niet lekker om haar dan niks te geven dus ik ga dan ook maar pap aanbieden als ze niet eet. bedankt voor je antwoord